Skip to main content

Mijn glasvezelverbinding haalt bij langen na niet de 50 Mbps in een speedtest. Ik snap dat ik met meerdere apparaten mijn snelheid verminder, maar 12 Mbps is echt een groot onverklaarbaar verschil als er maar twee grote actieve verbruikers zijn.

Welkom op ons forum @Lionalzz!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een glasvezelverbinding. Heb je deze snelheden bekabeld of draadloos gemeten? Indien draadloos, heb je onze grote wifi topic al doorgelezen?
Als je bekabeld hebt gemeten zou ik je willen vragen om te meten met een pc of laptop die bekabeld is aangesloten rechtstreeks op het modem zonder tussenkomst van andere apparaten zoals switches, eigen routers en dergelijke.
Dan mag je de snelheid wel via deze link meten. Als je je bevindingen hier zou willen plaatsen? Vul dan gelijk ook je forum profiel in met de gegevens die ik nodig heb om je account erbij te pakken mocht ik moeten bijspringen.

Alvast bedankt!
 


Beste Nico,

 

Recent heb ik bekabeld de snelheid gemeten, 70 mbps / 36 mbps Sinds dien ook via wifi dezelfde resultaten.

 

 


Dat zijn de betere snelheden inderdaad als je een 50 Mbp/s pakket hebt!

Mocht je externe apparatuur hebben aangesloten en losgekoppeld voor deze test, sluit deze dan 1 voor 1 weer aan zodat duidelijk wordt welk apparaat de bottleneck nu is van de vertraging en kijk of je dit apparaat kunt vervangen/er tussen uit laten.