Skip to main content

Beste kpn 

Mijn hussel  zakelijk abonnement  is 21 juli 2025 afgelopen.

Mijn man die in dec 2023 een herseninfarct heeft gehad is niet meer aan t werk maar zijn bedrijf is nog niet opgeheven ivm belasting.

Ik kan het abonnement alleen prive overnemen als de persoon overleden is. Is er niet iets wat ook vanwege ernstige ziekte een contract overname van zakelijk na prive kan.? Er moet toch een mogelijkheid zijn hiervoor.alles blijft het zelfde naam adres alleen van zakelijk na prive.

Kunt u mij advies geven

Alvast bedankt 

 

Hoi @Omapoea 

Welkom op de community van KPN.

Wat naar en vervelend dat je man een herseninfarct heeft gehad, en daardoor zijn werkzaamheden moest beëindigen, hopelijk gaat het weer wat beter met je man.

Het antwoord op je gestelde vraag, is dat dit zeker kan.
Je kunt een klein zakelijk abonnement over laten zetten naar een privé abonnement, door middel van een contractovername, die jezelf in gang kunt zetten.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit bij het online-formulier waar je de contractovername van zakelijk naar privé kunt aanvragen: Contractovername Formulier

Zodra je deze aanvraag naar KPN hebt verzonden, dan gaat KPN daarmee aan de slag.
Zodra alles is omgezet krijg je daar een schriftelijke bevestiging van.


Bedankt helaas werkt dit ook niet zodra ik het invullen is de keuze faillissement overlijden of fusi alle 3 dus niet. En als ik verder ga staat erbij u kunt geen formulier invullen en krijg een terugbelverzoekafspraak 

Dit al vaker gedaan net weer maar kon geen stap verder .bij een bel afspraak wordt ik verwezen na t formulier .

Wacht even af maar het is een heel gedoe en heel vervelend  


Hoi @Omapoea 

Dat is inderdaad niet leuk, dat er weer een boom (obstakel) op de weg ligt, en je wederom niet ver komt.

Ik raad je nu aan om langs een KPN (XL) Winkel te gaan, om daar je verhaal rustig te kunnen uitleggen aan een fysieke medewerker van KPN.
Ook de medewerkers in de KPN winkels kunnen in jouw klantgegevens en zaken wijzigen, al kunnen ze helaas niet alles maar wel veel.

De medewerker kan het dan voor je in gang gaan zetten, en het grote voordeel hierbij is: dat je kunt meekijken wat de medewerker voor je doet.
Dus je hebt dus een stukje controle, wat je via de telefoon niet hebt.

Mocht het medisch kunnen, neem dan ook je man mee naar de winkel, mist hij de contractant is van het zakelijk abonnement.
Dit omdat de contractant zelf akkoord moet geven, om het abonnement om te laten zetten van zakelijk naar privé.

Neem wel een geldige legitimatiebewijs mee naar de winkel, en een bewijs van de KvK (BTW nummer), want daar zal om gevraagd worden.

Hoor uiteraard graag hoe dat is afgelopen.


Helaas dit heb ik al meerdere keren geprobeerd maar voor zakelijke vragen moet ik het of telefonisch doen of via internet.

Ik kom niet verder telefonisch weer een belafspraak gemaakt ik hoop morgen en dan zal men waarschijnlijk zoals ik al vaker heb vernomen na het contactformulier sturen.

Ik ga hierna ook echt een officiële klacht indienen.

1 omdat je van t kastje na de muur wordt gestuurd

 2 je niet eens je abonnement aan kan passen terwijl de hoofdpersoon dezelfde naam heeft en adres als het bedrijf is .

En 3 er niet eens aangevinkt kan worden op het formulier dat je ernstig ziek of een ziekte heb alleen overlijden en failliet of fusi aan kan klikken.

 

Benieuwd wat men hiermee gaat doen ik ben nu 4 maanden verder en weet nog niks

Bedankt voor de adviezen 

 

 

 


Mocht het medisch kunnen, neem dan ook je man mee naar de winkel, mist hij de contractant is van het zakelijk abonnement.( We zijn al 2 keer in de winkel geweest )
Dit omdat de contractant zelf akkoord moet geven, om het abonnement om te laten zetten van zakelijk naar privé.

Neem wel een geldige legitimatiebewijs mee naar de winkel, en een bewijs van de KvK (BTW nummer), want daar zal om gevraagd worden.

Hoor uiteraard graag hoe dat is afgelopen.

 

Of er moet iets veranderd zijn maar tot nu toe gebeurd er niets.

Mede hierdoor wil ik ook weg bij kpn dat kan ik in Juli 

2025 dan us mijn contract verlopen.

Want vibd dit echt slecht van hun dat ze de kennis niet hebben of het niet mogen en alleen prive bij overlijden .

 


Hi @Omapoea, welkom bij ons. 

Allereerst, wat naar en vervelend dat je man een herseninfarct heeft gehad. Ik denk graag mee. Mag ik weten wat er precies wordt gezegd als je een terugbelafspraak maakt? Het is natuurlijk totaal onlogisch dat je weer naar het formulier wordt gestuurd omdat je dan weer een terugbelafspraak moet maken. 

Heb je ook geprobeerd om zelf te bellen op het gratis nummer 0800 0403? Fit is het nummer van de zakelijke collega's. 


Ja ok heb dat nr van de kpn winkel gekregen die dus voor r zakelijke deel niets doen .

Ik heb gebeld en dan zegt men dat ik het formulier in moet vullen hun niets voor mij kunnen betekenen.

Ze.zeggen ook dat ze niet kunnen garanderen dat het omgezet kan worden na consument omdat de persoon en ka echt waar niet is overleden.en er een contract is dat nog loopt tm juni 2025.

Ik wacht masr.tot het voorbij is en dan hopelijk in juli alles veranderen.

 

Bedankt voor t meedenken.

 

 

Ik wordt er zo moedeloos va


Ik denk uiteraard graag mee. Ik heb dit toch even gecontroleerd. Zou je het nu nogmaals willen proberen met dit formulier? Het zou nu namelijk weer moeten werken. 


Djw Alex 

Ik heb nu alles kunnen invullen en uploaden 

Ik houd je op de hoogte 

Ben wel benieuwd want alles blijft het zelfde het moet alleen van klein zakelijk na prive dus id zowel zakelijk als privé het zelfde bank gegevens had ik al een tijdje terug aangepast dat blijft dan ook t zelfde ik hoop dat men t begrijpt en ik ben benieuwd wat de eventuele kosten zijn voor deze contract overname.

 

Nogmaals heel erg bedankt 

 


Djw Alex 

Ik heb nu alles kunnen invullen en uploaden 

Ik houd je op de hoogte 

Ben wel benieuwd want alles blijft het zelfde het moet alleen van klein zakelijk na prive dus id zowel zakelijk als privé het zelfde bank gegevens had ik al een tijdje terug aangepast dat blijft dan ook t zelfde ik hoop dat men t begrijpt en ik ben benieuwd wat de eventuele kosten zijn voor deze contract overname.

 

Nogmaals heel erg bedankt 

 

Hoi @Omapoea 

Goed en fijn om te horen!
Er zijn trouwens geen kosten voor een contractovername, dit is een gratis dienst van KPN.

Ook fijn dat moderator @Alex van KPN je op weg heeft geholpen, want ik volg je topic aan de zijlijn ook nog steeds.


Djw Alex 

Ik heb nu alles kunnen invullen en uploaden 

Ik houd je op de hoogte 

Ben wel benieuwd want alles blijft het zelfde het moet alleen van klein zakelijk na prive dus id zowel zakelijk als privé het zelfde bank gegevens had ik al een tijdje terug aangepast dat blijft dan ook t zelfde ik hoop dat men t begrijpt en ik ben benieuwd wat de eventuele kosten zijn voor deze contract overname.

 

Nogmaals heel erg bedankt 

Graag gedaan, en erg fijn om te lezen. Ik verwacht dat het nu goed moet komen. Hou ons op de hoogte! 


Reageer