Skip to main content

Naar aanleiding van een eerder topic over het afschaffen van “homepages” bij KPN had ik een vraag.

Wordt “email” door KPN gezien als een dienst? Ik zou verwachten van wel (net zoals bijvoorbeeld vroeger “homepages”) maar als ik in de volledige documentatie bij aangaan van het contract kijk (“Contractsamenvatting”, ”Contract Thuis”, ”Algemene Voorwaarden”) wordt nergens email genoemd.

Merk op dat deze vraag wellicht ook zou kunnen gelden voor andere diensten (ik heb geen onderzoek gedaan welke diensten KPN allemaal aanbiedt naast email), ik gebruik email hier als een voorbeeld. Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties!

Hallo @zz1 ,

E-mail is een extra voorziening die je kunt gebruiken als je een thuisabonnement hebt. KPN biedt webmail aan en je kunt ook e-mailadressen aanmaken bij KPN. Het zijn mogelijkheden die je hebt waarvoor je dan niet (tot bepaalde grenzen) extra hoeft te betalen. 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail

Het is al een aantal jaar zo dat je niet meer automatisch een KPN e-mailadres krijgt. Je kunt ze als internet-thuis-klant wel zelf aanmaken tot een bepaald maximum. Ik verwacht dat deze optie wel blijft. Tenslotte zijn er miljoenen mensen die deze e-mailadressen gebruiken. 

@zz1 E-mail dienst is een deel van jouw contract. Indien deze zou wegvallen (om welke reden dan ook), mag je zonder kosten jouw gehele contract opzeggen

Zie hier een voorbeeld

T-Mobile Thuis e-mail stopt 31-03-2024

Als je een T-Mobile e-mailadres hebt, dan komt dit per 31 maart 2024 te vervallen en daarom mag je je abonnement zonder kosten opzeggen. Dat kun je doen door te bellen naar 0800‑0092 of regel het hier. Maar we hopen natuurlijk dat je blijft, want er valt nog zoveel te ontdekken samen.

@ beiden:

Wat ik (inmiddels) denk dat er gebeurt is (wellicht i.t.t. T-Mobile zoals hierboven aangehaald) dat KPN dit niet opneemt in het contract om zo flexibiliteit te houden. Dus bepaalde diensten worden wel aangeboden aan klanten maar KPN houdt (door het niet in het contract op te nemen) meer flexibiliteit om eventuele aanpassingen te doen!

Vroeger ging dit anders (bijvoorbeeld bij “homepages”) en daarom konden klanten die dit (d.w.z. een oud contract waarin e.e.a. nog wel expliciet vermeld werd) nog hadden vorig jaar wel kosteloos opzeggen.

(Voor de volledigheid: ik ben een zeer tevreden klant van KPN. Gewoon benieuwd hoe dit zit (getriggerd door een eerdere discussie over het verdwijnen van de “homepages”.))

@ beiden:

Wat ik (inmiddels) denk dat er gebeurt is (wellicht i.t.t. T-Mobile zoals hierboven aangehaald) dat KPN dit niet opneemt in het contract om zo flexibiliteit te houden. Dus bepaalde diensten worden wel aangeboden aan klanten maar KPN houdt (door het niet in het contract op te nemen) meer flexibiliteit om eventuele aanpassingen te doen!

Dat denk ik ook. Maar meer omdat ze dit dan in de toekomst (ooit) dan niet meer gratis aan te hoeven bieden aan nieuwe klanten. Vergelijk het met bv KPN Veilig of het opnemenpakket bij twee ontvangers. Gratis voor de bestaande klanten tot datums X en Y, maar niet gratis voor nieuwe abonnees. 

Het is uiterst onwaarschijnlijk dat KPN ooit stopt met het aanhouden/ondersteunen van alle bestaande KPN-e-mailadressen in alle varianten die er zijn.    

Reageer