Skip to main content

Wij hebben ons XS4ALL abonnement opgezegd en dan is het de gewoonte de modem terug te sturen. Wij zouden deze echter graag behouden, temeer daar we vermoeden dat ze niet opnieuw wordt gebruikt maar vernietigd wordt. Geeft KPN/XS4ALL daar gelegenheid voor? En wat zouden de kosten zijn?

Hallo @ex-XS4ALL heb je bij xs4all opgezegd om naar KPN te gaan of naar een andere provider?

Als KPN c.q. xs4all er om vraagt, zul je deze terug moeten sturen, anders wordt de vervangingswaarde in rekening gebracht, althans zo werkt het bij KPN.

Hoe het bij xs4all werkt weet ik niet, dat kun je via hun servicenummer navragen.

Succes.

 

 


@JanD , Sinds wanneer heft KPN actief de afkoopsom voor het niet retour sturen? Ik heb het nog nooit gehoord in ieder geval dat er daadwerkelijk een factuur volgde, wel een tijdje herineringen om het retour te sturen.

Maar ze kunnen het wel doen als ze willen.


@JanD, Sinds wanneer heft KPN actief de afkoopsom voor het niet retour sturen? Ik heb het nog nooit gehoord in ieder geval dat er daadwerkelijk een factuur volgde, wel een tijdje herineringen om het retour te sturen.

Maar ze kunnen het wel doen als ze willen.

Ik geeft slechts de theorie overeenkomstig de voorwaarden weer, of het in de praktijk ook echt gebeurt, kunnen we nooit weten of het moet op onszelf een keer van toepassing zijn (geweest).

 


Ik kan het gaan uitproberen, maar ga het niet doen.

Maar ik lees hier nooit een bericht dat er betaald moet worden terwijl ik het wel veel lees van andere providers.

Kan 2 dingen betekenen, alle KPN klanten sturen, net als ik ga doen, netjes alles retour.

Of KPN brengt geen afkoopsomsom in rekening.

🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Ik neig naar optie 2.😱😱

En je geeft trouwens geen theoretische weergave want je zegt,

@ex-XS4ALL

 

……..zul je deze terug moeten sturen, anders wordt de vervangingswaarde in rekening gebracht, althans zo werkt het bij KPN…...

 

 

Daar zeg je letterlijk, KPN brengt het in rekening, als je had gezegt dat KPN de vervangingswaarde in rekening kan brengen zit je dichter bij de werkelijkheid.


Hallo @ex-XS4ALL en welkom hier op ons forum!

Dat is een goede vraag die je stelt; bij KPN vragen we na afloop van het abonnement altijd om de apparatuur (inclusief modem) retour te sturen. Eerlijk gezegd verwacht ik dat XS4ALL hierin op dezelfde manier te werk gaat. Om er zeker van te zijn hoe of wat, zou ik je in dit geval adviseren om dit even na te vragen bij XS4ALL zelf!


Kleine aanvulling, als je XS4ALL apparatuur niet retour stuurt betaal je een bedrag van €250 euro voor de vervangingswaarde. Denk dat het dan beter is om de boel zelf nieuw te kopen met nieuwe frisse garantie. 

De Fritzbox 7590 kost momenteel op moment van schrijven rond de €202,00 en de 7590 AX met WiFi 6 kost € 249,00.

 

Edit 11:27: Bericht aangevuld met actuele prijzen Fritzbox.


Kleine aanvulling, als je XS4ALL apparatuur niet retour stuurt betaal je een bedrag van €250 euro voor de vervangingswaarde. Denk dat het dan beter is om de boel zelf nieuw te kopen met nieuwe frisse garantie. 

Mooie toevoeging @Chrizziey , bedankt :) 


Daar heb je het al, wij hebben nog een 5490. Die gaat KPN of XS4All niet meer naar een andere klant sturen. AVM verkoopt dat modem ook niet meer en de support zal binnenkort wel eindigen. Maar hij doet het nog best als (2e) router dus zonde om in de vuilnisbak te gooien.

 

 


5490 zal inderdaad niet meer ingezet gaan worden, ik denk eigenlijk geen 1 meer van XS4all op de 7590 na, de 7583 zal niet bij XS klanten staan vermoed ik, die zijn te kort op de markt.

Maarja, je gaat akkoord met retour sturen en de daarop volgende afkoopsom als je het niet doet, de 5490 zal nog zeker 3 jaar onderateund worden door AVM, 2025 is de eind of garantie en en 2026 is dan normal EOL.

Als je over gezet ben naar KPN kun je gokken dat ze geen afkoopsom sturen, ben ik geen voorstander van want afspraak vind ik afspraak maar overnemen gaat niet op vrijwilige basis vanuit KPN.


Daar heb je het al, wij hebben nog een 5490. Die gaat KPN of XS4All niet meer naar een andere klant sturen. AVM verkoopt dat modem ook niet meer en de support zal binnenkort wel eindigen. Maar hij doet het nog best als (2e) router dus zonde om in de vuilnisbak te gooien.

 

 

Zeker zonde om in de vuilnisbak te gooien!