Skip to main content

Beste KPN,

Zeer regelmatig heb ik te maken met wegvallende WIFI of WIFI die zeer traag is en een verbinding heeft met internet. Dit is bij diverse devices (latop, chromebook, telefoon, of zelfs Sonos).

Op advies heb ik het volgende al gedaan:

  1. WIFI manager zeer regelmatig gebruikt
  2. Gewisseld van het de kanalen waarop de WIFI wordt uitgezonden
  3. Aantal Super WIFI-punten aangeschaft.

De dekking is op zich prima, maar nog steeds is daar het probleem van geen verbinding. Het lijkt wel of de router het aantal tegelijke WIFI-apparaten niet kan handelen.

Wat is hier tegen te doen? Men adviseerde mij zelf een router (de FRITS-box te kopen). Dit is voor mij geen probleem maar dan werken mijn aangekochte Super WIFI-punten weer niet.

Graag uw advies hierin.

Gr,

Paul Hoekman 

Hmm, hoe is de Sonos apparatuur aangesloten? Dit klinkt namelijk als een probleem dat ontstaat als het Sonos-systeem naast wifi ook een eigen Sonos-net opbouwt. Dit zorgt voor network-loops waardoor het netwerk onderuit gaat.


Sonos is via de app van Sonos gekoppeld met de thuis WIFI (standaard procedure). Het probleem lijkt me niet hierin te zitten aangezien we de Sonos installatie al jaren hebben.

Het probleem is de verbinding van diverse devices met het WIFI netwerk. Het gaat dan om laptops of telefoons die wel verbinding hebben maar geen internet (of zeer traag), of dat ik opeens mijn Sonos niet kan benaderen daar deze wel gekoppeld is aan het netwerk.

Met het thuiswerken en groeiend aantal (slimme) devices komt dit dit probleem regelmatig terug. 


Hoi @DigitalP!

Voor de problemen met je Sonos apparatuur kan ik je aanraden de onderstaande topics eens door te nemen.
 

 

Is de wifiverbinding ook slecht als je de Sonos apparatuur uitgeschakeld hebt?
Ik ga er even vanuit dat je de wifimanager al eens doorlopen hebt, waar komt die precies op uit?


@DigitalP heb je nog naar de topics en links gekeken hierboven?


Het probleem doet zich ook voor met uitgeschakelde Sonos apparatuur. De Wifi manager meerdere malen ingezet maar dit biedt geen verbetering.

Wel ben ik er achter dat de Super Wifi Punten niet via de router te managen zijn maar dat rechtstreeks op de Super Wifi ingelogd moet worden. Dit afgelopen dagen gedaan. Nu even een week afwachten of dit voldoende helpt. Â