Skip to main content

Op 29 november 2021 heb ik via Internet een nieuw KPN abonnement aangevraagd in combinatie met de Philips Smart TV met Android besturingssysteem en ambilight. hier netjes een bevestiging van gekregen en de ingangsdatum is 14 februari 2022.

Op 1 februari toch even contact opgenomen met KPN omdat ik nog steeds geen monteursafspraak kon maken. bleek dat mijn aanvraag nog in het systeem vast zat !! 

Ik kon een nieuw abonnement aanvragen, maar dan zonder de tv maar wel met wifi pods ! 

Nee, ik heb een ondertekend contract van jullie dat ik die tv krijg en dat het de 14e in gaat, dus ga je maar haasten.  na 4 uur en 58 minuten in totaal kreeg ik Paddy aan de telefoon welke me uiteindelijk vertelde dat hij een nieuwe abonnementsvorm in het systeem moest “schieten” anders ging het niet lopen. maar dat hij wel zou zorgen dat de tv alsnog zou komen. 

Op 21 februari kreeg ik die bevestiging van hem dan ook van zijn persoonlijk email adres (waar hij overigens niet meer op reageert 😞 )

Maar mijn abonnement ging nu een maand later in, en de oude provider had mijn opzegging (overstap van KPN) al geaccepteerd en wilde deze niet meer wijzigen (T-Mobile thuis)  Dus uiteindelijk met mijn mobiele data maar een hotspot thuis gemaakt een maand lang om tv te kunnen kijken en te kunnen internetten en ons smart home te laten werken.

De kosten hiervan (heb 15 gigabyte normaal data, en nu 87 GB gebruikt) krijg je ook niet vergoed van KPN

Op 18 maart kwam dan eindelijk de monteur welke alles naar tevredenheid aangesloten heeft. dus ik heb de 19e gebeld wanneer de tv verstuurd word.

Nu hoor je dan in één keer dat het nog twee weken gaat duren omdat je 2 weken bedenktijd hebt.. GRRRRR

okay.. na veel maar en maar.. dan word hij dus twee weken later verstuurd? ja hoor meneer van der Wal, u kan er op vertrouwen !

Jullie raden het al… het is nu 4 april 2022 en nog geen tv of verzendbevestiging en KPN belt gewoon niet terug als ze het beloven. Op 21 februari bij voorbaat al een klacht in gediend om de wijze waarop, en die is gewoon door hun gesloten als “afgehandeld”????

Nu gisteren gebeld, vandaag gebeld en vandaag verbreken ze gewoon de verbinding met me als ik op mijn rechten sta !!

Even later weer terug gebeld. inmiddels in 3 dagen tijd weer dik drie uur gebeld.. en een hele aardige dame aan de telefoon die de situatie leek te begrijpen. maar ook zij moet weer een ticket aan gaan maken en moet ik maar weer wachten. inmiddels heb ik wel opgeëist dat ik dus alsnog die korting wil voor alle last die ik van hun krijg en die heb ik dan wel gekregen. 

Morgen moet ik voor 17:00 uur terug gebeld worden, anders gaat er een gepeperde brief met alle telefoonopnames en telefoonnotities naar mijn rechtsbijstandverzekering toe. Ik dacht dat ik bij T-Mobile slecht af was, nu moet ik eerlijk zijn dat de kwaliteit van KPN 100 x beter is als T-Mobile thuis  (je wil goedkoop, je krijgt bagger...) 

Maar vraag me ten zeerste af of het normaal is dat KPN niet terug belt, hun contract met de klant zo maar op zeggen of zich niet aan hun schriftelijke afspraken houd… Ik wil morgen weten wanneer mijn tv komt. en niet zo'n goedkoop Salora ding, maar de Philips 43” Smart TV met Android besturingssysteem en ambilight waar momenteel de weekend actie van is

Een email adres hebben ze niet zeggen ze. die hebben ze wel, maar daar reageren ze gewoon niet op.
Schijnbaar mag een medewerker niet reageren op mail van buitenaf, want ik weet dat hij is aan gekomen. (Als ICT-er kan ik zorgen dat ik dat kan zien ) 

Zijn hier meer klanten die zoveel moeite hebben het welkomst geschenk te krijgen?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Hallo @Draakje-055 ,

Het gaat nu met name om de levering van de TV. 
De TV wordt inderdaad pas na 14 dagen bedenktijd verstuurd. Maar geef het daarna ook nog enkele weken extra, want de verzending kost nu eenmaal wat tijd omdat er zoveel mensen meedoen aan deze actie. 
 

Voor verdere vragen over de levering van het welkomstcadeau kun je dan contact opnemen met logistiek partner Sidekix. Het callcenter van Sidekix is op werkdagen van 08.00 - 21.00 bereikbaar op 088 - 623 70 06 (lokaal tarief). Op zaterdag van 10.00 tot 16.00.


Hallo @Draakje-055 ,

Het gaat nu met name om de levering van de TV. 
De TV wordt inderdaad pas na 14 dagen bedenktijd verstuurd. Maar geef het daarna ook nog enkele weken extra, want de verzending kost nu eenmaal wat tijd omdat er zoveel mensen meedoen aan deze actie. 
 

Voor verdere vragen over de levering van het welkomstcadeau kun je dan contact opnemen met logistiek partner Sidekix. Het callcenter van Sidekix is op werkdagen van 08.00 - 21.00 bereikbaar op 088 - 623 70 06 (lokaal tarief). Op zaterdag van 10.00 tot 16.00.

Hallo en dank voor het antwoord.

De titel “CONTRACTBREUK” is prima. heeft niets met vindbaarheid te maken. vind dit eerlijk gezegd een beetje vreemd. als u hier niet zeker van bent of dit het is, lees mijn dossier maar even in zou ik zeggen ;) 

Ik ben niet op oorlogspad, maar ik kan het niet waarderen dat men mijn titel en post veranderd zonder overleg. (offtopic)

In het contract staat duidelijk dat het na installatie verstuurd word, maar ik snap de redenatie dat men de twee weken bedenktijd gebruikt om zeker te zijn. 

Het is inderdaad onzin dat men binnen die twee weken de boel op zegt en dan de tv wil houden. als je die als voorwaarde in je contract op neemt dat ze dan de kosten van de tv verplicht zijn te betalen, heb je dat ook al afgedekt. 

Echter snap ik dat het even duurt, maar nog een paar weken accepteer ik onder geen beding. 
één ; is het contract van 29 november al niet na gekomen, en zat ik een maand zonder diensten omdat KPN mijn contract bij T-Mobile wel opgezegd had in plaats van “overstap” aan te vragen. 

Want bij een overstap blijf ik abonnee tot de nieuwe provider werkt, maar KPN had mijn abonnement OPGEZEGD en dus zat ik een maand zonder. Nu nog een paar weken wachten heb ik geen zin in en dat staat ook niet in de voorwaarden.

Maar wat ik niet snap is dat men dan zegt als ik bel, dat ik er geen recht op heb. 

Terwijl ik een mail van 21 februari 2022 heb dat hij naar mij verzonden word.

Als ik Sidekix bel, dan zeggen ze dat ik niet op de “lijst “ sta ???

Ik wacht nu het telefoontje van de collega morgen even af, die heeft beloofd (zoals de anderen ook) voor 17:00 uur terug te bellen, en anders gaat er echt een brief naar de rechtsbijstand.

Het stomme is dat mijn abonnement dus 1 maand te laat in ging, maar 2 dagen later wel gelijk de eerste rekening afgeschreven werd.. DAT kunnen jullie dan wel snel?

 


Hallo @Draakje-055 ,

Het gaat nu met name om de levering van de TV. 
De TV wordt inderdaad pas na 14 dagen bedenktijd verstuurd. Maar geef het daarna ook nog enkele weken extra, want de verzending kost nu eenmaal wat tijd omdat er zoveel mensen meedoen aan deze actie. 
 

Voor verdere vragen over de levering van het welkomstcadeau kun je dan contact opnemen met logistiek partner Sidekix. Het callcenter van Sidekix is op werkdagen van 08.00 - 21.00 bereikbaar op 088 - 623 70 06 (lokaal tarief). Op zaterdag van 10.00 tot 16.00.

Zojuist ook Sidekix gebeld, (mevrou Kuiper , en ik sta niet op de lijst.. (goh.. waarom verbaasd me dat niet ) “sarcasme off”

Deze geeft aan "als KPN dit vanavond nog door geeft, sturen we de tv morgen weg” 

Is dit teveel moeite?

Gr. Jeroen


CONTRACT BREUK KPN WAS OORSPRONKELIJKE TITEL !

 

Op 29 november 2021 heb ik via Internet een nieuw KPN abonnement aangevraagd in combinatie met de Philips Smart TV met Android besturingssysteem en ambilight. hier netjes een bevestiging van gekregen en de ingangsdatum is 14 februari 2022.

Op 1 februari toch even contact opgenomen met KPN omdat ik nog steeds geen monteursafspraak kon maken. bleek dat mijn aanvraag nog in het systeem vast zat !! 

Ik kon een nieuw abonnement aanvragen, maar dan zonder de tv maar wel met wifi pods ! 

Nee, ik heb een ondertekend contract van jullie dat ik die tv krijg en dat het de 14e in gaat, dus ga je maar haasten.  na 4 uur en 58 minuten in totaal kreeg ik Paddy aan de telefoon welke me uiteindelijk vertelde dat hij een nieuwe abonnementsvorm in het systeem moest “schieten” anders ging het niet lopen. maar dat hij wel zou zorgen dat de tv alsnog zou komen. 

Op 21 februari kreeg ik die bevestiging van hem dan ook van zijn persoonlijk email adres (waar hij overigens niet meer op reageert 😞 )

Maar mijn abonnement ging nu een maand later in, en de oude provider had mijn opzegging (overstap van KPN) al geaccepteerd en wilde deze niet meer wijzigen (T-Mobile thuis)  Dus uiteindelijk met mijn mobiele data maar een hotspot thuis gemaakt een maand lang om tv te kunnen kijken en te kunnen internetten en ons smart home te laten werken.

De kosten hiervan (heb 15 gigabyte normaal data, en nu 87 GB gebruikt) krijg je ook niet vergoed van KPN

Op 18 maart kwam dan eindelijk de monteur welke alles naar tevredenheid aangesloten heeft. dus ik heb de 19e gebeld wanneer de tv verstuurd word.

Nu hoor je dan in één keer dat het nog twee weken gaat duren omdat je 2 weken bedenktijd hebt.. GRRRRR

okay.. na veel maar en maar.. dan word hij dus twee weken later verstuurd? ja hoor meneer van der Wal, u kan er op vertrouwen !

Jullie raden het al… het is nu 4 april 2022 en nog geen tv of verzendbevestiging en KPN belt gewoon niet terug als ze het beloven. Op 21 februari bij voorbaat al een klacht in gediend om de wijze waarop, en die is gewoon door hun gesloten als “afgehandeld”????

Nu gisteren gebeld, vandaag gebeld en vandaag verbreken ze gewoon de verbinding met me als ik op mijn rechten sta !!

Even later weer terug gebeld. inmiddels in 3 dagen tijd weer dik drie uur gebeld.. en een hele aardige dame aan de telefoon die de situatie leek te begrijpen. maar ook zij moet weer een ticket aan gaan maken en moet ik maar weer wachten. inmiddels heb ik wel opgeëist dat ik dus alsnog die korting wil voor alle last die ik van hun krijg en die heb ik dan wel gekregen. 

Morgen moet ik voor 17:00 uur terug gebeld worden, anders gaat er een gepeperde brief met alle telefoonopnames en telefoonnotities naar mijn rechtsbijstandverzekering toe. Ik dacht dat ik bij T-Mobile slecht af was, nu moet ik eerlijk zijn dat de kwaliteit van KPN 100 x beter is als T-Mobile thuis  (je wil goedkoop, je krijgt bagger...) 

Maar vraag me ten zeerste af of het normaal is dat KPN niet terug belt, hun contract met de klant zo maar op zeggen of zich niet aan hun schriftelijke afspraken houd… Ik wil morgen weten wanneer mijn tv komt. en niet zo'n goedkoop Salora ding, maar de Philips 43” Smart TV met Android besturingssysteem en ambilight waar momenteel de weekend actie van is

Een email adres hebben ze niet zeggen ze. die hebben ze wel, maar daar reageren ze gewoon niet op.
Schijnbaar mag een medewerker niet reageren op mail van buitenaf, want ik weet dat hij is aan gekomen. (Als ICT-er kan ik zorgen dat ik dat kan zien ) 

Zijn hier meer klanten die zoveel moeite hebben het welkomst geschenk te krijgen?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

E de titel was prima ..

 

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit ook veranderd word? Of hebben klanten geen recht de waarheid op tafel te leggen ? 

 

Als nieuwe klant begin ik het nu behoorlijk spuugzat te worden hoe KPN met haar klanten om gaat.


Je kan wel dreigen en dergelijke, maar je zit op een openbaar forum waar je normaal met elkaar om gaat, ik.snap dat je boos bent maar dan houden we ons wel aan normale fatsoens normen.

KPN zal vanzelf reageren, kan even duren, voor snel contact moet je bellen of chatten, idd mail gebruiken en beantwoorden ze niet.

ps Met dreigen bereik je niks, gaat niemand harder van lopen voor je.


Je kan wel dreigen en dergelijke, maar je zit op een openbaar forum waar je normaal met elkaar om gaat, ik.snap dat je boos bent maar dan houden we ons wel aan normale fatsoens normen.

KPN zal vanzelf reageren, kan even duren, voor snel contact moet je bellen of chatten, idd mail gebruiken en beantwoorden ze niet.

ps Met dreigen bereik je niks, gaat niemand harder van lopen voor je.

Beste mevrouw/meneer Doornekamp33,

Ik dreig niet, ik laat alleen weten dat ik voornemens ben de rechstbijstandsverzekering in te schakelen wat mijn goed recht is.

Op 29 november heb ik een bevestiging gekregen dat mijn abonnement in zou gaan op 14 februari 2022 met een welkomstgeschenk (zie hierboven) als ik op 1 februari niet zelf contact gezocht had met KPN, had ik nu nog geen diensten gehad. 

Vervolgens is er een nieuw abonnement “in geschoten” zonder het kado, welke later wel door een medewerker van KPN via Email bevestigd is.  dan mag ik toch aannemen dat ik 

1 recht op een werkend abonnement heb met ingang van 14 februari en niet 18 maart 

2 recht heb op een geschenk en als ik daarna vraag, ik niet terug gebeld word, maar moet accepteren?

3 als men me verwijst naar de distributeur, en deze van niets weet, ik dit ook moet accepteren?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat medewerkers hun best willen doen, maar de woorden: “ tja, ik weet niets van die mail van 21 februari af, dus moet u dat met hem afhandelen” is onzin.

Die medewerker handelt NAMENS KPN, en niet namens hem persoonlijk. 

KPN zal reageren, dat hoop ik nu althans wel. de afgelopen maanden hebben ze dit namelijk niet gedaan. en ja, dan wacht ik rustig een week of 2, maar als ze dan nog niet bellen, dan ga ik weer bellen.  Als je dan hoort dat ze de zaak eenzijdig gesloten hebben, dan word ik boos ja 

En daar heb ik mijn rechten toe.

Ik wacht af of ik morgen gebeld word. deze dame gaf me in elk geval vertrouwen dat ze haar best ging doen.

Fijne avond gewenst.


1, Nee, in de voorwaarden staat dat men de datum probeert te halen, is geen garantie, ik heb hetzelfde meegemaakt kwam er bij de klantenservice wel door om het te regelen binnen 4 dagen.

2, zeker hoef je dat niet te accepteren, belofte maakt schuld.

3, Ja dat zal je moeten accepteren, KPN moet dit nu voor je gaan regelen.

Maar nogmaals, dreigen op deze manier heeft geen zin, geef ze hier even de kans om het op te lossen, je moet ze een normale periode geven en niet een dagje, daarna kun je vervolgstappen nemen.


1, Nee, in de voorwaarden staat dat men de datum probeert te halen, is geen garantie, ik heb hetzelfde meegemaakt kwam er bij de klantenservice wel door om het te regelen binnen 4 dagen.

2, zeker hoef je dat niet te accepteren, belofte maakt schuld.

3, Ja dat zal je moeten accepteren, KPN moet dit nu voor je gaan regelen.

Maar nogmaals, dreigen op deze manier heeft geen zin, geef ze hier even de kans om het op te lossen, je moet ze een normale periode geven en niet een dagje, daarna kun je vervolgstappen nemen.

Ik snap wat u wil doen.

en in de voorwaarden staat na installatie 😉 daarbij staat in de mail van Paddy dat het direct na installatie verzonden word ;)  maar dat kon u niet weten

3: een dagje wachten is niet erg. ik ben hier echter al een aantal weken mee bezig. en elke keer krijg ik een melding dat ze er een ticket van maken die dan 3 dagen later weer gesloten is???? 


Het enige wat ik doe is op jou 3 punten een antwoord geven wat mijn mening inhoud, meer niet.

Maar continu er achterheen zitten werkt niet echt zoals je merkt, misschien belt de KS mevrouw terug, ervaring is dat het meestal niet lukt, ook ervaring mee, en het daaropvolgende gesprek werd het direkt opgelost, moest ook wel want anders had mijn onderschrift niet geklopt.🙀

PS, 2 weken na instalatie is ook na instalatie.


Beste @Draakje-055, welkom! Je stelt je vraag nu op het forum van KPN. Je wordt hier in principe geholpen door andere klanten. Wij, moderators, zijn ook actief. Vooral om ervoor te zorgen dat klanten elkaar vinden (mede door titels van berichten aan te passen), maar ook om te helpen waar nodig. Ik zie dat jij hier een klacht over hebt lopen. Daar heb je vanmiddag contact over gehad als het goed is. Ik zou je toch willen vragen om dat even af te wachten: ik ga er vanuit dat het in orde gemaakt wordt voor je. En het ligt nu in ieder geval bij de juiste afdeling!


Beste @Draakje-055, welkom! Je stelt je vraag nu op het forum van KPN. Je wordt hier in principe geholpen door andere klanten. Wij, moderators, zijn ook actief. Vooral om ervoor te zorgen dat klanten elkaar vinden (mede door titels van berichten aan te passen), maar ook om te helpen waar nodig. Ik zie dat jij hier een klacht over hebt lopen. Daar heb je vanmiddag contact over gehad als het goed is. Ik zou je toch willen vragen om dat even af te wachten: ik ga er vanuit dat het in orde gemaakt wordt voor je. En het ligt nu in ieder geval bij de juiste afdeling!

Beste Marcia,

Dank voor je reactie.

Inmiddels ben ik bij de juiste afdeling terecht gekomen, en zijn ze er nu wel mee bezig.
De reden dat ik me hier ook met dit geval meld is omdat er een medewerker was die mij hierop wees, en dat de mede communityleden mij hierin wel konden adviseren.

Heeft deze medewerker dit niet juist gedaan dan? 

Dank voor de reactie in elk geval

 


De community bestaat, zoals ik aangaf, uit andere klanten en moderators, zoals ik. Wij zijn ook ‘gewone’ klantenservice medewerkers. Hoewel ik het altijd leuk vind dat klanten het forum weten te vinden, konden wij in dit geval niet méér dan de klantenservice medewerker kon. Wat dat betreft dus wel een bijzonder advies. Desalniettemin fijn om te horen dat mijn collega's nu voor je aan de slag gaan. Ik heb er alle vertrouwen in dat het nu opgelost wordt!