Skip to main content

In (nov.) 2022 vroeg ik KPN glasvezel abo aan per opleverdatum KPN glasvezel, die in mijn wijk nog aangelegd moest worden. Nu zit ik nog bij Ziggo kabelinternet/tv/vast bellen (All-in-1).  

Op 1 mei 2023 werd het laaste deel v d glasvezel, het NT kastje bij mij aangelgd.  Toen ontving ik op 2 mei 2023 het modem/tv kastje aansluitpakket. Op 3 Mei 2023 heb ik dit aangesloten en het werkte prima. Ik kreeg daarna ook emails van KPN dat de glasvezel abo ingegaan was per 3 mei 2023. 

Een week later had ik, terwijl ik de opzegservice van KPN aan Ziggo had aangemeld bij aanvraag abo (nagekeken), nog geen opzegging van ziggo gekregen. Ik heb toen gebeld met KPN of de opzeg service was aangemeld en  ook of mijn huidige vaste telefoonnummer (dat nu bij ziggo zat) ook overgezet zou worden naar KPN. Dat kwam in orde zei de KPN medewerker. Ok prima. Ik heb ook ziggo gebeld of er een opzegging al bij hen bekend was? antwoord: nee!

 

Weer een week later, bel ik weer met KPN, of er opgezegd is bij Ziggo en of mijn vaste telefoonnummer overgezet kan worden? Nee, er was nog niet opgezegd bij ziggo en mijn vaste telefoon was nog niet overgedragen. Dat laatste zouden zij spoedig in orde maken (kreeg bevestiging dat op 19 mei de telefoon overgezet zou worden) en ook de opzegging van Ziggo zou geschieden door KPN. Dat was op ma 15 mei 2023. Vandaag do 18 mei . Wel bleek uit de emails die ik toen van KPN kreeg, dat er een EXTRA telefoonnummer 9mijn oude vaste numnmer) toegevoegd was aan het KPN abonnement, tegen maandelijkse kosten van 2,50 eur.  Ik belde de volgende dag terug naar KPN om te zeggen/ vragen dat dat tijdelijk extra kosten waren voor een tweede vaste telefoonnummer  ? Het was nl de bedoeling dat het tijdelijke vaste KPN nummer zou vervangen gaan worden door mijn oude vaste telefoonnummer. (dat eerder bij ziggo zat).

Immers ik betaal bij KPN al 2 eur per maand voor een vast telefoonnummer en hoef er geen twee bvaste nummers. De KPN medewerker verzekert mij dat op 19 mei 2023 een en ander in orde komt en ik weer met mijn oude vaste telefoonnummer bij KPN bereikbaar ben. En dat daarna het KPN vaste telefoonnnummer weer verdwijnt, vervangen wordt door het oude vaste nummer. Dus daarna geen dubbele abo kosten voor vast bellen.

Echetr, vandaag 18-5-2023, heb ik nog steeds GEEN opzegging van ziggo inetrnet en tv ontvanegen en wel de email van een nieuwe (automatisch afgeschreven) factuur van het ziggo abo van juni 2023.

(83,95 eur)! Logisch want Ziggo is nog (steeds door kpn) niet opgezegd, zo blijkt na een chat met de ziggo klantenservice. 

 

Ik heb dan maar ZELF op 18-5-2023 Ziggo OPGEZEGD, per eerstvolgende mogelijke datum (opzegtermijn is een maand) . 

 

Dat betekent TWWE maanden extra ziggo abonnementskosten (2x 83,95 eur) in de periodes dat ik al een KPN (glasvezel) abonnement heb op inetrnet, tv en vast bellen. (Namelijk maand Mei 2023 en Juni 2023)

Ik hoop dat KPN deze twee facturen Ziggo wel aan mij gaat vergoeden aan mij, want KPN beloofde in de aanvraag voorwaarden met de overstap service geen dubbele abonnements kosten. 

Facturen Ziggo kan ik desgewenst toevoegen/toezenden aan Kpn.

 

NB DE eerste factuur aan KPN is inmiddels ook betaald. (abo maand MEI 2023, 3-5-2023 tm 3-6-2023) 

 

Ik hoop dat KPN dit t z t in orde gaat maken voor mij. Gelukkig kan ik qua banksaldo wel lijden dat er tijdelijk dubbel abo (ziggo en kpn) wordt afgeschereven, maar het is wel zo'n 84 eur per maand dubbel!!!! 

 

Met vriendelijke groet en in afwachting van regeling door KPN,

Roland Robinson.

@Roland Robinson

Vul je forumprofiel aan met je postcode,huisnummer en je naam en  klantnummer dan ziet een moderator meteen wie je bent zodra je topic aan de beurt is


Ik zie dit soort overstapproblemen hier regelmatig voorbij komen. Wat is er toch mis met de ‘overstapservice’ van de diverse providers? 


Ik zie dit soort overstapproblemen hier regelmatig voorbij komen. Wat is er toch mis met de ‘overstapservice’ van de diverse providers? 

Ja, nadat het bij mij niet lekker liep ben ik eergisteren eens gaan zoeken in het kpn forum en kwam diverse soortgelijke toestanden tegen over KPN overstapservice. Jammer!

Bij anderen met deze toestanden is KPN bereid geweest de nakomende facturen van de eerdere provider (bv Ziggo) te vergoeden naderhand.  Hopelijk doen ze dat bij mij ook!!!!  (hint hint naar KPN)

we wachten geduldig (nou ja….) af!

groet RR


[...] Weer een week later, bel ik weer met KPN, of er opgezegd is bij Ziggo en of mijn vaste telefoonnummer overgezet kan worden? Nee, er was nog niet opgezegd bij ziggo en mijn vaste telefoon was nog niet overgedragen. Dat laatste zouden zij spoedig in orde maken (kreeg bevestiging dat op 19 mei de telefoon overgezet zou worden) [...] Wel bleek uit de emails die ik toen van KPN kreeg, dat er een EXTRA telefoonnummer (mijn oude vaste numnmer) toegevoegd was aan het KPN abonnement, tegen maandelijkse kosten van 2,50 eur.  Ik belde de volgende dag terug naar KPN om te zeggen/ vragen dat dat tijdelijk extra kosten waren voor een tweede vaste telefoonnummer  ? Het was nl de bedoeling dat het tijdelijke vaste KPN nummer zou vervangen gaan worden door mijn oude vaste telefoonnummer. (dat eerder bij ziggo zat).

Immers ik betaal bij KPN al 2 eur per maand voor een vast telefoonnummer en hoef er geen twee vaste nummers. De KPN medewerker verzekert mij dat op 19 mei 2023 een en ander in orde komt en ik weer met mijn oude vaste telefoonnummer bij KPN bereikbaar ben. En dat daarna het KPN vaste telefoonnnummer weer verdwijnt, vervangen wordt door het oude vaste nummer. Dus daarna geen dubbele abo kosten voor vast bellen. e...]

 

Het is nu na 0u00 op 19 mei 2023 en ik ben op mn KPN tweede (vaste) nummer weer bereikbaar op mijn oude vaste telefoonnummer.  Dat is dus overgezet van Ziggo.  Wel als tweede vaste telef.aansluiting voor nu. Dat is zoals van de week beloofd door KPN in ieder geval.

Nu hopen dat tzt de dubbele vaste telefoonkosten weer ongedaan worden gemaakt. (de extra 2,50€  p/mnd komen pas op de volgende factuur van begin juni te staan dus ff afwachten)

(Het eerste, tijdelijke, kpn vaste telefoonnummer heb ik uiteraard na nu niet meer nodig).

RR


Hi @Roland Robinson, welkom hier. 

Ik denk graag mee, en we komen hier vast ook uit. 

Ik ga me hierin verdiepen. Maar voor mijn beeldvorming, aangezien het lange verhaal, om hoeveel kosten gaat het precies? Heb je een korte opsomming voor me? 

Ook zie ik dat je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice en dat je bij ons bent aangesloten op 1-5-2023, dit klopt ook? 


@Alex_P ja het kaat om twee ziggo maanden (bijna) van mei en juni 2023 van dus twee maal 83.95eur. Een is ei nd april 2023 geincasseerrd over mei 2023 en een factuur is verstuurd en wordt binnen enkele dagen bij mij afgeschreven (ziggo) over juni 2023  tevens is eerste kpn factuur van 105eur al geincasseerd. (Over mei 2023 v a 3 mei tm 3 juni).

Ja ik ben officieel op 3 mei jl ingestapt bij kpn glasvezel (oplevering) hussel 1gb/s abo met itv en vast bellen.. En heb ook zelf gecontroleerd dat ik overstapservice had aangevraagd. (Contract met kpn is reeds in nov. 2022 afgesloten voor toekmstige oplevering). 

Gr rr en bedankt voor t meedenken.


Hi @Roland Robinson, welkom hier. 

Ik denk graag mee, en we komen hier vast ook uit. 

Ik ga me hierin verdiepen. Maar voor mijn beeldvorming, aangezien het lange verhaal, om hoeveel kosten gaat het precies? Heb je een korte opsomming voor me? 

Ook zie ik dat je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice en dat je bij ons bent aangesloten op 1-5-2023, dit klopt ook? 

Ik heb nu ook reactie van KPN op mijn web bericht aan hun klantenservice hierover. Ik heb nu telefonisch contact hierover met de overstap/facturen afdeling van kpn…. (admin afd. zeg maar). wordt vervolgd….

R


Hi @Roland Robinson, welkom hier. 

Ik denk graag mee, en we komen hier vast ook uit. 

Ik ga me hierin verdiepen. Maar voor mijn beeldvorming, aangezien het lange verhaal, om hoeveel kosten gaat het precies? Heb je een korte opsomming voor me? 

Ook zie ik dat je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice en dat je bij ons bent aangesloten op 1-5-2023, dit klopt ook? 

Ik heb nu ook reactie van KPN op mijn web bericht aan hun klantenservice hierover. Ik heb nu telefonisch contact hierover met de overstap/facturen afdeling van kpn…. (admin afd. zeg maar). wordt vervolgd….

R

KPN zegt (na 45min aan de telefoon dat er inderdaad bij KPN een en ander is misgegaan met de overstapservice. Fout ligt bij KPN. De overstapservice was door mij aangevraagd. de afdeling die over facturen en admin gaat, mij contacteert per email (of sms ) om verder af te spreken en ze gaan (hoogstwaarschijnlijk) de betaalde ziggo facturen (tijdens de ingegane periode kpn abo) nadien vergoeden. Mooi!

Ik bericht hier weer als ik meer weet.


Dus de moderater hoeft niets meer voor u te doen?? Het heeft weinig zin om via meerdere lijntjes de klantenservice te benaderen namelijk.


Dus de moderater hoeft niets meer voor u te doen?? Het heeft weinig zin om via meerdere lijntjes de klantenservice te benaderen namelijk.

Nee, de moderator is voor nu even klaar hiermee, de link is nu door mij gelegd met de klantenservice/admin van KPN, die gaan mij later/binnenkort  weer benaderen. Mochten ze dat niet doen binnen enkele weken dan meld ik mij we weer bij kpn klantenservice of hier.

Moderator(s) en andere meedenkenden, bedankt. 

R


Ik vind binnen enkele weken nogal lang, ik zie dat je op 23 mei contact hebt gehad met het verzoek om de nodige documenten door te sturen. Is dit gelukt? 


Ik vind binnen enkele weken nogal lang, ik zie dat je op 23 mei contact hebt gehad met het verzoek om de nodige documenten door te sturen. Is dit gelukt? 

Ik mag tzt de eindfactuur en eerdere facturen toesturen die van ziggo tijdens abo periode kpn nog nagekomen zijn, toezenden. Ze willen ze straks allemaal ineens ontvangen. Maar ziggo zegt dat de eindfactuur nog een maand duurt. (Juni of begin juli) .

Zodra ik die v ziggo heb stuur ik t hele boeltje naar n kpn mailadres wat ik kreeg.

 

Dus duurt nog ff voordat dit is afgewikkeld maar met hoop op goedkomen.

 

Bedankt voor je meedenken.

Gr Rr


Geen dank nodig, hou me hier op de hoogte.