Skip to main content

Ik heb mobiel+telefoon+tv+internet allemaal via KPN.

Dat (of die) abonnement (of abonnementen) zijn al tig jaar verlopen, maar lopen (natuurlijk) gewoon nog verder door. 

Niettemin staat hier en daar de optie “abonnement verlengen”. Wat dus automatisch al het geval is.

Dus ik vraag mij in gemoede af: hoezo verlengen? Wat is de lol daarvan?

Soms kan het verlengen voordeliger zijn, sommige oude pakketten hadden een hoop "gratis" artikelen erbij, zoals een 2e tv, ziggo sport, spotify of een vast telefoonnummer. Als u in uw pakket van deze gratis producten heeft maar u gebruikt het niet kan het wel eens voordeliger uitvallen. Dus voor de één interessant, en de ander totaal niet.


Hallo @tgjm dat zijn twee verschillende zaken: doorlopen  of  verlengen.

In het eerste geval laat je een bestaand abonnement doorlopen met dezelfde kosten en voorwaarden en een opzegtermijn van één maand. In het tweede geval sluit je een nieuw abonnement af met nieuwe voorwaarden en kosten. Ook heb je dan weer een vaste looptijd van 1 (of 2 jaar bij mobiel).

Het is aan jou waarvoor je kiest. Soms is het één voordeliger, soms het ander.

 


Ah. Juist. En zie ik dat dan ook als ik ga verlengen? Ik bedoel: de nieuwe prijs, voordat ik het knopje “doe maar” indruk? ….


(Was een reactie op ik_hussel)

 


Jazeker, je krijgt een overzicht van kosten e.d. voordat je drukt op Bestelling bevestigen
Je kan het proces daarvoor altijd afbreken.


Ah. Juist. En zie ik dat dan ook als ik ga verlengen? Ik bedoel: de nieuwe prijs, voordat ik het knopje “doe maar” indruk? ….

Als u even verteld wat u nu heeft, dan kunnen wij hier op het forum u zo vertellen of het goedkoper kan.


Ik had dit:

Een paar weken geleden heb ik dat om laten zetten naar Hussel. Nu heb ik dit:

Dat is € 63,50 dus. Ik ben nu ruim 8 euro goedkoper uit voor precies hetzelfde. 

Er zit een kleine voetnoot bij: in de vorige situatie kon ik het gratis pluspakket om zetten naar ESPN zonder meerkosten. Dat kan nu niet meer. Maakt voor mij niks uit. Ik heb geen behoefte aan ESPN.

Mocht ik toch wel ESPN willen: dat kost € 12,50. Daar gaat 5 euro entertainmentkorting vanaf omdat ik ook mobiel bij KPN heb. Dan zou ik daar dus effectief € 7,50 voor betalen. Zelfs dan nog zou ik dus goedkoper uit zijn.


Hoi @tgjm en welkom hier op ons forum :)
Ik zie dat de community je al goed op weg heeft geholpen met een goede uitleg waarom je wel of niet zou moeten verlengen! Het voorbeeld van @Nick83 is een hele goede; door zijn (oude) alles in 1 pakket te wijzigen, bespaart hij nu zo'n 100 euro op jaar basis. Het kwartje kan ook de andere kant opvallen. Mocht dat het geval zijn dan is er natuurlijk geen man overboord en dat laat je je pakket zoals het nu is. Weet jij inmiddels precies waar je aan toe bent en wat je mogelijkheden zijn? Mocht je nog vragen hebben, laat ons dit dan vooral weten!


Dank voor alle info, jongens!
 

wij zitten momenteel in de Dordogne, maar ga over een paar weken inderdaad even goed uitzoeken of “verlengen” al dan niet handig is in mijn geval.

Heel vee dank, in ieder geval, voor alle nuttige reacties!


Dank voor alle info, jongens!
 

wij zitten momenteel in de Dordogne, maar ga over een paar weken inderdaad even goed uitzoeken of “verlengen” al dan niet handig is in mijn geval.

Heel vee dank, in ieder geval, voor alle nuttige reacties!

Alvast graag gedaan @tgjm :)

Voor nu nog een mooie tijd toegewenst in de Dordogne en mocht je ons tegen de tijd dat je weer thuiskomt nog nodig hebben dan weet je ons te vinden!