Skip to main content

Vorig jaar is hier glasvezel voor kpn aangelegd, bij de aanmelding daarvan is er gevraagd waar de aansluiting moet komen, ik heb aangegeven op de plek waar de coax aansluiting zit. Enige tijd later is de boel aangelegd, maar in de meterkast, de monteur vertelde mij dat ze alleen maar aanleggen in de meterkast, maar dat kpn een oplossing heeft met een draadloze tv kast. Ok opgelost dacht ik, maar helaas bij het pakket wat ik binnenkreeg geen draadloze tv kast, dus maar gaan bellen, een medewerker wist mij te vertellen dat de nieuwe draadloze kastjes over een week zouden binnenkomen en hij zou regelen dat er gelijk 2 naar mij opgestuurd zouden worden, 2 weken later nog niets, dus maar weer gebeld, een dame vertelde mij dat ze vertraging hadden maar dat ze over een dag of 3 opgestuurd zouden worden. Enige weken nadat ik even in het buitenland had gezeten, nog niets ontvangen, dus weer bellen. Deze dame wist me te vertellen dat er helemaal niets toegezegd was en dat die kastjes alleen maar te koop zijn, nadat ik boos had opgehangen toch 2 weken later maar weer gebeld, de volgende dame wist me te vertellen dat ik die kastjes helemaal niet kan krijgen omdat ik daarvoor het verkeerde abonnement heb. Ondertussen zit ik met een kabel van 10 meter vanuit mijn meterkast naar mijn televisie, omdat kpn er een ongehoorde puinhoop van maakt.

Ik ga ervan uit dat je wel 0800-0402 heb gebeld.

 

Gebruik je een DVS of wil je die gaan gebruiken?

Dat zijn inderdaad ondingen en verbruiken ook veel energie (volksmond stroom).

 

Misschien is dit iets voor u.

Deze werken ook via WIFI.

 

Vaste UTP kabels (CAT5E of CAT6) kabels is natuurlijk altijd het beste.

En die kan je mooi in gootjes, buizen, etc. wegwerken.😉

 

P.S.

Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken en erop terugkomen.

i.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 

 


@joop2011  dat bedoelde de klantenservice waarschijnlijk met het verkeerde abonnement. TV+ is er alleen voor nieuwe klanten of voor klanten die verlengen en daarmee weer een nieuw jaarcontract aangaan. Deze klant lijkt  net voor tv+ een contract te hebben afgesloten.

Voor de topicstarter: minder leuk maar dat standaard in de meterkast wordt aangelegd klopt volgens mij wel. Dat je dan binnen even aan de slag moet met bekabeling is het gevolg.

Wellicht kan je KPN verleiden om een monteur te sturen die het netjes aansluit. Dat doen de monteurs graag weet ik uit ervaring.

Andere optie is om de klantenservice te bellen en met een lach vragen of je toch niet de tv+ boxen mag ontvangen. Beetje uitleg aangaande de reden en een vriendelijke toon kan soms wonderen doen. Boos ophangen levert zeker niets op.

 

 


Volgens mij moet je leren lezen.....er zijn mij keer op keer toezeggingen beloftes en opties aangeboden die niet worden nagekomen door onkundig personeel....tuurlijk kan ik een kabeltje of een gootje aanleggen maar daar gaat het niet om......ps ...hoeveel betaald kpn jouw om deze onzin uit te kramen?


Even voor de duidelijkheid....ja ik heb iedere keer met 0800-0402 gebeldt......en in mijn laatste gesprek met hun werdt er ook toegegeven dat er mij dingen zijn belooft die ze niet kunnen nakomen,....er werdt zelfs vermeldt dat er een een mail naar 1 van de eerdere medewerkers die ik aan de telefoon had, is verstuurd omdat hij dingen had toegezegd die hij niet had moeten doen......blijft het punt.....het is toegezegd door een kpn medewerker.....en zelfs meerdere....wat niet nagekomen wordt....dus wat mij betreft is kpn een bedrijf van heel veel loze beloften

 

 


Er werdt ook toegeven dat ze alles wat ik hier nu vermeldt heb terug te lezen was in de computer


En dan nog zijn ze niet bereid het op te lossen.....echt ik heb zoveel spijt dat ik om de paar centen Ziggo heb verruild voor ....tja dat dus

 


En geloof me....ik ben er nog lang niet mee klaar.....mijn verhaal zal in vele recensies verschijnen de komende tijd


Een draadloze verbindingset kunt u hier aanschaffen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?soPos=611

Deze moet u zelf betalen. KPN geeft deze niet gratis weg.

Heeft u SuperWiFi's? Daarmee kunt u de tv ontvangers via WiFi aansluiten. 

Heeft u een kruipruimte? Een kabel door de kruipruimte zou dan een oplossing kunnen zijn.

KPN heeft sinds 2 maanden ofzo tv ontvangers die zelf WiFi ondersteuning hebben. De zogenaamde TV+ ontvangers. U heeft die niet begrijp ik? U heeft iets oudere zonder WiFi ondersteuning.

Als ik uw eerste bericht zo lees, dan krijg ik de indruk dat een medewerker wel deze TV+ ontvanger bedoelde:

"een medewerker wist mij te vertellen dat de nieuwe draadloze kastjes over een week zouden binnenkomen en hij zou regelen dat er gelijk 2 naar mij opgestuurd zouden worden"

Dat klinkt alsof deze medewerker de TV+ ontvanger bedoelde. Helaas ruilt KPN oudere ontvangers niet zomaar om voor de nieuwe TV+ ontvangers. 


Volgens mij moet je leren lezen.....er zijn mij keer op keer toezeggingen beloftes en opties aangeboden die niet worden nagekomen door onkundig personeel....tuurlijk kan ik een kabeltje of een gootje aanleggen maar daar gaat het niet om......ps ...hoeveel betaald kpn jouw om deze onzin uit te kramen?

Hallo,

Ik heb je betoog zeker gelezen. Het is niet leuk als er dingen niet lekker lopen maar blijf wel constructief want anders gaat het niet lukken om je gewenste situatie te krijgen. Want daar gaat het toch wel om? Wat wens je anders graag als oplossing? Dit forum is er voor klanten en buiten de KPN moderators zal niemand worden betaald om hier informatie te delen en elkaar te helpen.


De gewenste situatie is dat de klant krijgt wat hem belooft is toch????.......en niet keer op keer op keer en enz....een ander verhaal te horen krijgt?.....misschien zie ik dat verkeerd.....maar als dat zo is dan blijkt des te meer dat ik bij het verkeerde bedrijf zit


En geloof me......alles wat ik beweer kunnen ze nakijken bij kpn.....alles wat ik zeg staat in hun computers.....en dan nog....willen ze niet doen wat ze beloofd hebben.....en dan kunnen ze zeggen dat er fouten gemaakt zijn ....maar die fouten zijn toezeggingen door medewerkers van kpn.....en die hebben ze na te komen....want zij worden betaald om te spreken uit naam van het bedrijf waar ze voor werken,....als ik op voorhand had geweten dat ik kabels door mijn woonkamer zou moeten trekken was ik nooit overgestapt 


Overal gaat wel eens wat mis helaas, ook bij KPN. U maakt vast ook wel eens een fout, net zoals de medewerker die u heeft proberen te helpen. Soms kan het ook een oplossing zijn om op een andere manier te gaan genieten van de diensten die u heeft afgenomen. En als u dat echt niet kan accepteren en u kan aantonen dat diensten niet conform afspraak worden geleverd zal het misschien beter zijn om het contract te laten ontbinden.


En geloof me......alles wat ik beweer kunnen ze nakijken bij kpn.....alles wat ik zeg staat in hun computers.....en dan nog....willen ze niet doen wat ze beloofd hebben.....en dan kunnen ze zeggen dat er fouten gemaakt zijn ....maar die fouten zijn toezeggingen door medewerkers van kpn.....en die hebben ze na te komen....want zij worden betaald om te spreken uit naam van het bedrijf waar ze voor werken,....als ik op voorhand had geweten dat ik kabels door mijn woonkamer zou moeten trekken was ik nooit overgestapt 

Zonde want eenmalig investeren in een kabel en u heeft een mooie tv dienst. Als u Tv+ boxen heeft dan is draadloos ook een mogelijkheid. Ook dat werkt uitstekend.


Ik zal nog 1 keer op een rijtje zetten welke fouten er allemaal gemaakt zijn....1...er wordt hier glasvezel aangelegd tot aan mijn voordeur zonder enige verplichting.....als ik wil wordt dat doorgetrokken mijn huis in....daar moest ik een een formulier voor invullen met onder andere de vraag.....waar moet de aansluiting komen ....antwoord van mij ....waar mijn coax aansluiting zit vlakbij mijn tv......vervolgens wordt de aansluiting tot mijn verbazing in mijn meterkast geplaatst.....de monteur weet mij te vertellen dat dat niet uitmaakt want dan komt kpn met een draadloze oplossing....dus ik denk ok dan......vervolgens krijg ik een pakket binnen met alle spullen om de boel aan te sluiten.....maar niks draadloos.....dus in de telefoon geklommen met de opmerking....als dit het is dan hoef ik geen kpn ....maar de medewerker komt met de oplossing.....er komen over een week nieuwe draadloze tv ontvangers aan, ik zorg er voor dat u die krijgt.......2 weken later nog niets.....dus weer bellen....een andere medewerker....de tv ontvangers hebben wat vertraging opgelopen....maar over een dag of 3 komen die binnen en sturen we ze op........vervolgens zit ik enige tijd in het buitenland.... Maar bij terugkomst.....niets ontvangen.....dus weer gebeldt.....weer een andere medewerker...ik zie dat u inderdaad andere ontvangers heeft gevraagd maar die zijn niet gratis....ik boos het gesprek beëindigd..... vervolgens 2 weken later toch maar weer eens gebeld en de volgende medewerker weet me te vertellen dat ik die ontvangers helemaal niet kan krijgen....en geeft toe dat er dingen toegezegd zijn die niet kunnen, ze vertelt me zelfs dat de medewerker die mij die ontvangers belooft heeft een mail heeft gekregen over het feit dat hij dingen heeft toegezegd die niet kunnen..........dussss....vertel me nu nog maar eens dat ik kabels en kabelgootjes moet gaan aanleggen

 

 


Ik zal nog 1 keer op een rijtje zetten welke fouten er allemaal gemaakt zijn....1...er wordt hier glasvezel aangelegd tot aan mijn voordeur zonder enige verplichting.....als ik wil wordt dat doorgetrokken mijn huis in....daar moest ik een een formulier voor invullen met onder andere de vraag.....waar moet de aansluiting komen ....antwoord van mij ....waar mijn coax aansluiting zit vlakbij mijn tv......vervolgens wordt de aansluiting tot mijn verbazing in mijn meterkast geplaatst.....de monteur weet mij te vertellen dat dat niet uitmaakt want dan komt kpn met een draadloze oplossing....dus ik denk ok dan......vervolgens krijg ik een pakket binnen met alle spullen om de boel aan te sluiten.....maar niks draadloos.....dus in de telefoon geklommen met de opmerking....als dit het is dan hoef ik geen kpn ....maar de medewerker komt met de oplossing.....er komen over een week nieuwe draadloze tv ontvangers aan, ik zorg er voor dat u die krijgt.......2 weken later nog niets.....dus weer bellen....een andere medewerker....de tv ontvangers hebben wat vertraging opgelopen....maar over een dag of 3 komen die binnen en sturen we ze op........vervolgens zit ik enige tijd in het buitenland.... Maar bij terugkomst.....niets ontvangen.....dus weer gebeldt.....weer een andere medewerker...ik zie dat u inderdaad andere ontvangers heeft gevraagd maar die zijn niet gratis....ik boos het gesprek beëindigd..... vervolgens 2 weken later toch maar weer eens gebeld en de volgende medewerker weet me te vertellen dat ik die ontvangers helemaal niet kan krijgen....en geeft toe dat er dingen toegezegd zijn die niet kunnen, ze vertelt me zelfs dat de medewerker die mij die ontvangers belooft heeft een mail heeft gekregen over het feit dat hij dingen heeft toegezegd die niet kunnen..........dussss....vertel me nu nog maar eens dat ik kabels en kabelgootjes moet gaan aanleggen

 

 

Ok, dan heeft u een abonnement afgesloten net voordat de tv+ ontvangers op de markt kwamen. Die kunnen inderdaad draadloos worden aangesloten. Volgens mij is het inderdaad zo dat bestaande klanten in de lopende contractperiode de huidige ontvangers niet kunnen inwisselen voor tv+

Ik kon dat wel omdat mijn contractperiode al was verlopen. Omdat het een nieuwe dienst betrof zal er vast wat onduidelijkheid zijn geweest over de (on)mogelijkheden bij de klantenservice. Is niet leuk inderdaad. Maar die dingen gebeuren helaas.

Van de andere kant, bij Ziggo krijgt u volgens mij momenteel de Next mini en die wordt ook met UTP kabel aangesloten, kan ook draadloos geloof ik. De kans dat u daarom ook daar een kabel moet leggen is groot.

Zullen we samen de draad neerleggen en er om lachen?


De draad ligt er al....los door mijn woonkamer....de vriendelijke jongeman die mij de eerste belofte deed van draadloze tv ontvangers was zo vriendelijk om mij een 10 meter kabel te sturen als overbrugging totdat ik draadloos kreeg.....er is in mijn huis geen oplossing om zonder deur openingen over te steken (zonder drempels)....naar mijn tv en de tv boven te komen.....dus alles zou door de kruipkelder en door plafonds heen moeten.......en dat zit me in eerste instantie dwars....maar wat me inmiddels meer en meer dwars zit is dat kpn gewoon niet doet wat ze toezeggen .....het begon immers al met het niet aanleggen op de aangegeven locatie (die ik zelf mocht aangeven).....waarna er vervolgens verhaal na verhaal komt waar allemaal niets van waar blijkt te zijn....en dan vervolgens de onwil van kon om het op te lossen.....dus nee.....ik hoef geen hulp van om hier kabeltjes aan te leggen.....ik wil een oplossing van kpn.....en anders ga ik andere kanalen aanboren om mijn klacht bij neer te leggen

 


Ik heb me inmiddels aangemeld bij tros radar....maar wacht nog even 2 dagen af of kpn ook maar enig fatsoen heeft om met een oplossing te komen.... waarschijnlijk zal alleen ik niet veel indruk maken....maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, die tegen een totaal onkundig kpn aan loopt 

 


Bij Ziggo heb ik ook problemen gehad,....maar ze deden er wel gelijk alles aan om het op te lossen....monteur stond gelijk op de stoep met andere apparatuur....aansluiting in de muur werdt vervangen....met excuus mail voor het ongemak wat ik (1 dag) had gehad.......heel wat anders als de (ja we hebben fouten gemaakt) maar je bekijkt het maar mentaliteit van kpn


Ps de aansluiting van Ziggo zat een halve meter bij mijn tv vandaan, vandaar dat ik ook had aangegeven dat de kon aansluiting ook daar moest komen, was een optie van kpn in het aanmeld formulier.....ik kon zelf aangeven waar de aansluiting moest komen...vandaar loopt er ook een kabel met signaal versterker naar boven


Het is toch te belachelijk voor woorden dat kpn keer op keer fouten maakt, maar niet bereid is om het op te lossen


Als kpn gewoon had gezegd....sorry...her is fout gegaan, we sturen alsnog een monteur om door de kruipkelder een aansluiting te maken op de eerder door mij aangegeven plek(oude Cai aansluiting in de muur), dan had het probleem al lang opgelost geweest, maar ze zijn zodanig niet klant vriendelijk dat ze daar niet mee komen


@Helemaal klaar met kpn

 

Ik wil voor jou maar 1 ding toevoegen.

Blijft altijd beleeft en respect s.v.p. 

 

Wij zijn net zoals jij klant bij KPN en proberen je te helpen. 

 

Daarom vroeg ik ook of KPN TV+ met de nieuwe KPN tv decoder WIW7022 niet iets voor jou is.

Die werkt perfect via WIFI.😉

 

P.S.

Mensen zijn geen robotten.

Mensen maken fouten.


@joop2011, deze meneer wilt niet een beetje meebewegen heb ik het idee. Wellicht heeft meneer feitelijk gelijk maar hopelijk is het in zijn communicatie naar KPN wat netter gegaan. De zin om oplossingen te zoeken gaat over op zo’n manier, er zijn grenzen wat nog acceptabel is. Vandaar mijn advies om het eens met een lach te proberen.

 

 


Ok...ik zal iets dimmen....mij is al eerder medegedeeld dat ik kpn tv+....niet kan krijgen omdat ik een (onder foute voorwendselen) abonnement heb....en dus niet kan krijgen en eerst mijn abonnement moet uitdienen....met een kabel door mijn woonkamer.....wanneer stoppen jullie nou eens met het verdedigen van kon en geven toe dat ze er een puinhoop van gemaakt hebben die ze niet wensen op te lossen?


Ik ben alleen in mijn laatste gesprek van de 5 ....met de klantenservice wat minder netjes geweest en gevraagd om iemand die wel weet waar hij of zij over praat.....omdat ik in ieder gesprek een ander verhaal kreeg.....lijkt me niet meer als logisch dat je op een gegeven moment bois bent.....en zeggen dat ik niet in oplossingen denk.....daar blijkt alleen maar weer uit dat jullie niet in staat zijn om mee te denken....zoals ik al zei....de oplossing had heel simpel geweest.....kpn stuurt een monteur en legt de kabel aan op de afgesproken plek.....of stuurt me draadloze verbindingen.....hoe ingewikkeld kan het zijn ?

Â