Skip to main content

Sinds kort werkt de ondersteuning 4g niet. Ik heb het modem al geruime tijd en de download snelheid ging met modem van 3tot5 m/mbs naar 30 tot 40.

Ik heb het modem  gereset en ik heb 2 balkjes ontvangst achterop knippert het ledje.  Ik heb ook de experia box v10 gereset .

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Groeten Willem 

 

Sorry, Willem. Er is mijns inziens totaal geen verband tussen 4G (mobiel internet) en het modem (internet thuis via lan en wifi). Wat er dus eigenlijk aan de hand is is (mij) totaal onduidelijk.

Kun je aangeven wat er is?

Of… heb je Internet thuis met ondersteuning van “4G buitengebied"?

@Ancaenwil


Omdat wij in een buitengebied wonen met een zeer lage internet  snelheid heb ik ter ondersteuning  het 4g modem gekregen wat de snelheid aanzienlijk verhoogde


Okee. Ik begrijp dat het 4G modem nu helemaal niks ontvangt (geen streepjes dus).

Hoe is je 4G ontvangst op je mobiel (alleen als dat ook KPN is, anders is het een ander netwerk).

Staat het 4G modem op een plek met voldoende ontvangst. Bij een raam bijvoorbeeld. “midden” in huis is niet zo gunstig daarvoor. Het 4G modem hoeft niet per sé vlak bij de Experiabox te staan. Er zijn utp kabels tot 100 meter.


Het modem geeft 2 balkjs ontvangst en het ledje achterop  knippert. Qua ontvangststerkte is dit altijd zo geweest. Ik heb de bekabeling g nagelopen en daar zie ik geen bijzonderheden 


Okee. Dan kan ik je, als mede-klant, helaas niet verder helpen. Dat zal dan een kpn-moderator moeten worden. Heb je voor hen wel je gegevens al in je profiel ingevuld (alleen daar, want dan zijn ze niet openbaar).

De wachttijd voor een moderator hier is ongeveer 2 dagen. Sneller is mogelijk om te bellen. Het gratis nummer is 0800-0402.


Ok peter bedankt zover. Ik heb wel een profiel aangemaakt  en destijds heeft Marcia  mij goed geholpen

Groeten  Willem


Goedemorgen

Ik denk dat het mogelijk aan het 4g modem ligt.

Is het mogelijk dit  om te wisselen met dat van de buren  zonder  consequenties. Dus plug en play

Willem


Geen idee.

Maar i.i.g. je eigen sim-kaart (die erin zit) houden natuurlijk!


Ok maar om even te testen moet dan de simkaart gewisseld worden?


Niet om te testen. Dan kan je de sim v.d. buren gebruiken. Het systeem zal niet merken dat ie verplaatst wordt. Het zal dezelfde mast zijn en blijven die gebruikt wordt.


Ok ik ben benieuwd misschien kan ik op die manier al wat uitsluiten.

Bedankt !!


@Ancaenwil Welkom op het forum. 

Ik zie dat @PeterG je een stuk op weg geholpen heeft. Bedankt Peter! Hoe is de situatie op dit moment?