Skip to main content

Noorwegen is geen Eu land maar hoe zit het met telefoon kosten . Blijven de tarieven wel hetzelfde als EU of heb ik te maken roaming kosten. En hoe zit het met telefoonkosten op de boot van Denemarken naar Noorwegen.

Hallo @Jee kaa 

Noorwegen (geen EU land), maar valt wel onder de regeling “Roam like home”.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Op de veerboot moet je inderdaad oppassen. Het maritieme netwerk aan boord heeft hoge tarieven. Zet daarom daar tijdig je “mobiele data” uit om hoge kosten te voorkomen. Met â‚Ĵ10,- per MB zit je heel snel op de maximale kosten van â‚Ĵ60,50. Ook bellen (4,25 p/min) en gebeld worden (1,75 p/min) aan boord is duur.

Overige tarieven Mobiel


Als je te ver van land zit ga je over op het maritiem netwerk. Dat is zeer prijzig. Prijzen op de noordzee zijn als zoals onderstaand: 
 

Voor bellen, sms’en en internetten op de Noordzee via Tampnet geldt een ander nationaal tarief dan op aan land.

 

Tarieven op de Noordzee
U vaart op de Noordzee en belt of sms't naar iemand in Nederland.

  • Internet: â‚Ĵ 2,50 /MB
  • Bellen: â‚Ĵ 1,00 /min
  • Gebeld worden: â‚Ĵ 0,50 /min
  • Sms versturen: â‚Ĵ 0,30 /sms
  • Sms ontvangen: gratis

Hoi @Ik_Combineer

Dat zijn de kosten via Tampnet op de Noordzee. Het maritiem netwerk aan boord van de veerboten is nog veel duurder.


Dank je. Weet ik voldoende


@RBxx schrijft: Noorwegen (geen EU land), maar valt wel onder de regeling “Roam like home”.

De Roam like Home regeling is dan ook niet voor EU, maar voor EER. Europese Economische Ruimte. Die landen + Zwitserland. Daarin is de bundel van het abonnement geldig.

OP DE BOOT DE TELEFOON OP VLIEGTUIGSTAND zetten voordat ie de haven uit is. Buiten bereik van landzenders gaat het maritieme netwerk aan boord via 4G aan en dat is peperduur!!!

 

Mobiel is: EER + Zwitserland
TV kijken: EU