Skip to main content

In augustus ben ik 18 dagen op vakantie naar Sri Lanka. Om hoge kosten buiten de EU te voorkomen, wordt er aangeraden een Extra Bundel te kopen. Dat is leuk, maar wat ik niet snap:

ik moet data kopen om buiten de EU te kunnen internetten, maar wat gebeurt er met mijn onbeperkte data gedurende de 18 dagen dat ik buiten de EU ben en dus de data van mijn abonnement niet gebruik?

Hoef ik dan maar de helft van mijn abonnement te betalen in augustus???

Nee. Wat u voor uw abonnement betaald blijft gelijk. 


Daar ging ik ook al van uit, maar ik vind het wel schandalig: ik betaal voor een maand, maar gebruik maar een halve maand én dan moet ik betalen om iets bij te kopen.


Hallo @EvS2020. 

Dit is nou eenmaal hoe het werkt. Je betaalt voor een abonnement zodat jij altijd overal bereikbaar kunt zijn. Ook in het buitenland.

Wel worden er in het buitenland extra kosten in rekening gebracht voor het gebruik van jouw mobiele abonnement. Dit kan in de vorm van een extra bundel of je kunt jouw abonnement gebruiken zonder bundel. Houd er wel rekening mee dat de kosten zonder bundel snel op kunnen lopen. In Sri Lanka zijn de kosten als volgt:

  • Internet:  € 2,50 / MB
  • Bellen:  € 1,00 / min
  • Gebeld worden:  € 0,50 / min
  • Sms versturen:  € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen:  gratis

In Sri Lanka zijn de volgende bundels beschikbaar:

Bundel Prijs SMS
100 MB/min/sms 9,99 Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266
500 MB/min/sms 39,99 Sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266
2000 MB (alleen data) 19,99 Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266

 


Een abonnement op de krant loopt toch ook gewoon door als je 2 weken op vakantie bent? Dat kun je toch ook niet 2 weken stopzetten? Zo werkt dat nu 1maal met abonnementen. 


Net als dat je o.a. ook niet je vaste maandelijkse lasten/huur/hypotheek, om maar wat te noemen, 2 weken kunt stopzetten. 


@EvS2020  Er zijn zat mensen die helemaal niet op vakantie gaan omdat ze de middelen niet hebben en ik zou me diep schamen om deze vraag te stellen 


Kpn verplicht u toch niet om op vakantie te gaan buiten de EU waardoor u maar een halve maand van uw abonnement gebruik kan maken? Dit is uw eigen keuze dus niet meer dan logisch dat u ook de volledige maand betaald.