Skip to main content

Mijn rolluik en mijn videodeurbel krijg ik niet aangesloten op mijn nieuwe experia 12 box. Overige apparaten wel. Volgens mij heeft dat te maken met inloggen op 2.4 Ghz. Ik heb het geprobeerd maar krijg de 5 Ghz op mijn box niet apart uitgeschakeld. Op welke (andere?) manier is die apparatuur wel op deze box aan te sluiten? 

Eerst resetten dan randapparatuur aansluiten.

Wellicht domme vraag, ben ook maar amateur techneut, 🤪 maar randapparatuur begrijp ik (de lan aansluitingen) maar wel of niet de wan erin. Dus het rode kabeltje wat vanuit de glasvezel kast (de NT?) komt. 

Nog simpeler gezegd: wel of niet contact met internet?


Domme vragen bestaan niet. Wel verbinding maken zodat updates gedownload kunnen worden.


Hoi @JanIvor ,

Gewoon tijdens het resetten alleen de adapter er in,verder niks.


Dit keer niet met je eens @martijn197108 


Dit keer niet met je eens @martijn197108 

Ik weet ook niet alles:joy: .

Hoe moet het volgens jou dan @Joep1965 ?

Zelf doe ik het altijd wel zo,gaat prima overigens.


Oh jee, wat heb ik nu toch veroorzaakt???

Onenigheid tussen @Joep1965 en @martijn197108 ....... 🤦‍♂️

Hahaha.


Oh jee, wat heb ik nu toch veroorzaakt???

Onenigheid tussen @Joep1965 en @martijn197108 ....... 🤦‍♂️

Hahaha.

Nee,hoor!

Ik zie dit soort commentaar als leermoment:sunglasses::wink:


Domme vragen bestaan niet. Wel verbinding maken zodat updates gedownload kunnen worden.

Als ik het doe zoals @martijn197108 zegt, dan haalt hij de updates toch vanzelf binnen zodra ik hem online "gooi"? Lijkt mij..... (?)


Domme vragen bestaan niet. Wel verbinding maken zodat updates gedownload kunnen worden.

Als ik het doe zoals @martijn197108 zegt, dan haalt hij de updates toch vanzelf binnen zodra ik hem online "gooi"? Lijkt mij..... (?)

Mijn V10A die twee jaar geen updates had gehad(lag in een kpn winkel) gebeurde dat gewoon vanzelf,Ook op de manier hoe ik het heb gedaan.

 


@JanIvor het maakt waarschijnlijk niks uit. Ik doe het zus en een ander doet het zo. Er is geen ontploffingsgevaar dus doe wat je wil:wink:


 

Een reset doe je door een pinnetje in het reset gaatje te doen tot power rood word.maar dat weet je vast al:wink:

En de herstel knop tegelijkertijd toch?

 


Oftewel een "monteurs reset".


 

Een reset doe je door een pinnetje in het reset gaatje te doen tot power rood word.maar dat weet je vast al:wink:

En de herstel knop tegelijkertijd toch?

 

Ja,Dat kan maar als er al KPN software opstaat is dat niet noodzakelijk.

Maar je kan het gewoon doen,Dat kan geen kwaad.


Ik dank u beide, @Joep1965 en @martijn197108 

 


Gelukt @JanIvor ?


Gelukt @JanIvor ?

Nog niet aan toe gekomen...... 

Weet het, het moet zo gebeurd zijn maar met 2 online kinderen (school e/o gamen) en een televisie kijkende vrouw, wordt het tóch een soort van uitdaging, hahaha. 

 


Gelukt @JanIvor ?

Nog niet aan toe gekomen...... 

Weet het, het moet zo gebeurd zijn maar met 2 online kinderen (school e/o gamen) en een televisie kijkende vrouw, wordt het tóch een soort van uitdaging, hahaha. 

 

Haha,herkenbaar :joy:

Zelf doe Ik het soms in de ochtend ofzo.


@martijn197108  

Zo, modem gewisseld en alles draait als een tierelier (gelukkig) 😁

WiFi snelheid meer dan verdubbeld,  was al tevreden met wat mijn oude trouwe V8 aan wifi gaf, maar heb nu volle porrie. 

Alleen nam de V10 mijn gegevens niet zo over, óf ik was te snel met dat handmatig zelf al veranderen na inlog op de V10.

 


Dacht alleen het wifi wachtwoord te veranderen, maar dat bleek het inlog wachtwoord voor het modem te zijn. 

Dus kon ik wéér al mijn smart home producten veranderen met nieuw wachtwoord...... en daar had/ heb ik de meeste hekel aan. 

Daarom was ik blij dat de V10 de gegevens zou overnemen via internet, maar zoals gezegd had ik misschien te weinig geduld. 


Goed om te horen!!

Overigens kan je de V8 gewoon als reserve houden(wat ik zeker zou doen:))!


Nog eens een vraag. 

Kan ik zonder problemen te verwachten, zoals alles wéér opnieuw instellen/ verbinden,  het inlog wachtwoord voor de router wijzigen?

 

Bij voorbaat dank. 


Nog eens een vraag. 

Kan ik zonder problemen te verwachten, zoals alles wéér opnieuw instellen/ verbinden,  het inlog wachtwoord voor de router wijzigen?

 

Bij voorbaat dank. 

jahoor,Dat kan.

Schrijf hem dan wel goed op!!


Nog eens een vraag. 

Kan ik zonder problemen te verwachten, zoals alles wéér opnieuw instellen/ verbinden,  het inlog wachtwoord voor de router wijzigen?

 

Bij voorbaat dank. 

jahoor,Dat kan.

Schrijf hem dan wel goed op!!

Dat was namelijk mijn foutje van vandaag, met de eerste inlog, toen dacht ik in mijn "haast" dat ik daar het wachtwoord in moest vullen wat ik als wifi wachtwoord wilde..... 

Dus heb ik nu een belachelijk lang en moeilijk wachtwoord om in de router in te loggen, hahaha. Wil iets simpelers 😁😁