Skip to main content

KPN ik word er moe van. Ik heb in buitengebied voor mijn recreatie woning al 10 jaar internet instap. Up 6 en down 0,8 snelheid. Monteur van KPN wees me enige weken geleden op aanvragen gratis 4g modem met V10 of V10a router. Gezien de slechte mobiele ontvangst binnen zou ik dat met een buitenantenne moeten kijken wat het resultaat zou zijn op de internetsnelheid. Op mijn adres is het mogelijk. Via klantenservice bellen kom ik er niet door want wordt ik verwezen naar de website. Hier kom ik uit bij de chat. Die roept constant kan niet met oud abonnement. Moet je nieuw hussel abonnement hebben met nieuwe router en modem. A weet ik nog niet wat het resultaat wordt (dus mogelijk duurder abonnement voor niets). B kan 4g modem nog niet met V12 router, etc. Al weken bezig om iets dat tot 3 maanden geleden en volgens de website van KPN gewoon kon, de juiste router en een 4 g modem gratis krijgen te regelen. KPN waar zijn jullie mee bezig. Een vaste klant (momenteel voor 2 woningen  internet, tv en vaste telefoon en mobiel en al klant sedert 1975) dusdanig frustreren dat hij wegloopt.

@narbo , om sneller geholpen te kunnen worden bel 0800-0402 en spreek in dat je een medewerker wilt spreken. De 4G modem werkt inderdaad enkel met de V10 of V10A. Op dit moment werkt de 4G modem nog NIET  met de V12.


@narbo Concurentie in telecomland is moordend (het is eten en gegeten worden, lees overnames doen of opgekocht worden). KPN heeft geruime tijd gratis 4G geleverd bij DSL lijnen die minder dan iets van 10Mbps aankonden. Vergelijk dat met Ziggo, die houden al sinds mensenheugenis wijselijk hun mond over het leveren van internet in buitengebied. Andere speler is T-Mobile. Of de diverse lokale glasvezel-ingraaf partijen. Maar vooral die laaste zijn ook geen Sinterklaas, die willen ook gewoon geld verdienen, dus meestal betaal je daar dan naast 43 euro per maand nog eens 15 euro extra per maand vastrecht.

Verder staat KPN onder druk van de overheid om iedereen van voldoende snel internet te voorzien. In juni was dat nog ongeveer 50k huishoudens in buitengebied. Mensen met 2 woningen vallen daar niet onder denk ik, die hebben geld en mogelijkheden even simpel gezegd.


Wat is nu precies het probleem? Sneller internet buitengebied is alleen leverbaar met een Hussel abonnement.  Ik heb uitstekende ervaringen. Mijn locatie is zeer ongunstig tov de zendmasten. Zo heb ik maar 1 streepje op mn mobiel qua bereik. Ik gebruik geen buitenantenne en toch haal ik met gemak 40Mbit/s snelheid extra via het 4g modem. Dus ik zou zeggen gewoon doen!!!


Waarom zou je überhaupt de KPN Box 12 willen hebben? WiFi 6? Waarom? Snelheid? De snelheid op uw adres word hooguit 60 of 70 mbit ofzo. Bij goedwerkend 4G modem. Waarschijnlijk iets lager. Dat haal je zelfs met WiFi 2,4 GHz. En met WiFi 5 GHz, wat zowel de v10 als de v10a ondersteunen al helemaal makkelijk. De eventueel extra snelheid die WiFi 6 misschien zou halen, die bereik je op uw adres toch nooit.


Wat ik me ook afvraag: u heeft Instap. Dat is dus met tv. Werkt dat? Tv? Interactieve tv?


Wat is nu precies het probleem? Sneller internet buitengebied is alleen leverbaar met een Hussel abonnement.  Ik heb uitstekende ervaringen. Mijn locatie is zeer ongunstig tov de zendmasten. Zo heb ik maar 1 streepje op mn mobiel qua bereik. Ik gebruik geen buitenantenne en toch haal ik met gemak 40Mbit/s snelheid extra via het 4g modem. Dus ik zou zeggen gewoon doen!!!

Welk type modem en router heb je dan gekregen en kun je eventueel interactieve tv ontvangen. Dat kan ik met het oude abonnement wel en met Hussel kennelijk niet?


Wat ik me ook afvraag: u heeft Instap. Dat is dus met tv. Werkt dat? Tv? Interactieve tv?

Ik heb momenteel niet met TV maar dat werkt wel weet ik van buren. Bij Hussel abonnement schijnt dat niet te kunnen.


Waarom zou je überhaupt de KPN Box 12 willen hebben? WiFi 6? Waarom? Snelheid? De snelheid op uw adres word hooguit 60 of 70 mbit ofzo. Bij goedwerkend 4G modem. Waarschijnlijk iets lager. Dat haal je zelfs met WiFi 2,4 GHz. En met WiFi 5 GHz, wat zowel de v10 als de v10a ondersteunen al helemaal makkelijk. De eventueel extra snelheid die WiFi 6 misschien zou halen, die bereik je op uw adres toch nooit.

Ik hoef niet perse box 12 te hebben maar die wordt bij Hussel standaard meegeleverd. Volgens de monteur die ik sprak werkt dat nog niet alleen iedereen bij KPN weet dat niet dus sturen ze je een set op die niet werkt. Internet instap met 4G modem en V10(a) router werkt vooralsnog het beste volgens de monteur.


Wat is nu precies het probleem? Sneller internet buitengebied is alleen leverbaar met een Hussel abonnement.  Ik heb uitstekende ervaringen. Mijn locatie is zeer ongunstig tov de zendmasten. Zo heb ik maar 1 streepje op mn mobiel qua bereik. Ik gebruik geen buitenantenne en toch haal ik met gemak 40Mbit/s snelheid extra via het 4g modem. Dus ik zou zeggen gewoon doen!!!

@narbo , om sneller geholpen te kunnen worden bel 0800-0402 en spreek in dat je een medewerker wilt spreken. De 4G modem werkt inderdaad enkel met de V10 of V10A. Op dit moment werkt de 4G modem nog NIET  met de V12.

Ga ik maar weer eens proberen. 14 wachtenden voor U en eer je aan de beurt bent wordt je eruit gegooid en kun je weer opnieuw beginnen.


Wat ik me ook afvraag: u heeft Instap. Dat is dus met tv. Werkt dat? Tv? Interactieve tv?

Ik heb momenteel niet met TV maar dat werkt wel weet ik van buren. Bij Hussel abonnement schijnt dat niet te kunnen.

Bij de snelheden die u noemt is tv (zo goed als) onmogelijk. Mogenlijk zijn die snelheden gemeten via WiFi en is de snelheid bekabeld hoger.

Maar hoe dan ook: u zit nu ergens voor te betalen wat u niet gebruikt. Een Hussel abonnement zonder tv zal goedkoper zijn.

Als u nu een tv ontvanger heeft, dan hoeft u die niet in te leveren. U kunt bij Hussel verlengen met tv. Voor zover ik weet.

Maar iemand die een nieuw abonnement af zou sluiten, die zou geen tv krijgen bij deze snelheden.

En Sneller Internet Buitengebied helpt daar niets bij. Want daarvan gaat wel de internetsnelheid omhoog. Maar niet voor tv. Want tv werkt alleen over de vaste aansluiting, niet over het 4G gedeelte.


Waarom zou je überhaupt de KPN Box 12 willen hebben? WiFi 6? Waarom? Snelheid? De snelheid op uw adres word hooguit 60 of 70 mbit ofzo. Bij goedwerkend 4G modem. Waarschijnlijk iets lager. Dat haal je zelfs met WiFi 2,4 GHz. En met WiFi 5 GHz, wat zowel de v10 als de v10a ondersteunen al helemaal makkelijk. De eventueel extra snelheid die WiFi 6 misschien zou halen, die bereik je op uw adres toch nooit.

Ik hoef niet perse box 12 te hebben maar die wordt bij Hussel standaard meegeleverd. Volgens de monteur die ik sprak werkt dat nog niet alleen iedereen bij KPN weet dat niet dus sturen ze je een set op die niet werkt. Internet instap met 4G modem en V10(a) router werkt vooralsnog het beste volgens de monteur.

Normaliter krijg je niet zomaar een nieuw modem als je verlengt. Modem en abonnement staan los van elkaar. Het één heeft niets met het andere te maken.


Wat is uw basis snelheid bekabeld gemeten?


Wat is uw basis snelheid bekabeld gemeten?

Ik zal dat meten als ik weer op locatie ben einde van de week.

 


Waarom zou je überhaupt de KPN Box 12 willen hebben? WiFi 6? Waarom? Snelheid? De snelheid op uw adres word hooguit 60 of 70 mbit ofzo. Bij goedwerkend 4G modem. Waarschijnlijk iets lager. Dat haal je zelfs met WiFi 2,4 GHz. En met WiFi 5 GHz, wat zowel de v10 als de v10a ondersteunen al helemaal makkelijk. De eventueel extra snelheid die WiFi 6 misschien zou halen, die bereik je op uw adres toch nooit.

Ik hoef niet perse box 12 te hebben maar die wordt bij Hussel standaard meegeleverd. Volgens de monteur die ik sprak werkt dat nog niet alleen iedereen bij KPN weet dat niet dus sturen ze je een set op die niet werkt. Internet instap met 4G modem en V10(a) router werkt vooralsnog het beste volgens de monteur.

Normaliter krijg je niet zomaar een nieuw modem als je verlengt. Modem en abonnement staan los van elkaar. Het één heeft niets met het andere te maken.

Ik hoef abonnement  niet te verlengen. Ik vraag alleen voor mijn bestaande abonnement dat ik al 10 jaar heb een 4G modem en daar ik een V9 router heb een geschikt V10(a) modem. Maar dat is niet zo eenvoudig kennelijk.


Volgens mij moet je minstens een internetsnelheid via de koperen kabels van 5 Mbit/s hebben om interactieve tv te kijken. Het 4G modem werkt niet voor tv kijken.

Op deze website kan je je postcode en huisnummer invullen van het 2e adres en kan je zien welke internetsnelheid mogelijk is en je kan gelijk kijken of 4G buitengebied mogelijk is.

Volgens mij wanneer het mogelijk is om 4G buitengebied te krijgen dan wordt je abonnement tegenwoordig gelijk verandert naar Hussel. En wanneer je dit dan afsluit zal KPN een geschikte modem moeten opsturen.


Volgens mij moet je minstens een internetsnelheid via de koperen kabels van 5 Mbit/s hebben om interactieve tv te kijken. Het 4G modem werkt niet voor tv kijken.

Op deze website kan je je postcode en huisnummer invullen van het 2e adres en kan je zien welke internetsnelheid mogelijk is en je kan gelijk kijken of 4G buitengebied mogelijk is.

Volgens mij wanneer het mogelijk is om 4G buitengebied te krijgen dan wordt je abonnement tegenwoordig gelijk verandert naar Hussel. En wanneer je dit dan afsluit zal KPN een geschikte modem moeten opsturen.

Ik heb 6 Mbit/s down en 0,8 up.


@Narbos heb je al op de website gekeken in mijn vorige bericht. Je kan ook via deze website (klik hier) eens kijken of op je 2e adres Sneller Internet Buitengebied mogelijk is.

Ikzelf heb ook maar 6mbit/s download en dan kan ik goed televisie kijken (SD kwaliteit). Daarnaast heb ik ook aan mijn V10 Experiabox een 4G modem. 

 


@Narbos heb je al op de website gekeken in mijn vorige bericht. Je kan ook via deze website (klik hier) eens kijken of op je 2e adres Sneller Internet Buitengebied mogelijk is.

Ikzelf heb ook maar 6mbit/s download en dan kan ik goed televisie kijken (SD kwaliteit). Daarnaast heb ik ook aan mijn V10 Experiabox een 4G modem. 

 

een paar maanden terug kreeg ik te zien internet 8 down en 1 up max. Itv mogelijk. $G buitengebied mogelijk. Toen heb ik besteld maar was de router V10(A) niet beschikbaar en moest wachten op beschikbaarheid.  Nog steeds niet ontvangen en nu kan het alleen maar via Hussel zonder TV. Van die spelletijes houd ik dus niet. Ga maar weer eens een poosje in de wacht bij de klantenservice hangen.

Â