Skip to main content

Herkenbaar, gewoon 100% wifi signaal, maar geen verbinding. Dit gebeurt meerdere keren per dag. Zelfs wanneer ik naast de wifi versterker zit. 

Maar we hebben het ook met het bedrade internet. Wanneer we tv zitten te kijken (iTV, Plex, Netflix) lijkt de verbinding gewoon te stoppen.

Experia box ook al meerdere malen gereset. Wordt er gek van…


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt Oorspronkelijk topic

Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig?


Nope, een bedrade verbindingsset. 

Volgens een collega ligt het aan de experia box, maar die is pas 4 jaar oud en heb geen idee hoe ik die kan controleren.

 


Bedoel je een switch??


Nee, een bedrade WiFi versterker….. maar volgens mij is dat niet het probleem, want tv is bedraad aangesloten en lijkt hetzelfde probleem te ervaren.


Hoi @mcsjaak, welkom terug!
Ik heb de lijn uitgelezen en tot aan de experiabox ziet alles er eigenlijk uitstekend uit.
Dat je de wegvallende verbinding ook ervaart op de bekabelde TV impliceert wel dat het niet alleen wifi is.
Ik heb dus nog een aantal vragen:
 

  • Hoe vaak valt je verbinding ongeveer weg?
  • Kun je ons toelichten hoe je apparatuur op je netwerk aangesloten is?
  • Kun je deze verschillende apparaten eens een dag(deel) ontkoppeld laten om te kijken of daar ergens een oorzaak in te achterhalen valt?
  • Kun je ook onze wifimanager nog eens doorlopen met je nieuwe modem? Dit moet helpen met stabieler wifi.

Dank voor het nodige uit zoek werk.  Ik zal proberen je vragen te beantwoorden:

Hoe vaak valt je verbinding ongeveer weg?

De verbinding lijkt meerdere keren weg te vallen, er is geen duidelijke structuur in te herkennen. Kan twee afleveringen van een serie kijken zonder hicks en het volgende moment loopt een film een paar keer vast. Wanneer ik werk valt het netwerk weg, videoconferencing valt weg, Citrix verbinding moet op nieuw worden opgebouwd.  Maar ook wanneer met de tablets wordt geïnternet, zie je dat de wifi-verbinding vol signaal geeft maar dat pagina’ s niet of heel traag worden geladen.

Kun je ons toelichten hoe je apparatuur op je netwerk aangesloten is?

We hebben in ons huis het als volgt geïnstalleerd:

  • Eperiabox hangt in de meterkast, deze is direct verbonden met (voor zover ik het begrijp CAT5 kabels):

    • TV ontvanger in Huiskamer;

    • TV ontvanger in de Slaapkamer;

    • WiFi versterker (van KPN) op de eerste etage (tussen slaapkamer en werkkamer);

    • Netgear Switch, welke verbonden is met:

      • Receiver;

      • TV.

De kabels zijn door de installateur van KPN getrokken bij het aansluiten van de ExperiaBoX en WiFi versterker.

Kun je deze verschillende apparaten eens een dag(deel) ontkoppeld laten om te kijken of daar ergens een oorzaak in te achterhalen valt?

Hoe bedoel je dit? We hebben meerdere malen de experiabox gereset, stroomloos gemaakt en ook de box waar het glasvezelsignaal het huis binnen komt. Het lijkt er op wanneer we de boel resetten de klachten even verdwenen te zijn. 

Kun je ook onze wifimanager nog eens doorlopen met je nieuwe modem? Dit moet helpen met stabieler wifi.

Op welke nieuwe modem doel je?  We hebben de experiabox sinds augustus 2016, in de tussentijd hebben we niets veranderd, de wifimanager hebben we al een aantal keren doorlopen. Som komt daar wat wijzigingen uit het instellen van kanalen maar verder niet. 

 


Bedankt voor de resultaten McSjaak,

Is het ook mogelijk eens een andere kabel te testen tussen je experiabox en switch?
De vraag om alle verschillende apparatuur (en dan vooral netwerkapparatuur) te ontkoppelen voor een dag(deel) is om deze uit te sluiten als de oorzaak van de wegvallende verbinding. De verbinding vanaf je experiabox naar ons ziet er namelijk uitstekend uit en je experiabox verliest zelden verbinding met ons. De oorzaak lijkt echt ergens op je netwerk iets te zijn. De vraag is dus om het eens een dag(deel) te proberen zonder de switch en andere apparatuur zoals wifiversterks of misschien netwerk hardeschijven en dergelijke.

Zolang de bekabelde TV ontvanger ook wegvalt is de wifimanager nog niet heel belangrijk maar ik had even de verkeerde vraag gecopypaste over het nieuwe modem. Excuses!


Ga het vanavond proberen, kreeg ook al het advies om de experiabox box te (laten) vervangen.. weet niet of daar veel vernieuwingen in zijn...


Signaal blijft wegvallen, gisteravond hebben we de tv direct aan de experiabox gehangen en daar merken we ook dat de verbinding af en toe weg valt. Op de experiabox brand nu wel een oranje service lampje. 

Overigens hebben we geen problemen met de TV-ontvangers. Athans we merken daar geen problemen.


Hoi @mcsjaak, wat balen zeg! Kun je je experiabox ook eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen met het paperclipknopje achterop? Je zult hierna mogelijk wel je gewijzigde instellingen opnieuw in moeten stellen.


Is het nog gelukt je modem te resetten?


Hoi @Thomas

Heb het modem meerdere malen gereset. Lijkt niet te helpen. We hebben nu de netwekkabels vervangen door nieuwe Cat6 kabels, in de hoop dat dit de oplossing zou zijn.

Mijn dochter was jarig dinsdag (op zich niets met het modem te maken) en op de verjaardag was dit natuurlijk ook een van de onderwerpen die besproken werden. Een van onze vrienden (een KPN collega) en onze zwager (IT consultant) van mening dat het probleem zou kunnen liggen aan het modem en wellicht mijn abonnement. 

Is het mogelijk om het modem te vervangen? En kun jij zien welk abonnement we hebben (volgens mij een Alles-in-één), hoe we die evt kunnen upgraden en op welk termijn is dat mogelijk?

Ondanks dat we al een geruime tijd erg prettig gebruik hebben gemaakt van internet, beginnen we zolangzamerhand wel een beetje de hoop te verliezen.

 


Hoi @mcsjaak,
waar het precies zit lijkt nog een raadsel maar het moet absoluut op te lossen zijn. Ik kan je experiabox helaas niet omruilen tenzij deze aantoonbaar defect is maar zie dat een collega deze al heeft laten omruilen. Kun je laten weten of dit heeft geholpen? Overigens zie ik dat je je abonnement gewijzigd hebt, dit gaat woensdag in, ik vermoed niet dat het probleem in je abonnement zit, maar ik ben benieuwd hoe het straks gaat.
Hoe gaat het nu met de nieuwe Cat6 kabels? Misschien heb ik er overheen gelezen maar had je het ook nog een dag(deel) zonder je netgear switch kunnen proberen?


Een maand verder: kabels vervangen, nieuwe experiabox (bij een reset door KPN was hij niet meer benaderbaar) en snelheid verhoogd… het abonnement werd door zoonlief met (bekabelde)PS4 met open armen verwelkomt.

We lijken nu praktisch geen wegvallend internet te hebben met de TV/films kijken, echter wanneer we de KPN WiFi Versterker in de experiabox of switch prikken, hebben we wel direct last van slecht internet, het lijkt daar mis te gaan.. nu op zoek of er een alternatief hiervoor is...

 


Hoi @mcsjaak, bedankt voor de terugkoppeling!
Fijn dat het nu beter werkt. Om je wifibereik uit te breiden zou ik je aanraden (met je wifiversterker ontkoppeld/uitgeschakeld) onze online wifimanager nog eens te doorlopen. Mocht deze constateren dat je een nieuwer type wifiversterkers nodig hebt kun je die daar gratis bestellen!