Skip to main content

Zonder aankondiging wordt er middels incasso onlangs €85,97 afgeschreven. Hier staat een relatienummer vermeld die ik niet herken en is er ook sprake van een eerste afschrijving. Ik heb in de afgelopen 6 maanden niets nieuws aangeschaft en in mijn KPN staat geen factuur.

Sinds ik zeer slechte ervaring heb met de telefonische klantenservice (wel zaken toezeggen maar vervolgens niet doen en later zelfs ontkennen), wens ik alleen schriftelijk contact te hebben. De enigste reden dat ik bij KPN blijf is dat het bereik en internet stabiel is, anders was ik allang weg.

Graag asap toelichting wat de afschrijving rechtvaardigd.

Hallo @kridje vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je NAW-gegevens, klantnummer(s), laatste 4 cijfers van je IBAN in het het bewuste nummer van de incasso, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

Storneer de afschrijving (nog) niet, dat kan het alleen maar nog problematischer maken.

 


Bedankt voor je reactie. Gelijk aangepast.

 

Toch bijzonder dat ik dat allemaal moet invullen terwijl dat allemaal bekend zou moeten zijn, ik ben ingelogd met de inlog van MijnKPN. Zou toch het beste bewijs moeten zijn dat ik ook echt ik ben.


Hallo @kridje de moderatoren hebben veel inzicht, maar niet in de specifieke klantinfo.

 

 


Ik ben benieuwd.


Is er een moderator beschikbaar om hier naar te kijken?


Hallo @kridje , het forum is geen chat, het kan een paar dagen duren voordat een moderator reageert.

 


Je kunt van te voren in je internet bankieren zien dat er een incasso klaar staat. Die kun je dan weigeren. Ook kun je deze incasso natuurlijk gewoon terugboeken.


Hoi @kridje . Welkom op het forum.

Als ik op jouw postcode en huisnummer zoek vind ik een internet abonnement plus 2 mobiele abonnementen.  Hier zie ik het bedrag dat jij noemt nergens terug. 

Kun jij ook alle belangrijke kenmerken van die overschrijving in je profiel zetten en mij daarna hier even een seintje geven?  Weet je ook zeker dat het afgeschreven wordt door KPN?


Klopt, ik heb al langere tijd de abbonementen die je noemt. Ik heb niets nieuws aangeschaft.

 

Bij persoonlijke opmerkingen heb ik alle informatie over de incasso opdracht. Daar staat ook een klantnummer die ik niet herken en overige info. Zeker dat het KPN BV is.

 

Ben benieuwd naar je bevindingen.


Leuk je even gesproken te hebben, @kridje .

Ik heb er (nog) geen verklaring voor. Het bedrag hoort bij een andere klant en waarom we dat bij jou proberen te innen is mij nog een raadsel.

Onze afdeling collections werkt niet in het weekend dus ik ga maandag even contact met ze zoeken.  Zou jij nog even met de ING willen bellen/chatten om na te gaan of er bij hun geen fout is gemaakt (lijkt me sterk maar we moeten het even uitsluiten).

Ik kom hier sowieso maandag op terug! Fijn weekend.


@kridje . Ben jij nog iets te weten gekomen?  Ik sta momenteel in de wacht bij collections en hoop dat zij straks een antwoord op onze vragen hebben.


We hebben automatische incasso bij de andere klant uitgezet en een melding gestuurd dat er een verkeerd rekeningnummer gebruikt wordt. 

Hiermee zou jij dus nu geen last meer mogen ondervinden. Ik wil je nog wel vragen om de komende maand je elektronisch bankieren in de gaten te houden. Als je toch weer iets geks ziet, laat het mij onmiddellijk weten.


En terugboeken natuurlijk!


Hi Erwin,

Net de ING aan de lijn gehad. Zij herkennen niet dat dit probleem mogelijk bij hen ligt. KPN is blijkbaar verantwoordelijk voor de bewijsvoering voor documentatie omtrent de automatische incasso (zij controleren die niet) en zij leggen deze één op één door op het rekeningnummer die KPN afgeeft. De ING heeft de incasso opdracht geblokkeerd.

Groeten,

 

 


Hallo @kridje 
Heeft de ING nu alle incasso’s van KPN op jouw rekening geblokkeerd? Pas dan op, dat de incasso’s van jouw eigen KPN rekeningen niet hetzelfde lot ondergaan.


Hi Rbxx,

 

Nee alleen de nieuwe onterechte incasso opdracht is geblokkeerd. Thanks voor de tip.

 

Al blijf ik het wel bijzonder vinden dat deze situatie überhaupt kan ontstaan.


Al blijf ik het wel bijzonder vinden dat deze situatie überhaupt kan ontstaan.

Inderdaad. Ik moest bij het aanvragen van mijn Mobiel abonnement met een iDEAL link 1 cent overmaken ter verificatie van het opgegeven rekeningnummer…. Dat voorkomt zo’n situatie.