Skip to main content

Goedemiddag,

 

Op 23 juni heb ik een verhuizing aangevraagd van mijn glasvezel verbinding naar een nieuwbouw woning. Wij zouden eind juli verhuizen. Omdat er nog geen kabel lag, werd deze op een fictieve datum van 2 augustus gepland. 

 

De mantelpijp zat al wel in de grond. Na contact met KPNNetwerkNL zou de kabel in week 27 (2e week Juli) in huis gebracht worden. Er zou minimaal een dag vooraf contact worden opgenomen door de onderaannemer. Donderdag einde  middag maar eens gebeld want ik had nog niets gehoord. De week erop kwam het antwoord dat het nu week 32 (2e week augustus) zou worden. Bijzonder dat men eenzijdig besluit om de oplevering met 5 weken uit te stellen. Wel kreeg ik een noodpakket aangeboden met Digitenne en een Huawei 4G wifi access-point (mifi). 

 

3 weken geleden werd de kabel door de mantelpijp getrokken en in huis gebracht. Daar had 2 man 2 volle dagen voor nodig. Blijkbaar is de halve dag een beetje in de bus zitten ook onderdeel van de planning...

 

Vorige week werd de kabel dan door weer een andere partij op een kastje in de meterkast aangesloten. Helemaal afronden (er moet nog een ander kastje overheen geschoven worden) kon nog niet omdat er blijkbaar elders in de straat iets mis is met de kabel. Bij het opgraven ervan kwamen ze een hoofdgasleiding tegen dus konden ze er niet mee verder. Verder graven met iemand van het gasbedrijf er bij zou weer een dag of 2-3 duren. Die 2-3 dagen zijn inmiddels alweer verstreken. De huidige status is mij onbekend.


Na tig telefoontjes naar de backoffice en KPNNetwerkNL, bestaat de terugkoppeling eigenlijk steevast uit “iemand heeft ergens iets nog niet afgemeld dus kan iemand anders niet verder” of “we hebben nog geen terugkoppeling ontvangen dus we weten de status niet”.  

 

Die mifi werkt op zich prima, hoewel het bereik erg beperkt is. Helaas kan ik er geen bedraad netwerk op aansluiten. Laat dat voor mij nu het belangrijkste zijn daar ik als ZZP IT consultant over een server beschik die o.a. met Azure praat en die ik ook gebruik in demo's voor mijn klanten. Gelukkig doet mijn huidige klant er niet zo moeilijk over dat ik al 3 weken te laat ben met mijn demo, maar ik kan me zo voorstellen dat dat geduld ook een keer op is.

 

Verder heb ik In plaats van 30 Digitenne tv zenders er slechts 3 (NPO1, 2 en 3). De rest moet blijkbaar apart geactiveerd worden. Maar goed...TV boeit me niet zo. Ik heb liever fatsoenlijk internet. 

 

Mijn aanvraag voor de verhuizing is inmiddels 8 weken geleden. De huidige opleverdatum staat al enige tijd op 29 oktober(!) en kan ik zelf ook niet aanpassen. Gelet op hoe moeizaam het gaat, vraag ik mij af of dat ook een fictieve datum is of dat de daadwerkelijk verwachtte opleverdatum is. Het zal mij ook benieuwen of ik straks een normale factuur ga ontvangen, los van dat ik ondertussen ook betaal voor andere diensten waar ik momenteel niet of nauwelijks gebruik van kan maken.

 

Ik heb dus eigenlijk maar 1 vraag; wanneer heb ik de beschikking over mijn glasvezel verbinding?

Pff.. wat een gekluns. Had wel wat beter/sneller gekund plus betere communicatie.

 

Vul je profiel alvast zoveel mogelijk in. Als een moderator aan dit topic toe is, kan hij/zij gelijk de systemen induiken om te kijken of er iets te versnellen valt.


Vul je forum profiel aan met je postcode, huisnummer en klantnummer en ook het cas nummer van digitenne dan ziet webcare kpn wie je bent zodra je topic aan de beurt is


Dank voor de reactie.

Zojuist mijn profiel wat aangevuld. Werd nu ook net teruggebeld vanuit de backoffice met de vraag voor het CAS nummer van het Digitenne kastje. Wellicht dat we dan vandaag toch nog een beetje tv hebben :)

 


Op de TV doet nu alles het...behalve NPO1, 2 en 3 (die het eerder dus juist wel deden). Ik word als het goed is zo weer teruggebeld.


Van de webcare heb ik tot op heden nog geen reactie gehad. 

 

Gisteren ontving ik rond de middag wel een telefoontje vanuit de backoffice dat alles waarschijnlijk die dag nog zou gaan werken. Eind van de middag nog contact gehad met de klantenservice: "Nee meneer, de backoffice moet nog iets afmelden, dat gaan ze nu doen en na 1-2 uur werkt het dan”.

 

Vanochtend vroeg ontving ik een mail van KPN NetwerkNL dat de werkzaamheden zijn afgerond en ik nu van de diensten gebruik zou kunnen maken,

 

Niets blijk echter minder waar want ik heb nog altijd geen internet of TV. Ondanks het meerdere malen herstarten en resetten van het modem.

 

Na bellen naar de klantenservice blijkt dat de verhuisdatum nog altijd op 29 oktober staat. Deze kon nu ineens wel naar voren gehaald worden maar niet eerder dan 17 september. De backoffice is niet meer bereikbaar want de pincode zou niet (meer) geldig zijn.

 

De verhuisstatus is nu dan wel bijgewerkt. Blijkbaar ontvang ik ook nog 2 TV ontvangers op mijn oude adres, waar ik inmiddels al ruim een maand niet meer woon.


Hoi @Rawr . Omdat je aangaf dat je al contact had met de backoffice, heb ik mij er bewust niet mee bemoeid (zij zijn doorgaans beter op de hoogte dan ik).

Maar ik lees nu dat het allemaal niet lekker loopt.

Ik ga kijken of ik hier iets aan kan doen. Ik kom er snel op terug. 


Hoi @Rawr .  Leuk je even gesproken te hebben. Volgens mijn collega's is die verbinding gereed voor gebruik. Helaas lukt het koppelen van het modem niet. Dan zit er maar een ding op en dat is een monteur die ter plekke gaat onderzoeken wat er fout gaat. 

Er is, door de issues hiervoor een fictieve, toekomstige verhuisdatum  in het systeem gezet. Helaas kan ik die monteur dus ook pas vanaf die datum inboeken (wat nog redelijk logisch is)..   Ik heb de hulp van mijn collega's nodig om iets aan die verhuisdatum te veranderen. Dat ga ik nu navragen.

Morgenavond kom ik met een update. Ik kan niks beloven maar hopelijk heb ik goed nieuws. 


@Rawr : ik heb je een privébericht gestuurd. 


Sinds gisteren begon alles ineens te werken. Die monteur zal dus niet meer nodig zijn.
 

Nu begreep ik dat het mogelijk is om restitutie aan te vragen over de periode van geen of verminderde dienstverlening. Hiervoor had ik een online formulier gevonden (www.kpn.com/vergoeding) op de KPN website maar daarin wordt aangegeven dat er geen storing was en als ik hem zelf wil melden kan ik als begin datum niets eerder kiezen dan 18 augustus.

Hoe kan ik dit aanvragen ?


 

 


Op mijn advies laten we de monteur morgen wel komen. Ik wil zeker weten dat het administratief netjes afgehandeld wordt. De monteur zal een paar checks doen en de order volledig afronden. Op deze manier lopen we niet het risico dat jij in de toekomst geen wijzigingen aan je pakket kan aanbrengen.

We hebben tevens over een passende vergoeding gepraat. 

Laat je mij morgen weten hoe het is afgelopen?