Skip to main content

Sinds vorige week dinsdag is onze 4g buitengebied aansluiting qua snelheid terug gevallen naar ADSL snelheid (up en down).

Al gedaan: volledige reset cycle incl. Fabrieksinstellingen. SIM kaart erin/eruit. Alles los gehad.

De lampjes op de SAgem modem branden normaal (2 streepjes 4G, is altijd zo ondanks buitenantenne). Inloggen op het SAgem modem geeft aan dat er verbinding is en ook gestuurd/ontvangen is. Maar de snelheid is dus weg. Normaal 40Mps nu 9.

Kan ik nog meer proberen?

Hoi @pofomodr . Welkom op het forum.

Wat merkwaardig dat alles goed lijkt te staan en toch die tegenvallende snelheid. Hoe en waar meet jij die snelheid? Rechtstreeks in het modem? Of via een website?

En doe je dit wel bekabeld?


Hi Erwin,
 

Ik meet met de kabel rechtstreeks op de modem en heb daarnaast een periodieke speedtest lopen en zie dat de snelheid sinds 20 juni ingezakt is naar de ADSL snelheid. 
Daarnaast overtussen meerdere keren gebeld met de helpdesk. Zou nog terug gebeld worden wachtende op antwoord van de technische helpdesk maar wordt niet terug gebeld. 

Als de gereset en op afstand doorgemeten ondertussen. 

Tijd voor nieuwe modems/SIM kaart zo te zien....

 


@pofomodr . Als het goed is, is er deze ochtend een voicemail ingesproken. Heb je die afgeluisterd? Wordt hierin ook een terugbel nummer genoemd?


Klopt. Er is een nieuw modem en SIM kaart onderweg.


Laat even weten hoe dat afloopt! Hopelijk is het de oplossing.


Status: nog steeds traag internet.

  • Nieuw modem en SIM geinstalleerd → geen verbetering
  • Monteur langs geweest → alles is goed aangesloten → geen verbetering
  • Nu wachten totdat het ticket is doorgezet en er iets in de backend opgelost is…
    • Er is ergens een update geweest in de nacht van 20 juli op 21 juli (0:00 uur) waardoor de 4G niet meer bij springt…

Je hebt niet recent een ander modem gehad toevallig? Ik bedoel dan het gewone modem. 


Nee hoor. Alles heeft een jaar probleemloos gewerkt. 


Ik heb het ticket er bij gepakt. De monteur heeft de juiste afdeling aangestuurd. Nu zitten we te wachten op een reactie. 


Ik wacht ook nog steeds…  Nu 3 weken op ADSL snelheid...


4 weken traag internet. Geen duidelijke volgende stap na de mail/sms dat alles opgelost was maar toch niet bleek te zijn. Wel de rekening gehad voor de afgelopen maand…

 

 


Het vreemde in het verhaal is dat het bij twee 4g modems niet werkt. Heb je de bekabeling tussen het modem en de buitenantenne al nagekeken?Â