Skip to main content

Mijn zoon van 14 heeft in eens extra kosten van 262, kpn pay staat niet ingesteld heeft geen abonimenten lopen via play store geen meldingen dat er iets gekocht is en alsnog staat een bedrag voor 262 euro te betalen.... Ik heb alles nagekeken zoals het door kpn aanbevolen wordt,.... Ik snap er niks van ik heb kpn ook via Facebook benaderd en ga morgen ochtend maar bellen. Vandaag om 20.00 kreeg mijn zoon bericht dat hij voor 262 euro buiten bundel kosten heeft gemaakt voor online aankopen..... Dat is echt apart, mail wat er achter hangt is van mij man dus daar ook geen verzoeken om te betalen voor online aankopen..…

Goedemorgen @Tany en welkom hier op ons forum :)

Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's via Facebook of via de telefonische klantenservice? Zo ja, wat is hier precies uitgekomen? Mocht ik vanaf hier nog iets in deze kwestie kunnen betekenen dan hoor ik dat ook graag!


Hallo @Tany staat op de mobiel/tablet bij Google ook alle aankoopmogelijkheden geblokkeerd?

 

 


Ondertussen achter gekomen dat onze Xbox account is gehackt... Er zijn spelletjes gekocht en punten... Xbox gast het onderzoeken en dan kunnen we aangifte doen bij de politie. Helaas werkt KPN niet aan mee om betaling tegen te houden... Omdat zij facturerende partij zijn in deze.... Xbox account was gekoppeld aan een van onze mobiele telefoons, via daar is het beteling gafactureerd door Microsoft. Hopelijk krijgen wij het terug na onderzoek en aangifte... 


@JanZ_ jazeker twee dagen achter elkaar gebeld via afdeling grootverbruik achter gekomen dat het door Microsoft is gefactureerd vanaf daar verder gegaan met Microsoft. Zij geven aan dat als ze froude onderzoek hebben gedaan kunnen wij aangifte doen bij de politie en misbruik telefoon nummer melden bij KPN. KPN kan niks beteken In deze voor ons... Erg jammer

 


Bedankt voor de toelichting @Tany!

Goed om te lezen dat Microsoft dit gaat onderzoeken en ik hoop uiteraard op een voor jullie goede afloop. Dit zijn en blijven natuurlijk hele vervelende kwesties. Als provider zijn wij in zulke situaties niet meer dan een 'doorgeefluik', dat is ook de reden dat wij jullie hierin niet tegemoet kunnen komen. Het gaat natuurlijk om een behoorlijk bedrag maar ik hoop ook dat je begrijpt dat wij dit soort kosten niet kunnen vergoeden omdat jullie Xbox account is gehackt, daar hebben wij uiteindelijk geen enkele invloed op. Maar nogmaals, ik hoop oprecht op een goede afloop!


@JanZ_, Heeft KPN al het voorstel gedaan om betalingen via de KPN factuur te blokkeren zodat dit in ieder geval niet nog een keer kan gebeuren?

Zo nee, waarom niet?

En waarom kan je bij KPN niet zelf zo'n blokkade instellen via MijnKPN?

Dit is bij andere providers gewoon mogelijk.

Â