Skip to main content

Goedeavond mensen, 

Ik ben laatst verhuisd naar het buitengebied en heb lange tijd een normale router gehad, met deze router had ik 3 down en 1,5 up, nu heb ik een experiabox v10 in combinatie met een 4g modem, ik heb deze zoals op de handleiding staat aangesloten. Alleen doet deze het na een week nog steeds niet. Ik heb zelfs slechter internet momenteel 0.5 down en 0.3 up. Er vervelend natuurlijk omdat het internet hier ook wordt gebruikt voor werk, kan er helaas niks op doen met deze snelheden. Iemand een idee waarom het zo ongelofelijk langzaam is? Ik wordt hier namelijk echt heel erg gefrustreerd van

Welke snelheid haal je met een mobiele telefoon op 4G wanneer je een speedtest doet ?
Mogelijk geen/slecht ontvangst van KPN 4G ?

Of is de gemeten snelheid die van DSL (omdat je zo ver van wijkcentrale zit) ?

Donald


Welke snelheid haal je met een mobiele telefoon op 4G wanneer je een speedtest doet ?
Mogelijk geen/slecht ontvangst van KPN 4G ?

Donald

Ik zit zelf niet bij het kpn mobiele netwerk. Zat voor de verhuizing bij een andere provider maar omdat die niet in het buitengebied konden ontvangen hebben we voor kpn gekozen, Dus kan dat niet testen. Met de provider die ik heb, heb ik 5g, 50mbps down, 30 up


Zie ook eens op https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart om te zien welke snelheid haalbaar is op je adres
 


Zie ook eens op https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart om te zien welke snelheid haalbaar is op je adres
 

Ze zeggen dat er een gemiddelde snelheid van 228 is. Dus bereik is het niet...


Ik zie nog een paar heel basale zaken staan op https://www.kpn.com/service/ugs/4g-modem-buitengebied


Neem aan dat je alles ook al een keer herstart hebt.
Anders morgen KPN Servicedesk bellen \.

Donald


Welke snelheid haal je met een mobiele telefoon op 4G wanneer je een speedtest doet ?
Mogelijk geen/slecht ontvangst van KPN 4G ?

Donald

Ik zit zelf niet bij het kpn mobiele netwerk. Zat voor de verhuizing bij een andere provider maar omdat die niet in het buitengebied konden ontvangen hebben we voor kpn gekozen, Dus kan dat niet testen. Met de provider die ik heb, heb ik 5g, 50mbps down, 30 up

Een verwarrend antwoord @Kiran Van de Ploeg , ben je nu wel of niet als KPN klant in het buitengebied met een V10 en een 4G router verbonden???


Welke snelheid haal je met een mobiele telefoon op 4G wanneer je een speedtest doet ?
Mogelijk geen/slecht ontvangst van KPN 4G ?

Donald

Ik zit zelf niet bij het kpn mobiele netwerk. Zat voor de verhuizing bij een andere provider maar omdat die niet in het buitengebied konden ontvangen hebben we voor kpn gekozen, Dus kan dat niet testen. Met de provider die ik heb, heb ik 5g, 50mbps down, 30 up

Een verwarrend antwoord @Kiran Van de Ploeg , ben je nu wel of niet als KPN klant in het buitengebied met een V10 en een 4G router verbonden???

Excuus, ik ben inderdaad kpn klant in het buitengebied. 


Hoeveel groene pijlen zie je als je hier jouw postcode en huisnummer invult?


Heb je het 4G-modem wel zo hoog mogelijk in huis geplaatst bij een raam richting GSM-mast @Kiran Van de Ploeg ??

Eventueel kun je een buitenantenne monteren voor een nog betere ontvangst.

Hoeveel lampjes zie je op de 4G-router???

Zie onderstaande link voor de webshop voor een antenne.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/buitengebied/

Als alles optimaal werkt moet je ongeveer 50Mbit/s of iets hoger kunnen halen.

Succes.

 

 


Hoi @Kiran Van de Ploeg . Is er al verbetering gekomen in deze situatie. 

Ik krijg namelijk het idee dat de extra router nu niks doet. 


Hoi @Kiran Van de Ploeg . Is er al verbetering gekomen in deze situatie. 

Ik krijg namelijk het idee dat de extra router nu niks doet. 

Nee ik heb al geprobeerd om hem hoger te plaatsen, andere ramen, richting de pijlen. Maar niks helpt. 


Is er wel enige activiteit te bespeuren bij de modems dmv de knipperende ledjes bij de poorten waar de kabel de modems met elkaar verbind? Eventueel zou je nog kunnen proberen om beide modems te resetten. Als je dat doet dan moeten de modems niet met elkaar verbonden zijn. Als dat niet lukt dan is een monteur de enige optie. 


Is er wel enige activiteit te bespeuren bij de modems dmv de knipperende ledjes bij de poorten waar de kabel de modems met elkaar verbind? Eventueel zou je nog kunnen proberen om beide modems te resetten. Als je dat doet dan moeten de modems niet met elkaar verbonden zijn. Als dat niet lukt dan is een monteur de enige optie. 

Ja alles knippert alles staat aan, maar geen verbetering qua internet. Ik zal als ik terug ben van werk even proberen te resetten!


Reageer