Skip to main content

Hallo, ook ik kom erachter dat ik al vier maanden voor mijn oude Ziggo abonnement betaal. Die is dus niet opgezegd bij de overstap naar KPN. Inmiddels heb ik in de Ziggo winkel dat oude abonnement beƫindigd om de schade te beperken. Voor verdere klachten verwijzen zij naar KPN. In de KPN winkel wordt ik naar Ziggo verwezen. Schiet niet op via de winkel.

Hallo @G.J.TalensĀ heb je van de overstapservice gebruik gemaakt bij KPN?


Ik ben geswitcht via de december-aanbieding op internet. De term overstapservice zegt me ven niets.

Geert Jan


Hallo @G.J.TalensĀ , als je van de overstapservice gebruikĀ  had gemaakt was de overgang soepel verlopen, op de dag dat je nieuwe account ingaat stopt het bij je oude provider.

Nu moest je dat zelf regelen en kun je dus alleen jezelf verwijten dat Ziggo niet door jezelf is opgezegd.

Ā 


Hi @G.J.Talens, welkom hier.Ā 

Om de vraag van Jan te nuanceren, staat er in je bevestigingsbrief dat je gebruik maakt van de overstapservice?Ā 


Geen idee, die correspondentie is bij het oud papier beland. Ik leefde in de overtuiging dat alles, zonder problemen, volautomatisch, net als een overstap van verzekeraar, geregeld werd door de nieuwe aanbieder.Ā 


Trouwens, waar in het overstapproces werd mij die keuze aangeboden? Ergens een vinkje op JA of NEE zetten? Het klinkt als een detail, maar het gaat me 5 maanden aan Ziggo rekeningen opleveren, oftewel ā‚¬275,-


Hallo @G.J.TalensĀ Het is ook erg onverstandig om, zeker bij nog lopende zaken, de administratie al weg te gooien, dat maakt je erg zwak in je verweer.

Ā 


De bevestigingsbrief komt toch ook via mail? In die correspondentie zou het ook terug te vinden moeten zijn. Die berichten zijn ook te raadplegen via MijnKPN.


De bevestigingsbrief komt toch ook via mail? In die correspondentie zou het ook terug te vinden moeten zijn. Die berichten zijn ook te raadplegen via MijnKPN.

Inderdaad @G.J.TalensĀ in Mijn KPN is all correspondentie ook terug ter vinden.

CC: @SledgehammerNLĀ 


KPN heeft op 7-12-2021 een opzegbericht naar Ziggo gestuurd. Dat weet ik inmiddels.

Ik heb van Ziggo zo'n standaard antwoordbrief gekregen met de regel: ' Wat jammer dat u bij ons weggaat.'

Dat lijkt me genoeg reden om te denken dat ik niet nalatig ben geweest.

Afz. Geert Jan Talens


KPN heeft op 7-12-2021 een opzegbericht naar Ziggo gestuurd. Dat weet ik inmiddels.

Ik heb van Ziggo zo'n standaard antwoordbrief gekregen met de regel: ' Wat jammer dat u bij ons weggaat.'

Dat lijkt me genoeg reden om te denken dat ik niet nalatig ben geweest.

Afz. Geert Jan Talens

Dan ga ik dit voor je nakijken.Ā Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?Ā 


Ik heb mij destijds aangemeld bij KPN. Echter, het welkomstgeschenk klopte niet, ik wilde nadrukkelijk de Xbox voor mijn zoon. Ik ben toen afgemeld en opnieuw aangemeld. En daar zit de crux. Ziggo heeft de 'vernieuwde' afmelding niet toegestuurd gekregen.

Mijn gegevens zijn volledig lijkt me. Maar onder voorbehoud, ik ben een 64-jarige digibeet.


Ik zie helaas geen gegevens onder je profiel.Ā  Heb je ze wel opgeslagen nadat je ze hebt ingevuld? Zou je dit alsnog willen doen?Ā 


Dankzij je link is dat nu alsnog gebeurd. Ik had al wel de app Mijn KPN en de app KPN iTV op mijn mobiel maar dat is blijkbaar iets anders.Ā 


Ik ben benieuwd of we dit kunnen oplossen. Ben een beetje bezorgd over de stilte.


Ben een beetje bezorgd over de stilte.

Hoef je niet over bezorgd over te zijn. Vraagje nog, is Ziggo nu wel opgezegd? Ik lees dat het wel zo is, maar even voor de zekerheid.Ā 


Jazeker. Toen ik achter de fout kwam ben ik meteen naar de Ziggo winkel gegaan om op te zeggen.


KPN heeft op 7-12-2021 een opzegbericht naar Ziggo gestuurd. Dat weet ik inmiddels.

Ik heb van Ziggo zo'n standaard antwoordbrief gekregen met de regel: ' Wat jammer dat u bij ons weggaat.'

Dat lijkt me genoeg reden om te denken dat ik niet nalatig ben geweest.

Afz. Geert Jan Talens

@G.J.Talens Het lijkt me eerder dat de fout bij Ziggo ligt en niet bij KPN. Dat je hierna bij KPN bent afgemeld en daarna weer aangemeld omdat het welkoms geschenk niet klopte doet er dan niet toe, want je was op dat moment geen klant bij Ziggo meer. Dus dan ben jij absoluut niet nalatig geweest. Ik hoop wel dat je die Ziggo standaard brief nog in bezit hebt, anders voorzie ik wel problemen met Ziggo.


@G.J.TalensĀ Ik heb je een privĆ©bericht gestuurd.Ā 


Hoi Alex, ik heb nu 2x geprobeerd je een bericht te sturen met de details van mijn probleem. Die blijven onbeantwoord of komen niet aan. Ik snap er niks van. Hoe kan ik je bereiken? Groet, Geert Jan


Hi Geert, ik zie de mailtjes nu. Over het hoofd gezien omdat ik hier geen berichtje zag, had ik duidelijker moeten aangeven. Mijn fout.Ā 

Het is nu in ieder geval geregeld. Op basis van het maandbedrag van Ziggo kom ik op een totaalbedrag uit van ā‚¬ 333.-,Ā naar boven afgerond. Dit bedrag zal verrekend worden met je eerstvolgende factuur, of die erop. Het verschil, aangezien je maandbedrag lager is, zal op je rekening worden gestort.Ā 

Kun je je hierin vinden?Ā 

Ā 


Geweldig Alex en een dikke opluchting. Ik ben weer een tevreden KPN klant! Groet, Geert JanĀ 


Geweldig Alex en een dikke opluchting. Ik ben weer een tevreden KPN klant! Groet, Geert JanĀ 

Fijn om te lezen Geert Jan.Ā šŸ˜Š