Skip to main content

Ik bel de klantenservice omdat ik iets wil wijzigen wat niet kan via mijnkpn. Na lang wachten heb ik iemand aan de lijn en wil ik de.wijziging laten doorvoeren in ons abonnement dat sinds 2011 niet veranderd is. Vraagt ze of ze mijn man aan de lijn mag. We zitten al 25 jaar samen bij KPN maar nu heb ik besloten een andere provider te zoeken. 

Ja dat is logisch, onder de wetten die bij de oprichting van de PTT golden was de vrouw nooit gerechtigd om dit soort stappen te doen. 

Nee zonder dollen, als de vrouw dat niet mag, mag de man dat ook niet. Hoe weten ze bij KPN of de man die aan de telefoon komt niet gewoon de loodgieter is. 

Voer hier even uw profiel in en bij opmerkingen wat u veranderd wilt hebben, er zal zeker een moderator zijn die u dan verder zal helpen. https://forum.kpn.com/settings/profile

Houdt er rekening mee, de gegevens in dit forum zijn niet dezelfde als andere gegevens over u bij KPN. 

Ik vind u reactie over het zoeken van een andere provider heel redelijk. Volgens mij heeft u minstens recht op een doos chocola om het weer goed te maken. 😂


Hallo @Zwolle038 

Op wiens naam staat het contract? Voor wijzigingen aan het abonnement moet de contracthouder toestemming geven. Als dat contract op naam staat van “de heer xxxxx”, dan is de vraag van de medewerkster logisch.


Beste Ruud, 

Fijn dat jij dat logisch vindt. Via Mijnkpn mag ik wel van alles bestellen maar via de telefoon niet. Logisch hoor.


Hallo @Zwolle038 

Op wiens naam staat het contract? Voor wijzigingen aan het abonnement moet de contracthouder toestemming geven. Als dat contract op naam staat van “de heer xxxxx”, dan is de vraag van de medewerkster logisch.

 

Beste @Zwolle038 , MijnKPN werkt op basis van inlogcodes. Die kan je delen.

Maar de medewerkster moet verifiëren of zij de contracthouder aan de lijn heeft. Omgekeerd, als het contract op jouw naam staat, krijgt jouw man ook de vraag “mag ik uw vrouw even aan de lijn?”

Het is geen persoonlijke aanval, maar een kwestie van privacyregels.


---

Hoe weten ze bij KPN of de man die aan de telefoon komt niet gewoon de loodgieter is. 

@dommeke Dat kunnen ze bij KPN alleen weten nadat ze de gebruikelijke gegevens gevraagd hebben, zoals initialen, geboortedatum en rekeningnummer. Maar dan nog kan het iemand anders zijn. Want zo weet ik zelf van verschillende mensen in mijn omgeving de persoonlijke gegevens als de initialen, geboortedatum en rekeningnummer... En daarmee zou ik zomaar abo's van die mensen kunnen wijzigen.

Daarom is het ook zo goed dat KPN altijd de bevestiging van wijzigingen naar het bij hen bekende mailadres stuurt.


Dat is zeker logisch want via mijnkpn kan alleen de contractant iets wijzigen. Dat die contractant dan de inloggegevens aan iemand anders geeft is zijn of haar verantwoordelijkheid.  Er zijn wel scheidingsgevallen bekend waar de partner het abonnement op wilde zeggen maar dus geen contractant waren. Als een verzekering op naam staat van dhr. Jansen kan mevrouw. Jansen ook niets.