Skip to main content

Afgelopen November een abonnement afgesloten bij KPN met als startdatum begin December. Allereerst zou het ook aangesloten worden in December. Zonder enig informatie is de startdatum verschoven naar eind Maart, na heel wat bellen is er nog steeds niks duidelijk. De keren dat ik bel krijg ik steeds te horen dat ik geen update kan krijgen over de aansluiting van glasvezel. Terwijl er al een kast met glasvezel verbinding beneden hangt. 

Hoi @JJJ132 . Welkom op het forum.

Wat zegt de statustool van KPNNetwerk over jouw aansluiting?  https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Hiermee kun je controleren of de werkzaamheden van de netwerkbeheerder klaar zijn, zodat wij (KPN de provider) verder kunnen. 

 


Hoi @Erwin_ 

De tool geeft aan dat ze bij de 4e stap zijn, namelijk dat de woning alleen nog aangesloten moet worden. De verbinding is er al. Dus ik snap niet waarom het zo ver naar achteren is geschoven. 


Kan de rest van je buurt/straat wel gewoon aangesloten worden?

In dat geval is Volker Wessels na het plaatsen van het punt vergeten om in hun systeempje aan te geven dat ze jouw huisnummer hebben gehad.

Dat is bij ons het geval… we wachten ook al maanden tot ze hun administratie hebben aangepast en we eindelijk tv en internet kunnen krijgen. Aansluitdatum nog steeds onbekend.


@JovV geen idee. De kasten met glasvezel bedrading hangen al gewoon beneden in de centrale hal. Alleen de netwerkbeheerder geeft geen duidelijkheid en KPN zelf ook niet. 


@JJJ132 oh dus je hebt nog geen glasvezelaansluitpunt in je eigen woning?


@JovV nee dat nog niet voor zover ik weet. 


@JJJ132 ahh oké… dan moet dat nog gebeuren. Vervelend dat het zo lang duurt vanuit de netwerkbeheerder.

Het is trouwens geen garantie dat je aangesloten kunt worden nadat ze de glasvezelaansluitpunten in alle woningen hebben gemonteerd. 😉

Succes!


Hallo allemaal,

 

Ik hoop dat iemand mij adviezen/tips kan geven voor mijn probleem. Vorig jaar november heb ik een abonnement afgesloten bij KPN. Aangezien je zelf je startdatum mag kiezen, heb ik gekozen voor 1 december i.v.m een verhuizing. Vol enthousiasme keek ik uit naar december om gebruik te mogen maken van de diensten, maar dat bleek helaas een complex verhaal te zijn. Uit het niets werd mijn aansluitdatum vertraagd van 1 december naar begin maart, 3 maanden zonder enig uitleg.

Na heel veel uren aan de telefoon kreeg ik met veel moeite een direct online pakket om toch gebruik te kunnen maken van internet en TV. Bij binnenkomst van het pakket had ik maar toegang tot 3 kanalen, dus weer over bellen om na te vragen hoe dit kan. Na vele weken wachten en vele malen bellen met zowel KPN netwerkbeheer als KPN zelf kreeg ik alleen maar te horen om geduld te hebben.

Een aantal weken terug keek ik bij toeval in de mijn KPN app en zag ik dat er een monteur afspraak was ingepland om de glasvezel aan te sluiten. Dit zonder enig berichtgeving richting mij, uiteindelijk werd er contact opgenomen met netwerkbeheer en werd er verteld dat de reden van het verzetten van de aansluitdatum had te maken met een interne fout. 

Vorige week vrijdag kon ik dan na maanden wachten eindelijk een monteursafspraak inplannen, en zelfs dit ging fout. Vanaf het begin dat ik een abonnement heb afgesloten tot nu worden er door KPN alleen maar fouten gemaakt. Ik wil graag een compensatie voor dit alles, wie kan mij hierbij helpen?

Alvast  bedankt voor alle tips!

 

Admin: samengevoegd met eigen topic


Hoi @JJJ132 . Ik heb een donkerbruin vermoeden dat mijn antwoord gaat zijn: “We zullen op KPNNetwerk moeten wachten".

Maar ik wil voor de zekerheid wel even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?