Skip to main content

Goedemiddag,

Dit is eigenlijk meer een klacht dan een vraag. Ik zeg het niet graag maar het is echt een schande hoe er wordt omgaan met klanten die al jarenlang klant zijn bij jullie.

In augustus ben ik verhuisd binnen dezelfde stad en was mijn voornemen om “gewoon” via Mijn KPN de verhuizing door te geven en daarmee klaar. Echter kregen we van KPN te horen dat er niet geleverd kon worden op ons nieuwe adres en er nog werkzaamheden onder de grond plaats zou moeten vinden. In de tussentijd kregen we zo'n prepaid digitenne met 100GB erop zodat we in de tussentijd wel TV konden kijken en WIFI hadden, heel fijn geregeld.

We kregen echter later te horen dat het nog wel maanden kon duren voordat KPN daadwerkelijk aangesloten zou worden, maar dat vonden wij helaas te lang duren dus waren we wel genoodzaakt om over te stappen (al dan niet tijdelijk) naar een andere provider. Gebeld naar KPN dat we het contract wilde opzeggen en dat kon elke maand dus moest geen problemen opleveren. Ze raadde ons zelfs aan even te wachten totdat de nieuwe provider daadwerkelijk was aangesloten; dan konden we ook daarna alles van KPN terugsturen. 

De verhuizing was nog altijd niet verwerkt, dus het was een en al paniek op kantoor bij KPN, niet wetende hoe ze dit moesten oplossen. Toch wel; we moesten een mail sturen met een bewijs van verhuizing en dan zou het helemaal goed komen. Netjes gedaan, 2 weken gewacht, maar nee toch niet goed genoeg. Verkeerde bewijzen aangeleverd. Blijkbaar is een bewijs van de notaris en bewijs van de gemeente niet voldoende. 

Vanaf de verhuizing in augustus hebben we geen gebruik kunnen maken van jullie diensten maar we krijgen nog steeds, inclusief deze maand, elke maand een factuur. Die we uiteraard direct weer terug laten storten op onze rekening.

Vanmiddag weer gebeld en toen zij er een medewerker dat de opzegging pas 10 november (!) is gedaan door KPN, terwijl we hier dus al sinds eind augustus/begin september mee bezig zijn geweest.

Het is echt serieus een schande. Wat kan er moeilijk zijn aan een contract opzeggen? En ook nog eens valse beloftes van “het is zo geregeld, het kan elke maand gebeuren”.

Dat is uiteraard niet zoals we het willen zien Maurice en het spijt mij dat de hele gang van zaken zo stroef is verlopen. Ik begrijp volkomen dat je werkende diensten dient te hebben en ik vind het jammer dat wij die niet hebben kunnen leveren binnen een redelijke termijn. De opzegging is dus nu ook daadwerkelijk verwerkt? Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan weten!


Hoi Remco,

Nee helaas is het nog altijd niet verholpen en hebben jullie zelfs mijn service “on hold” gezet totdat de facturen betaald zijn. Heel ironisch daar jullie toch al niet konden leveren.

Enfin, we moeten dus een BRP uittreksel indienen van onze huidige nieuwe adres om het contract te kunnen opzeggen. Dat is geen probleem, maar jullie vragen ook steeds om een bewijs van uitschrijving gemeente, maar het probleem is dat ik in dezelfde gemeente gebleven ben, dus kan ik dit niet aanleveren. Net als een uittreksel BRP van de nieuwe gemeente (is geen nieuwe gemeente dus kan óók niet). Dus resumé kan ik enkel een uittreksel BRP basisregistratie van mijn huidige adres indienen bij jullie.

Het adres is dus nog altijd niet aangepast in jullie systeem naar mijn nieuwe, dus als ik zo dadelijk voor de 5e keer een mail stuur om het op te zeggen krijg ik gegarandeerd weer een bericht terug dat het adres op deze BRP niet hetzelfde is als in jullie systeem. Dat klopt, want jullie kunnen dit niet wijzigen, omdat KPN nog niet ‘aangemeld' is op dit adres, omdat het leveren nog niet mogelijk is door grondwerkzaamheden of iets dergelijks.

Via de telefoon al paar keer dit uitgelegd, maar steeds aan iemand anders en niemand weet van elkaar hoe of wat. Dus ik wil er eigenlijk nu en voor altijd klaar mee zijn én er moet gekeken worden naar de facturen van de afgelopen 4(!) maanden die ik wel doodleuk krijg, want dat snapt KPN blijkbaar wel hoe dat werkt, en die ik zeker NIET ga betalen. Je gaat ook niet voor een autoverzekering betalen als je geen auto heb lijkt mij.

Maar eerst moet dit contract gewoon opgezegd worden na 4 maanden. Heb geen zin meer om elke 2 weken weer opnieuw te moeten mailen of bellen omdat een medewerker het weer eens niet snapt.

Hoop dat jij mij hiermee kan helpen, want het begint aardig frustrerend te worden, moet ik eerlijk zeggen.


Ik begrijp je frustratie Maurice. Ik heb helaas alleen niet de bevoegdheid om contracten te ontbinden als medewerker van het KPN Forum. De laatste melding die ik zie staan is dat de afdeling Opzeggingen inderdaad een dergelijk document  verwacht. Maar ik begrijp dat dit lastig gaat worden zodra je dan binnen je eigen gemeente bent verhuisd. Ik zou je toch willen adviseren om nogmaals te bellen met 0800-0402 voor direct contact met de afdeling Opzeggingen. Eventueel kunnen zij dan ook een klacht voor je aanmaken.