Skip to main content

Voel mij belazerd..

Op 23 juni internet + tv abo verlengd in de winkel in zeist.

Abo internet gelijk verhoogd van 200 naar 1 gb.

Hierop zo ik ontvangen

Nieuwe NT kastje voor op de FTU dit ivm mijn gewenste verhoging van 200 naar 1000 mb.

2 tv+ boxen

1 kpn box 12 ik heb namelijk de 10A

En er zou een monteur (gratis) langs komen om de nt op de ftu te komen plaatsen.

 

Wat heb ik ontvangen 1 x nt en 1x tv+ box

Hierover heb ik de klantenservice 2 keer gesproken, de eerste keer zou het opgelost worden ik zou een verzendbewijs ontvangen en alsnog de box 12 en tv+ box ontvangen. 3 dagen later nog geen verzendbewijs ontvangen. Toen maar weer bellen met klantenservice deze kon niks terug vinden wel dat ik gebeld had en met wie, zij zou intern contact opnemen met collega en mij terug bellen anderdaags, helaas nooit terug gebeld. Waarom verbaasde mij dit nou niet.

 

De monteur is geweest op 14 juli mooi op tijd

Even de nt verwijdert en de nieuwe nt op de ftu geschoven en netwerkabel er ingestoken, de nt aangemeld op zijn tablet, en klaar was ie, uitspraak van de monteur “ik zou graag willen dat het overal zo vlot zou verlopen”, monteur is zeker geen 10 minuten binnen geweest, misschien totaal 10 minuten uit zijn auto. En niet verder dan de 1 meter in huis.

 

Nu krijg ik mijn eerste factuur van de nieuwe situatie.

Staat er 25 euro kosten voor meerwerk/activeren tv+.

Ik weet absoluut niet welk meerwerk, alles werkte al in huis ook de tv+.

Wat ik nu wil:

de 25 euro terug

Box 12 en 1 tv+ box ontvangen zoals nu al inmiddels 2 beloofd/toegezegd is door kpn medewerkers.

En een stabiele internet sinds de upgrade naar 1gb is de verbinding onstabiel  varieert van 25mb tot 800mb. Mijn oude abo van 200mb was altijd strak 200 nooit geen dip  opgemerkt.

Uitkijkend naar de reactie.

Hermann Koome

 

 

Waarom zou je in vredesnaam de box 12 willen?? Wees blij met de v10a!!!


@Hermann0707

Vreemde gang van zaken allemaal zeg..., 

1. U bent in de winkel geweest voor een verlenging/upgrade van het abonnement.  Op de desbetreffende bevestiging die u per mail ontvangt staat exact wat u krijgt in het nieuwe abonnement. Wat stond daar precies op? Hier moet sowieso op vermeld staan wat er gaat veranderen en wat u allemaal krijgt aan aantal tuners oude apparatuur/nieuwe apparatuur.

2. Uiteindelijk komt er een monteur, die is heel snel klaar ok dat kan. Hij/zij zou normaal gesproken even moeten laten zien wat hij precies heeft gedaan en heeft vervangen, heeft hij toen ook niet gezegd over de Experia box V10a / V12  / aantal itv + tuners dan ect? Was er überhaupt iemand in de buurt toen hij bezig was? 

3. Hij/zij neemt normaal gesproken de opdracht/bon met u door en laat eventuele kosten/meerwerk zien voordat u iets tekent voor akkoord…

Ik ben echt benieuwd hoe dit allemaal was gegaan 14e juli..


@Steve Mnt

1

2 we hadden al glas 200mb en een oude nt die ze niet meer gebruiken en al zeker niet op de 1000mb, dus alles werkte al op de nieuwe nt na dan. Dus oude nt eraf nieuwe nt erop stroom erop netwerkkabel eraan, nt aanmelden en gaan.

Ja ik zelf stond erbij en keek erna, alles voorbereid, alles vrij toegankelijk en zo te bereiken en binnen handbereik.

3 ja hij heeft mij een nieuwe superwifi v2 verkocht daar heb ik voor getekent. Zelf had ik nog de de voorganger, en de v2 heeft wifi 6 dat werkt beter. De v2 heb ik zelf in mijn bestaande netwerk gehangen.


U zult geen KPN Box 12 krijgen denk ik. Want KPN ruilt de v10a niet om. Op dat punt bent u inderdaad misleid denk ik. De KPN medewerker had u nooit mogen beloven dat u de KPN Box 12 zou krijgen.

Al zou een KPN medewerker een modem wissel in het systeem zetten, dan is de kans heel groot dat u zelfs een Experiabox v10 krijgt. Een ouder model dus. Die deelt KPN momenteel heel veel uit als ik de topics hier op op het forum zo lees. 

Ik heb een paar weken geleden ook een Experiabox v10 gekregen. De KPN Box 12 kon ik namelijk niet meer op inloggen na een firmware update. En er waren nog wat andere problemen. Dus omruilen en een Experiabox v10 gekregen. 


@Joep1965 

Ivm de wifi 6, en de samenwerking van de ds220+ en modem 12 tov de 10a.

De meerwaarde van de tov de 10a en ds220+ lijkt mij nu wel mee te vallen.

Ik gebruik nu een box12 van een ander de wifi lijkt idd beter maar voor de ds220+ ja de port forwarding kan automatisch maar is ook weer niet de veiligste keus.


Hallo @Hermann0707 als ik het goed lees heb je ook een mobiel abo bij KPN, dan is het pluspakket ook gratis, wat bij jou gefactureerd staat voor €6,99.

 


Hallo @Hermann0707 als ik het goed lees heb je ook een mobiel abo bij KPN, dan is het pluspakket ook gratis, wat bij jou gefactureerd staat voor €6,99.

Ik vind het overzicht ook raar. Klopt niet. Ik denk ook dat van dit overzicht ook niets van terecht komt. Die gratis HBO kan Herman waarschijnlijk ook wel vergeten. Zou effectief ook maar 1 euro per maand schelen 😁

En de Entertainmentkorting... die is natuurlijk gekoppeld aan een entertainmentpakket. HBO dus. HBO wat gratis is en daar dan 5 euro korting op krijgen? Hoe kan dat nou?


Ok 

1.  is heel duidelijk, hier zou ik nogmaals achteraan bellen zodat u de 2e tuner toegestuurd krijgt. Ik zou hem dan zelf installeren. De monteur zou de 2e hoe dan ook in rekening moeten brengen ivm meerwerk Installatie uiteraard in overleg met de klant. Zo niet moet deze uit de opdracht verwijderd worden door de monteur anders komen die kosten idd als nog op de factuur terecht. 

2. Nadat de monteur alles had geplaatst, hebben jullie niet over een andere experia (kpn box v12) gehad of niet? Was dat toen niet opgevallen? Hoe is dit gegaan. Nt was nl wel vervangen zoals ik het begrijp.

3. De totaleprijs zou de monteur met u door moeten hebben genomen 61,50,- voor de superwifi 2.0 + meerwerk 25,-  voor het installeren daarvan of heeft de monteur de superwifi alleen overhandigd zodat u deze zelf installeerd?

 

 


@Nick83 ik heb laatst 3 maand voor een actie gratis hbo max via kpn kunnen aanmelden als bestaande klant Ws klopt dit wel


@Steve Mnt

@Nick83

@JanD

En heb idd nog 4x kpn mobiel.

Voorheen betaalde ik nog voor hbo


Ok heel duidelijk nu

Dus

1. De klantenservice moet de 2e itv tuner hoe dan ook gaan toe sturen 

2. Heeft de monteur de superwifi geïnstalleerd of alleen afgegeven?

3. De monteur had de itv Installatie kosten moeten verwijderen. Tenzij die dacht omdat de superwifi geïnstalleerd is dat dit die kosten als meerwerk kosten worden berekend. Ipv de 2e tuner maar dat moet die dan wel duidelijk overleggen. Maar dan nog de normale meerwerk kosten zijn 17.50 per 15 minuten. Itv Installatie meerwerk 25,- voor een 2e , 3e ect per ontvanger bij een Installatie/upgrade.


@Steve Mnt

2. Nadat de monteur alles had geplaatst, hebben jullie niet over een andere experia (kpn box v12) gehad of niet? Was dat toen niet opgevallen? Hoe is dit gegaan. Nt was nl wel vervangen zoals ik het begrijp.

We hebben het wel over de v12 gehad, maar die heeft hij niet bij zich, daar ging hij ook niet verder over

3. De totaleprijs zou de monteur met u door moeten hebben genomen 61,50,- voor de superwifi 2.0 + meerwerk 25,-  voor het installeren daarvan of heeft de monteur de superwifi alleen overhandigd zodat u deze zelf installeerd?

Hij heeft de sw 2.0+ in doos overhandigd, ik heb hem zelf in mijn netwerk gehangen. Plug and play


@Hermann0707 dan is die 25,- niet terecht en sws moet je een 2e tuner toegestuurd krijgen..

Ik zou de klantenservice wederom benaderen of eventueel naar een winkel toe gaan en dit alles voorleggen.

 


@Hermann0707 Welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent door de andere forumgebruikers. 

De conclusie van @Steve Mnt ben ik het mee eens. Je hebt dus wel kosten gerekend gekregen voor een 2e tv ontvanger, maar deze tv ontvanger heb je niet thuis? 

Is er ondertussen al contact geweest met mijn collega's?


@Rutger_ Hallo Rutger, ik heb op dit moment nog geen contact gehad ivm met de vakantie. En even snel bellen met de kpn dat lukt mij niet daar moet ik echt voor gaan zitten. Ik hoopte eigenlijk hier verder geholpen te worden.

 

Gr, Hermann


@Hermann0707 Ik kan mij voorstellen dat het dan niet lukt om contact op te nemen. 

Je situatie is een bijzondere.

De 25 euro kosten die zijn gerekend waren voor het aansluiten van een tweede tv ontvanger. Deze tweede ontvanger heb je echter niet ontvangen. 

Deze 25 euro heb ik gecrediteerd en zal in mindering worden gebracht op de volgende factuur waarop dit mogelijk is. 

Ook heb ik mijn collega's van de logistieke afdeling aangestuurd voor het opsturen van de tweede ontvanger. 

Zodra ik hier meer details over heb zal ik het zo snel mogelijk delen. 

 

Dan wat betreft de Experiabox. Er is je een Box 12 beloofd, deze belofte had echter niet gemaakt mogen worden. 

Op het moment dat je al een Experiabox V10 of V10a hebt, krijg je bij een wijziging geen nieuw modem. 

Ik kan er dan helaas ook niet voor zorgen dat je een Box 12 ontvangt.