Skip to main content

4G modem sneller internet buitengebied laat een rood lampje zien. Resetten en opnieuw opstarten helpen niet

 

 

Dat klinkt niet goed, @RoosenDoorn en we gaan het nakijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Het is gedaan


Bedankt @RoosenDoorn!

Zou je me kunnen vertellen wélk lampje er nu rood brandt? 

En merk je een verschil als je de kabel die van het 4G modem naar de Experia Box loopt, even loshaalt en weer vastklikt in beide apparaten? Hoor het graag!


Het lampje op het Sagem modem waar 4 G boven staat brandt niet. Het los halen van de kabels maakt geen verschil.


Ik bedoel dat het lampje waar 4 G boven staat rood brandt


Rood betekent volgens de handleiding dat er niet voldoende signaal is. Heeft het modem het op zijn huidige plek altijd goed gedaan?

Heb je tevens een andere plek geprobeerd?


Op die plek heeft hij het altijd heel goed gedaan


Helder, @RoosenDoorn  Merk je dan ook dat er minder bereik op je mobiel (van KPN) is, misschien? Want dan zou je kunnen denken aan een storing op het mobiele netwerk. Juist omdat ‘ie het altijd goed heeft gedaan op die plek en opnieuw opstarten geen verschil maakt.


ik heb geen abonnement op mijn mobiele telefoon, prepaid, maar niet van KPN.

Ik dacht, misschien is er onderhoud geweest aan de 4 mast, maar dat is ook niet het geval.

kan het dan zijn dat mijn modem kapot is ?

Het duurt wel erg lang allemaal voordat er iets gebeurd.

Een tijd geleden heb ik ook een storing gehad, na een half uur wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, die kon niets anders verzinnen dan het modem resetten. Met als gevolg dat de verbinding verbroken werd, dan weer bellen, het duurde ook weer eindeloos, weer modem gereset, wat natuurlijk ook weer niets opleverde, maar toen werd ik terug gebeld op mijn mobiel. Maar ook dan geen oplossing, wifimanager geprobeerd, daar lag het probleem helemaal niet, ik was eindelijk zover dat er een afspraak met een monteur gepland kon worden, dat lukte niet. Maar eindelijk 's avonds was het probleem ineens opgelost, alles werkte weer normaal. Heel vreemd allemaal.


Hallo @RoosenDoorn Het zou kunnen, dat moeten we onderzoeken. Ik wil eerst de 4G-modem zelf uitsluiten. Kun je een foto maken van de display, met de kleuren van de verschillende lampjes? Of wil je me voor elk lampje vertellen met welke kleur het brandt? En zou je dat ook voor de Experia Box willen doen? 

Via deze weg kunnen we je uiteraard helpen, maar het kan inderdaad langer duren. Dit Forum is gericht op klanten die elkaar helpen. Als moderator stuur ik deze gesprekken en zorg ik dat informatie goed vindbaar is. Uiteraard helpen we ook als je er niet uitkomt, maar direct reageren kunnen we niet. Als je dat toch het liefste wilt kun je het beste contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402. 


de foto van het 4G modem

Beste Bart, hierboven een foto van het 4 G modem. De lampjes op de Experia Box branden allemaal groen/geel, behalve het eco lampje.

Ik hoop dat het zo duidelijk is


Ja, @RoosenDoorn dat is zeker duidelijk. Dank. Je foto impliceert dat er helemaal geen bereik zou zijn. Dat betekent dus dat er of een storing is met het netwerk óf dat er iets met het 4G-modem aan de hand is. Ik wil graag het één en ander doormeten, wat wel impliceert dat ik je modem zal moeten resetten. Is dat akkoord? 


Dat is in orde


Hallo @RoosenDoorn Ik heb je Experia Box zojuist een een reset gegeven en je verbinding met het netwerk ook kort onderbroken. Zou je eens willen kijken of het nu beter werkt? 


Nee, er is helaas niets veranderd. Zelf had ik ook alles al gereset.


Dag @RoosenDoorn Duidelijk. Zoals je inmiddels weet sturen we een storingsmonteur op je af 😉 De collega zal ter plekke bekijken wat het probleem veroorzaakt en ik ga er vanuit dat het opgelost wordt. De details heb je inmiddels in een sms-bericht ontvangen. Ik ben heel benieuwd naar de afloop. Laat je het hier weten? 


Hallo Bart, de monteur is geweest. Het was snel opgelost. De simkaart zat niet goed in het modem vast geklikt. Bedankt zover.


Reageer