Skip to main content

1 maart is er een monteur bij ons geweest ivm het verhogen van de internetsnelheid.We gaan van 50 naar 500,althans dat was de bedoeling.Ging niet helemaal goed dus de monteur moest naar de volgende klant na een paar uur,glasvezelkastje is vervangen en ook de ExperiaBox V10. Op dat moment werkte echter niets meer.Zou allemaal in orde komen zo werd ons verteld.Voor nood heeft de beste man een Digitenne kastje geplaatst zodat we toch nog een beetje tv kunnen kijken.We zijn nu meer dan een week verder en ik heb elke dag gebeld over hoe en wat...Het is een dienst generieke storing zegt men en elke dag de belofte dat het binnen 1 dag zou worden opgelost,dus NIET!!!!Hoe moeilijk moet het zijn om de internetsnelheid te verhogen?Vanmiddag weer gebeld en nu is het verhaal weer dat er een storing bij de klantenservice is en worden we voor de zoveelste keer binnen een dag bericht. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dat 8 dagen moet duren! We hebben overigens wel 100gb op de mobiel erbij gekregen zodat we die als hotspot kunnen gebruiken.En omdat het langer dan een week duurt doen er nog maar 3 zenders het op dat digitenne kastje,gezellig.

Ik ben bang dat er iets compleet mis is gegaan. Als je op glasvezel van 50 naar 500Mbit bent gegaan, is het normaal alleen een kwestie van de stekker van het modem eruit en er weer in. De centrale weet welke snelheid je moet krijgen en vertelt dat je modem.


Vandaag (uiteraard) weer gebeld,weer alles opnieuw uitleggen,weer een ander antwoord gekregen en de belofte dat er iemand binnen 3(!!!!!) dagen contact opneemt. Ik heb 1 schrale troost;als ik hier op het forum diverse berichten bekijk ben ik niet de enige met een dergelijk probleem.


Het is ontzettend spijtig dat de verhoging van jouw internetsnelheid zou moeizaam verloopt. En ik vind het ontzettend jammer om te lezen dat je het gevoel hebt dat je aan het lijntje gehouden wordt, @Cisked. Dat is uiteraard niet het gevoel dat we je willen geven. In tegenstelling tot wat @Michielo zegt, is het opschalen van de internetsnelheid niet altijd een kwestie van stroomloos maken van het modem. Soms is er een aanpassing aan jouw glasvezelkastje nodig. Ik begrijp uit jouw bericht dat hiervoor ook een monteur langs is geweest, maar helaas heeft hij het niet voor elkaar kunnen krijgen de verbinding werkend op te leveren. Erg vervelend, natuurlijk. Ik zie dat er inmiddels een klacht is ingediend. Naar aanleiding hiervan is er een ticket aangemaakt voor onze Back Office. Deze zal binnen enkele werkdagen contact met je opnemen. Ik moet je vragen dit contact af te wachten.


Update: morgen om 8 uur staat de monteur op de stoep. :relaxed:


De monteur is geweest en ondanks dat hij zijn best deed werkt het internet nog steeds niet...:sob:  Er schijnt iets misgegaan te zijn bij een poortwissel,dus dat is voor een andere afdeling. Nieuwe ticket aangemaakt dus wachten maar weer...De monteur heeft wel voor ons contact opgenomen met Digitenne zodat het noodpakket morgen misschien meer zenders laat zien dan 5.Ook weer 100gb op de mobiel gezet zodat de hotspot weer gebruikt kan worden.Maar ja,er zijn ergere dingen dus we gaan eerst maar weekend vieren!:beers:


Hè, balen dat de monteur de installatie niet heeft kunnen afronden. Ik zie inderdaad dat hij een poortwissel heeft aangevraagd. Zodra dit gereed is, zal er opnieuw contact met jou opgenomen worden om nogmaals een installatiemonteur in te plannen. Helaas kan ik niet inzien wat de status van deze laatste aanvraag is, daar dit bij KPN NetwerkNL ligt en wij geen toegang hebben tot hun systemen. Op dit moment is het dus even afwachten tot je weer gebeld wordt.


Ondertussen wachten we nog op een telefoontje maar ook Digitenne laat steevast niets meer van zich horen ivm. het noodpakketje. Vrijdag heeft de monteur gebeld en het zou zaterdag weer werken;dus niet!Gistermorgen zelf maar weer gebeld;komt in orde hoor! Zou het??? Nee dus...Ook geen berichtje (zoals afgesproken) Zelfs digitenne activeren schijnt teveel moeite te zijn. Ik ga maar niet meer bellen want dat helpt toch niet. Diep treurig!!!


Sinds 1maart hebben wij een noodpakket van digitenne. Dat functioneert 7 dagen. De internet storing is nog steeds niet verholpen dus vanaf 8 maart alleen maar Ned1-2-3 en 2 lokale zenders. Diverse keren contact opgenomen alles uitgelegd nummers doorgegeven etc. Elke keer de belofte dat het binnen 12 uur weer zou moeten werken.Op 12 maart heeft de KPN monteur persoonlijk gebeld en ook tegen hem is hetzelfde verteld. Inmiddels is het de 17e en u raad het al...Gisteravond heeft mijn vrouw nog gebeld en uiteraard weer hetzelfde verhaal. Zoiets hoeft toch niet zo lang te duren???

Admin: Reacties samengevoegd met je andere topic


Hoi @Cisked. Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van het Noodpakket. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel en heb het daarom gelijk voor je kunnen uitzoeken. Ik zie dat dit door verschillende collega's al is doorgegeven. Ik heb dit voor de zekerheid zelf ook nog eens doorgegeven. Helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om jouw hierin verder te helpen en kan ik dit alleen maar doorzetten naar een achterliggende afdeling. Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer tv kan kijken. Onze excuses voor het ongemak.:sweat:


Hi @Cisked, om het overzichtelijk te houden heb ik je topics samengevoegd. We hebben nog geen nieuwe reactie gezien na bovenstaande reactie van Vikash. Is het intussen gelukt met het noodpakket?


@Alexandra , met het noodpakket is het (uiteraard) nog steeds niet gelukt.


Bij al dit negatieve gebeuren hebben we 1 lichtpuntje; enkele jaren geleden heeft mijn vrouw een abonnement genomen voor haar mobieltje zonder bundels ofzo. Nu is gebleken dat we dus niet buiten een bundel kunnen gaan en dus een hoop kosten zouden moeten betalen bij het overschrijden hiervan, dus 's avonds zet ik de laptop bij de tv, sluit de HDMI kabel aan en kijk tv via I-TV en de laptop.Bij  teveel internet gebruik kunnen ze het signaal wel knijpen, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.Dit is hooguit een beetje ongemakkelijk bv met overschakelen van net ofzo maar daar komen we ook wel weer overheen.Het digitenne kastje plus antenne gaan weer terug in de doos en gaat weer mee met de monteur (die hopelijk zeer snel van zich laat horen). 


Maandagmorgen komt monteur nummer 3 !Volgens degene die ik aan de lijn had heeft de poortwissel plaatsgevonden en hoeft de monteur de boel alleen nog maar te connecten.  Fijn weekend allemaal!!


Ik zie dat de Back Office inderdaad heeft aangegeven dat de poortwissel is gelukt. Morgen komt de monteur tussen 8.00 en 10.00 uur om jouw diensten aan te sluiten. 


3 maal is scheepsrecht!!! Alles werkt weer perfect. De monteur ging pas weg toen alles het deed. Ook op zolder.Bedraad hebben we nu ruim 500Mbps en (op dit moment) via wifi 418Mbps down en 357 Mbps up. We zijn weer blij!:grinning:Meteen dat Digitennekastje meegegeven aan de monteur,het noodpakket is overigens niet meer geactiveerd geweest ,ondanks vele beloftes..Het zonnetje schijnt weer! :thumbsup_tone2:


Wat ontzettend fijn om te lezen dat jouw snellere glasvezelverbinding eindelijk actief is! Heel veel plezier ermee. :blush:


Leuk nieuws mag ook gemeld worden. De eerstvolgende rekening valt lager uit door compensatie. Keurig geregeld. Mijn vrouw had een mailtje gestuurd en binnen het uur werden we teruggebeld en was het geregeld.


Hartstikke mooi om te lezen. Dan sluiten we hierbij het topic af. Mocht je in de toekomst nog weer tegen vragen aanlopen, maak dan gerust een nieuw topic aan. We helpen je graag verder. :blush: