Skip to main content

Hoi forumgangers en kpn hulpverleners. 

 

Ik ben sinds deze week klant en heb een gigabit glasvezel abbo. Nu had ik al een glasvezel wanddoos die al jaren geleden was aangelegd. Bij het afsluiten van mijn abbo werd er meteen een afspraak ingeplanned voor een monteur. Ik gaf aan dat ik al een aansluiting had maar de klantenservice medewerker vertelde me dat ze iets moesten instellen om de Max snelheid te halen. Dit leek mij onwaarschijnlijk maar als de medewerker het aangeeft, oké.

Gister installeer ik mijn modem en sluit deze alvast aan via de wanddoos en krijg meteen een SMS dat de afspraak is geannuleerd omdat mijn aansluiting is volbracht.

Nu zie ik bij een speedtest, max 100 mb up en 100 mb download snelheid. Is er toch iets wat een monteur zou moeten doen, is er iets anders aan de hand?

Ik Heb een speedtest gedaan mobiel via WiFi, en via bekabeld internet op mijn pc. 

Modem is geconnect via bijgevoegde kabels van kpn. 

Hoi @Reneinehv ,

Kan je een foto maken van het glasvezelkastje?Deze kan max 100mb zijn, maar in de praktijk 94mb, dus dan wel raar dat je de 100 haalt.


U had gewoon op de monteur moeten wachten. Het systeem bij KPN werkt zo dat de monteur automatisch geannuleerd worden als de klant het zelf aangesloten heeft. Dat is nu gebeurt. 


Wat geeft de PC aan in de instellingen van het fysieke netwerk bij bekabelde aansluiting? Als daar staat dat de netwerkpoort 1Gbps is en u meet dan 100Mbps dan is er iets aan de hand. Ik vermoed echter dat daar 100Mbps staat, dus uw PC gaat dan niet sneller. Oude PC netwerkkaart? Of oude 100Mbps ethernet kabel? Indien dat laatste kunt u dat zien, in de RJ-45 stekker ziet u dan 4 i.p.v. 8 aders.

De rode door KPN geleverde kabel is de snelle variant.

Eventueel een foto plaatsen hier van de glasvezel aansluiting.


U had gewoon op de monteur moeten wachten. Het systeem bij KPN werkt zo dat de monteur automatisch geannuleerd worden als de klant het zelf aangesloten heeft. Dat is nu gebeurt. 

Bedankt voor het niet beantwoorden van mijn vraag. 


Hallo @Reneinehv het kan eventueel ook zijn dat je nog een glaspunt hebt dat maar 100Mbit/s aan kan en daarom had de monteur moeten komen om dat aan te passen, vandaar de vraag naar de foto van het glasvezelpunt.

 


Hi @Reneinehv, welkom op het forum. 

Is dit inmiddels opgelost? Het kan inderdaad zijn dat je nog een ouder kastje hebt of dat de netwerkkaart niet sneller dan 100 kan. 

Wat geeft de PC aan in de instellingen van het fysieke netwerk bij bekabelde aansluiting? Als daar staat dat de netwerkpoort 1Gbps is en u meet dan 100Mbps dan is er iets aan de hand. Ik vermoed echter dat daar 100Mbps staat, dus uw PC gaat dan niet sneller. Oude PC netwerkkaart? Of oude 100Mbps ethernet kabel? Indien dat laatste kunt u dat zien, in de RJ-45 stekker ziet u dan 4 i.p.v. 8 aders.

De rode door KPN geleverde kabel is de snelle variant.

Eventueel een foto plaatsen hier van de glasvezel aansluiting.

Zou je hier nog antwoord op willen geven?