Skip to main content

Hi,

ik wou graag weten waarom ik niet de volledige 50mbps krijg, in de buurt waar ik woon is de maximale 50 mbsp helaas, maar waarom krijg ik dan niet. Het is altijd tussen de 30 en 36.

Graag krijg ik hier een uitleg van

MvG,

Zakaria

Meet u die snelheid op een pc of laptop die bekabeld is aangesloten op de Experiabox? 


Ik meet het op laptop, de resultaten zijn het zelfde met kabel of met wifi


Beste Zaki96,
Wat zegt https://tele2-fpi-info.fourstack.nl dat op jouw adres beschikbaar is?
Met vriendelijke groet,

Brian


 


Ow... er is dus eigenlijk maar 8 mbit leverbaar op uw adres. Dan is 30 mbit nog een meevaller 😉


Hi Zaki en de rest. 

Ik haak ook even in. Dat hoeft niet, volgens mij geeft die FPI tool van Tele 2 nooit bonding aan omdat Tele 2 het niet aanbiedt. Wat zie je als je op de KPN website je postcode en huisnummer invult? Welke maximum snelheid zie je dan? 


Hi @Alex_P , dan haak ik ook even in. De FPI tool van Tele 2 toont op mijn huisadres dezelfde gegevens als bij de inmiddels uitgefaseerde KPN en xs4all versies. Dus inclusief bonding.

Dit is dus geen verklaring voor het verschil bij topicstarter tusen 8 (FPI) en 30 Mbps (gemeten).


Bounding zou 2 × 8 = 16 zijn. Als je dan 35 haalt, is dat nog een meevaller 😉


Hi @Alex_P , dan haak ik ook even in. De FPI tool van Tele 2 toont op mijn huisadres dezelfde gegevens als bij de inmiddels uitgefaseerde KPN en xs4all versies. Dus inclusief bonding.

Dit is dus geen verklaring voor het verschil bij topistarter tusen 8 (FPI) en 30 Mbps (gemeten).

Excuus, ik kwam juist een voorbeeld tegen bij het juist niet werd weergegeven. Maar lastig te achterhalen aangezien die tool niet van ons is. Dan is het in dit geval een erg dikke meevaller. 


Bounding zou 2 × 8 = 16 zijn. Als je dan 35 haalt, is dat nog een meevaller 😉

Als (zoals aangegeven in FPI) bonding niet mogelijk is, is het verschil te groot. Zo’n meevaller kan niet kloppen lijkt mij. Dan denk ik eerder aan een (typ)fout bij het invoeren van postcode/huisnummer.


@Zaki96  Kijk ook eens op de DSL status pagina van je ExperiaBox. Daar staat dan iets van 36000 kbit/s downstream en meer zal het niet worden of KPN moet glasvezel aanleggen.

Het laagste abo wat je momenteel bij KPN kan krijgen is 50Mbps en in je contract staat ‘tot 50Mbps’. Dat heeft KPN zo gedaan omdat er vele adressen zijn waar de telefoonlijn zodanig lang is dat er gewoon nooit 50Mbps gehaald kan worden.

Je kan misschien nog wel naar een budhet provider overstappen, is aanzienlijk goedkoper en dan staat er b.v. 20Mbps in je contract, maar krijg je waarschijnlijk gewoon het maximale wat de ExperiaBox kan met de telefoonlijn op jouw adres.

Die fourstack pagina’s worden 1 voor 1 ontoegankelijk gemaakt door KPN of wie dan ook, en ik denk net als RBxx dat er wellicht ergens een fout is gemaakt.


 


Dank jullie wel voor alle reacties


 

Er zal ergens in een database een fout zitten, ik heb in ieder geval voor ons adres al zeker 3x weer andere getallen gezien die totaal niet klopten. Zal o.a. te maken hebben met feit dat de telefoonlijn doodverklaart is (0 Mbit/s) en er glasvezel van een grote concurrent ligt, waar KPN, net als over Ziggo, niks te zeggen heeft of weet in principe.

De werkelijkheid wat je lijn momenteel doet, kan anders zijn, zie

 


Net geprobeerd en bij mij geeft de tele2 fourstack wel de pairbonding aan ( @Alex_P )

DSL 111 Mb/s
Bonded DSL 218 Mb/s

De (bestel)pagina van KPN: maximaal 100 Mb/s. En dat klopt want volgens mij zet kpn ivm monteur/corona nog steeds geen aansluitingen om naar bonded als ze dat nog niet zijn.


Net geprobeerd en bij mij geeft de tele2 fourstack wel de pairbonding aan ( @Alex_P )

DSL 111 Mb/s
Bonded DSL 218 Mb/s

De (bestel)pagina van KPN: maximaal 100 Mb/s. En dat klopt want volgens mij zet kpn ivm monteur/corona nog steeds geen aansluitingen om naar bonded als ze dat nog niet zijn.

Kan ook zijn dat men Vplus (VDSL2 profile 35b) in gaat zetten hier en daar. Met ruim 100 Mbit/s voor VDSL2 profile 17a is de telefoonlijn waarschijnlijk niet zo lang.


Kan ook zijn dat men Vplus (VDSL2 profile 35b) in gaat zetten hier en daar. Met ruim 100 Mbit/s voor VDSL2 profile 17a is de telefoonlijn waarschijnlijk niet zo lang.

@tmoesel Dat is bij mij inderdaad het geval.

Ik heb geen bonding nodig om (bijna) bij de 200 Mbit/s te komen :grin:

Koper/DSL  188 Mbit/s
Bonded Koper/DSL   218 Mbit/s

Ik maak er trouwens geen gebruik van, 100 Mbit/s is voor mij meer dan genoeg.Â