Skip to main content

Ik heb last van het veelal wegvallen van de wifisnelheid. Normaal rond de 300 Mbps. draadloos.

Al een nieuw modem gehad van KPN maar dat helpt niet. Snelheid wordt gemeten op de begaande grond waar ook het modem staat.

Iemand een idee? Bij KPN weten ze het niet!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@j.f.k. ligt aan het modem, ik heb nooit meer dan 200 a 300 Mbps gehaald vlak naast de meterkast (daar staat de router) en draadloos. Nu heb ik wifi uit van de modem en TP link en tik nu de 497.85 Mbps aan. Aan de andere kant van de kamer. 


200 of 300 kan ik mee leven. Maar 40 up en down niet.

Ga KPN nog een laatste kans geven om dit te verbeteren anders naar een andere provider.


200 of 300 kan ik mee leven. Maar 40 up en down niet.

Ga KPN nog een laatste kans geven om dit te verbeteren anders naar een andere provider.

Wat gebruik je allemaal in  huis en waar staat de kpn modem en de wifi punten als je die hebt en wat heb je eraan aangesloten of verbonden

Hoe meer info hoe meer zicht wij hebben waar de oorzaak mogelijk zou kunnen liggen. 


Modem staat in de meterkast. Woning is een houtskelet. Dus gipswanden. Afstand modem woonkamer is 5 meter.

Snelheid wifi is vaak rond de 300 up en down. Vaak ook rond de 50 up en down.

Zie mijn eerdere post met printscreen.

Ik heb een V 10 modem. Wifimanager helpt niets. Bij KPN zeggen ze, ja u heeft 1000Mb aansluiting. Zal wel aan de deurbel liggen die stoort. Nou als ik deze eruit haal voor een uur veranderd er niets.


Volgens KPN kan de oplossing zijn om een nieuwe kabel te plaatsen tussen modem en het glasvezelkastje. 

Of er is toch een verbinding niet helemaal goed van de glasvezel kabel vanuit huis naar de hoofdkast. Dit kunnen ze met een lasermeter beoordelen.

Ik heb eerder al een nieuw modem gehad. V10. Hielp niets. Oorzaak is het veelvuldig wegvallen van 5 Ghz!

 


 

Ik heb eerder al een nieuw modem gehad. V10. Hielp niets. Oorzaak is het veelvuldig wegvallen van 5 Ghz!

 

 

Woon je in een gebied waar luchtverkeerscontrole, militair gebruik of een weerdienst actief is? Dir maken namelijk van gelijke frequentie gebruik waar jouw 5ghz zichzelf uitschakeld. Heeft dan niks met modem of KPN te maken. Dat is gewoon wettelijk bepaald.

 

 


Nee, ik heb hier geen invloeden van defensie of vliegverkeer.

Morgenmiddag komt er een monteur van KPN om alles door te meten.


Beste @j.f.k., vervelend dit! In principe is wifi heel erg afhankelijk van allerlei factoren. Het is vooral belangrijk dat het bekabeld in orde is. Haal je dan wel de maximale snelheid? Ik kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt dat je weer dezelfde vragen moet beantwoorden, maar om een goed beeld te krijgen, heb ik toch wat meer informatie nodig. 

 

Wat heb jij, naast je V10, nog meer aangesloten op je netwerk? Denk hierbij aan eigen router, accespoint, switch of splitter. Kan je deze er eens allemaal tussenuit halen? Ook dan blijf je dezelfde snelheid halen? En je geeft aan dat de Wifi Manager niet helpt: wat geeft deze dan aan? 

 

Wil je naast het beantwoorden van de vragen jouw forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Ik kijk graag met je mee. 


Morgen komt er een monteur die alles gaat doorlopen. Antwoord komt hier in deze topic.