Skip to main content

Er viel een nieuwe rekening van Ziggo binnen met weer een maandbedrag. Derhalve Ziggo zelf alsnog opgezegd, terwijl overstapservice dit niet nodig moest maken. Ziggo geeft aan van niets te weten. Waar zit de fout en wie draait op voor de extra maandlast?

Dag @Bonna staat er op de orderbevestiging van kpn dat u gebruik maakt van de overstapservice?


Ik vrees dat ik deze niet meer kan produceren, maar heb deze optie met zekerheid gekozen, om zo te voorkomen dat er afsluiting zou volgen voor KPN werd aangesloten. Achteraf een belangrijke keus, aangezien de definitieve aansluiting fors werd vertraagd door niet functionerende glasvezel. Gepland was 1 september, connectie werkte pas ons 6 oktober…


PS. Ik lees nu in de bevestiging dd. 30-7:

Opzeggen van uw huidige internetdiensten
U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis. Wij zeggen uw contract op bij Ziggo. Meteen nadat u de diensten van KPN Thuis kunt gebruiken, sturen wij uw huidige aanbieder een bericht. Deze stopt dan direct uw abonnement en de betaling daarvoor.


Dan hoef je geen zorgen te hebben over de factuur van Ziggo. Goed dat je zelf al hebt opgezegd.  Binnen een paar dagen gaat een moderater reageren en je helpen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. Komt goed!!


@Bonna Welkom op het forum. 

Wat balen dat het abonnement bij Ziggo niet volgens afspraak is opgezegd. 

Ik heb de bevestiging er bij gepakt en zie inderdaad de overstapservice hierin staan. 

Er zou dan ook op 16 oktober een signaal naar Ziggo moeten zijn gegaan. Ik begrijp dat dit niet gebeurd is. 

Per wanneer is Ziggo nu opgezegd, en is daar ook iets gezegd over een slotfactuur? 


Kort voor de eerste melding op dit forum is gedaan is het me gelukt is om, naar aanleiding van de melding van Ziggo dat er een factuur met een volledig maandbedrag zou worden afgeschreven, de verantwoording van die factuur in te zien. Daarbij bleek dat het al over een maandbedrag van december ging en er dus geen sprake van een afsluitende nota is. Daarop is alsnog door mij de beëindiging bij Ziggo gemeld. Na die melding nam iemand van Ziggo telefonisch contact op en gaf aan dat daar de overstap niet bekend was. Direct  ben ik in dit forum aan de bel gaan trekken. Ziggo heeft nog geen eindfactuur toegestuurd.


@Bonna Helder. 

Ik zag dat je je profiel al had ingevuld. 

Ik heb de situatie doorgezet naar mijn collega's van de overstapservice. 

Binnen 3 werkdagen pakken zij dit op. Wanneer nodig zullen ze telefonisch contact met je opnemen!