Skip to main content

Ik heb KPN glasvezel, met wifi 2,4 en 5 Ghz. op Experiabox V10. Nu heb ik een power dynamics WT10A amplifier module gekocht. Deze werkt echter alleen op het 2,4Ghz wifi netwerk. Mijn vraag is, hoe krijg ik hem geconnect met het 2,4Ghz netwerk en dat ik hem kan gebruiken?

Hoe heb je de wifi nu ingericht?


1. Sluit uw luidsprekers correct aan op de luidsprekeruitgang van de WT10A Wifi-versterkermodule.
Zorg ervoor dat u voor het aansluiten van de linker luidspreker gebruikt maakt van de twee meest rechts
gepositioneerde terminalaansluitingen (gekenmerkt door "L"). Voor de rechter luidspreker dienen de twee meest links
gepositioneerde terminalaansluitingen (gekenmerkt door "R") te worden gebruikt.
2. Naast het streamen van uw content via Wifi, is het ook mogelijk om uw muziekbron via AUX-ingang (A) met de
meegeleverde AUX-kabel of via USB (B) aan te sluiten.
3. Gebruik de bijgeleverde 15V-netadapter om de module van stroom te voorzien.
4. Download de gratis MUZO app uit de App Store of Play Store en sluit uw muziekapparaat aan door de directe instructies op te volgen.
 

 

Staat bij dat het heel simpel is, meer kan ik ook niet vinden.


Heb ik allemaal gedaan, maar als ik hem wil connecten via wifi, krijg ik het 2,4Ghz van de experiabox niet in het keuze rijtje te zien, dus kan ik hem daarmee ook niet verbinden.


@SledgehammerNL  Ik heb nu alles aan de experiabox hangen. Iphone, Samsung phone, samsung tablet.

\maar ik heb het idee dat die allemaa aan het 5Ghz net hangen.


Ach ja, de bekende ellende van het niet kunnen instellen van een aparte naam voor de 2.4 en 5Ghz band, kan ik je effe niet verder helpen want ik gebruik die KPN meuk hier in huis niet, leve de Fritzbox waar je wel zelf de controle hebt.


@SledgehammerNL  Ik heb nu alles aan de experiabox hangen. Iphone, Samsung phone, samsung tablet.

\maar ik heb het idee dat die allemaa aan het 5Ghz net hangen.

Daar zit het issue waarschijnlijk. De Experiabox werkt verplicht met band-steering. Dat betekent dat zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz dezelfde naam hebben en de ExperiaBox overschakelt van de ene naar de andere band als dat nodig is. Bij de Experiabox loopt dat niet altijd lekker, Volgens mij is dat ook niet uit te schakelen. De software die in de ExperiaBox gebruikt wordt is nagenoeg volledig in beheer bij KPN. Zij bepalen dus welke zaken je kunt aanpassen. Gelukkig gebruik ik net als @Doornekamp33 een Fritz!Box waar al die zaken wel gewoon in te stellen zijn. Ik heb hier ook apparaten die alleen op 2.4Ghz werken (printer, slimme stekkers, thermostaat etc.). En hoewel ik bandsteering hier ook aan heb staan ervaar ik nergens problemen (maar dat hoor ik eigenlijk van alle Fritz!box-gebruikers..)