Skip to main content

beste

 

Ik heb sinds kort twee routers met WIFI  signaal geplaats achter de experiabox om beter bereik te krijgen.Normaliter moet je in beide routers wat wijzigingen doorvoeren maar bij mijn gaat het prima wanneer ik beide routers aansluiten op een switch die via een lan poort is verbonden met de experiabox.

Ik verbind dan de utp kabels op de routers op de wlan poort . wanneer ik dan verbinding maakt met  WIFI werkt het allemaal perfect zonder enige veranderingen in de ipadressen. Het werkt allemaal en er is geen conflicht onderling. wat ik me dus afvraagt is waarom moet er in sommege gevallen ip adressen gewijzigd worden.

Hallo @Johnmaarten! Welkom op ons KPN Forum. Allereerst, goed om te horen dat het feilloos werkt bij jou. Zo zien we het graag:kissing_closed_eyes:. Je stelt een interessante vraag. Voordat ik aannames ga doen. Over wat voor IP-adres verandering heb je het? 
Het instellen van een vast IP-adres voor apparaten die verbinden met de versterkers (mobiel, tablets, laptop) of een vast IP-adres voor bijvoorbeeld de versterkers zelf?

@Nick83 is hier erg in thuis. Wellicht weet jij meteen wat Johnmaarten bedoelt? 

  


waarom moet er in sommege gevallen ip adressen gewijzigd worden.

Omdat je “in router mode” met twee verschillende extra routers, bij elkaar dan 3 verschillende sub-netten gebruikt. Afhankelijk vanuit welke WiFi en sub-net je dan contact hebt, verandert daarmee het IP-adres.


waarom moet er in sommege gevallen ip adressen gewijzigd worden.

Omdat je “in router mode” met twee verschillende extra routers, bij elkaar dan 3 verschillende sub-netten gebruikt. Afhankelijk vanuit welke WiFi en sub-net je dan contact hebt, verandert daarmee het IP-adres.

Wat opzich helemaal geen probleem is. Als je echter ergens in het netwerk een WiFi printer hebt, dan kan je hem mogelijk niet vanaf elk netwerk vinden.