Skip to main content

Wij hebben sinds december de sleutel van ons nieuwe huis en zijn sindsdien bezig om internet op dit adres te krijgen. De oude bewoners hadden reeds een glasvezelaansluitpunt laten installeren en er hoeft "alleen maar" een nt box geplaatst te worden. Ik word van KPN naar KPN netwerk gestuurd en heb al tientallen keren gebeld, in totaal al meer dan 20 uur.....Steeds wordt er naar elkaar verwezen. Omdat ik klant ben bij KPN vind ik dat zij met een oplossing moeten komen, maar de klantenservice geeft nooit thuis en de vaste reactie is, "ik weet het niet" of "we gaan het uitzoeken, u hoort over 1 (of 2, of 3) dagen meer". Ik heb ondertussen al het vertrouwen verloren, vooral ook omdat ik nog nooit ben teruggebeld en omdat ik vandaag voor de zoveelste keer iemand heb gehad die het niet wil of kan oplossen en het probleem maar weer over het weekend tilt. Iemand een tip? Graag zou ik nl iemand spreken bij KPN die mij concreet kan helpen.

U sluit gewoon een abonnement af en laat een monteur van KPN het installeren. Lijkt me toch niet zo moeilijk? Dat er iets van een NT geplaatst moet worden, dat is iets waar u zich helemaal niet mee hoeft te bemoeien. Laat gewoon een installatie monteur komen.


Was het maar zo makkelijk, het afsluiten van het abonnement is niet het probleem. De manier waarop ik door de klantenservice wordt geholpen wel. De verhuizing van het abonnement is in december al doorgegeven. Het probleem is dat KPN en KPN netwerk het niet eens zijn over wie dat moet aansluiten en dat geen van tweeen actie willen ondernemen en het steeds uitstellen. Een installatiemonteur kan niet komen, omdat dat de aansluiting niet vrij is gegeven.


Als je je verhuizing hebt doorgegeven aan KPN dan krijg je op de afgesproken datum een monteur die dit voor je plaatst. Als je in het verleden een koper abonnement hebt gehad wordt je uiteraard op die verbinding gezet. Ik denk dat je gewoon aan KPN moet doorgeven dat je gewoon je abonnement wilt laten veranderen naar glas.

Het is dus juist wel het probleem als je abonnement op een koper verbinding staat.


Nu kan ik het mis hebben @Pauwerful maar elke nieuwe verbinding word toch standaard op de beste verbinding geleverd, ik kon bij KPN alleen maar glas krijgen, koper was onmogelijk af te sluiten.

Lijkt mij dan vreemd dat bij een verhuizing er eerst koper zou aangesloten worden om daarna om te zetten naar glas.


@Doornekamp33 Ja dat klopt wat je zegt maar je weet nooit wat er nu precies allemaal besproken wordt tussen klant en KPN. Kan zijn omdat ik aan zijn verhaal hoor dat hij wellicht hiermee te maken heeft. Ik ben namelijk geen KS medewerker. Maar als monteur heb je zeker gelijk je wordt altijd op de beste verbinding aangesloten. Maar kom ook wel is bij mensen binnen die een FTUtje hebben hangen en liever op het koper willen.


Er kan kennelijk in dit geval nog geen glas geleverd worden omdat het nog niet opgeleverd is? Immers kpn benadert klanten toch actief wanneer er glas is opgeleverd. Het lijkt er veel op dat dit nog niet is gebeurd.


Even voor de duidelijkheid, het probleem is niet het glasvezel abonnement, dat is doorgegeven bij de verhuizing en ook bevestigd, zelfs met een ingangsdatum (die al lang verstreken is).

Er ligt glasvezel in de wijk, veel buren maken daar gebruik van (van KPN) en ik heb een glasvezelaansluitpunt in de woning. 

Probleem is dat de oude bewoners hier geen gebruik van hebben gemaakt en dat dit geactiveerd? (Of het werk afgemeld?) moet worden. Daarna moet de nt geplaatst worden, maar kpn en kpn netwerk wijzen constant naar erlkaar.


Als de glasvezel binnenshuis ‘afgemonteerd’ is maar de vorige bewoners geen diensten afnamen kan er gewoon een FTU/NT geplaatst worden op de aansluitpunten (zijn er dan 1 of 2), ook als een andere partij dan KPNnetwerk (voorheen Reggefiber) het glasvezelnetwerk heeft aangelegd. Zie je een oranje glaskabel, dan is het goed. Paars is T-Mobile of zo.

Normaal gesproken krijg je het juiste installatiepakket voor je adres, met de instructie om vooral zelf niet met het glas/ethernet punt te gaan klussen https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm

Soms heb je nog geen ‘licht’ op de glasvezel, maar dat kan een KPN monteur dan wel voor je regelen. Maar zo ver ben je dus nog niet. Als de vorige bewoners geen toegang gegeven hebben om de boel af te monteren binnenshuis, dan moet dat nog gebeuren (kunnen kosten aan verbonden zijn).


Of er nu “wel of geen licht is” op de glasvezel.  KPN had dat allang moeten kunnen regelen. Inmiddels maanden verstreken, en kennelijk nog steeds geen duidelijk antwoord aan de klant wat en hoe.


Er ligt een oranje kabel en een glasvezelaansluitpunt en ik heb inderdaad een installatiepakket gekregen.

Het afmonteren moet nog gebeuren, maar dat is waar het probleem ligt.

 


Ohh dus je hebt nog helemaal geen welkom sticker en een afmonteer kastje (FTU)

Dan moet NetwerkNL dit voor je plaatsen


Ohh dus je hebt nog helemaal geen welkom sticker en een afmonteer kastje (FTU)

Dan moet NetwerkNL dit voor je plaatsen

 

En om hier een afspraak voor te maken wordt ik van kpn naar kpn netwerk gestuurd en terug. Beide zeggen dat de ander eerst wat moet doen. Hier wacht ik al maanden op en als ik dan bel wordt er gezegd dat het wordt uitgezocht. En als ik dan niks hoor en terugbel moet het nog steeds worden uitgezocht.


Wat zegt https://www.kpnnetwerk.nl/wat-is-glasvezelcheck/ als u postcode en huisnummer invult?


TS  heeft als topic "Aansluiten NT box op reeds bestaand glasvezelaansluitpunt " Er ligt glasvezel in de wijk, veel buren maken daar gebruik van (van KPN) en ik heb een glasvezelaansluitpunt in de woning. 

En daar moet een NT aan gekoppeld worden volgens TS.

@Ronald_H  Kunt u hier een foto plaatsen van uw glasvezelaansluitpunt?


TS  heeft als topic "Aansluiten NT box op reeds bestaand glasvezelaansluitpunt " Er ligt glasvezel in de wijk, veel buren maken daar gebruik van (van KPN) en ik heb een glasvezelaansluitpunt in de woning. 

En daar moet een NT aan gekoppeld worden volgens TS.

@Ronald_H  Kunt u hier een foto plaatsen van uw glasvezelaansluitpunt?

 


Wat zegt https://www.kpnnetwerk.nl/wat-is-glasvezelcheck/ als u postcode en huisnummer invult?

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Website doet het nu even niet bij mij (ook niet met andere postcodes), maar ik heb dit al eerder ingevoerd met als conclusie dat er glasvezel ligt.


@Ronald_H  Wat is er allemaal nog meer fysiek beschikbaar in die woning?

DSL / telefoonlijn ?

Coaxkabel (Ziggo?) ?

En wat voor internet gebruik je nu in die woning?

En hoeveel betaal je ervoor?

Ik zou na 4 maanden gewoon iets anders nemen dan iets wat van doen heeft met KPN, ook al zit je daar dan een jaar aan vast. Een opzegging bij KPN in gang zetten is radicaal, maar misschien ook een breekijzer. Als ze binnen 1 maand niet kunnen leveren, is een bedrijf simpelweg niet capabel op die locatie en kiezen ze er kennelijk voor om monteurs enz elders in te zetten waar ze makkelijker geld kunnen verdienen.


Die aansluiting die @Ronald_H met zijn foto laat zien, ligt er toch niet voor Jan Juttemis?


Geen idee of dit geholpen heeft, maar ik werd net gebeld dat er morgen een monteur komt.

 


Ze stonden met 3 man sterk voor de deur, maar de monteurs gaven aan dat ze nog nooit zo'n kastje hadden geplaatst. Normaal doen ze andere werkzaamheden. Na een uurtje was het gelukt en had iemand in de wijkcentrale het signaal aangezet. Ik moest KPN bellen, zodat die het signaal op onze modem aan kunnen zetten.

Zelf de modem aangesloten, maar geen signaal. Een internet lampje dat knippert en het power en wifi lampje waren groen. Bij KPN gaven ze aan dat het al lang actief had moeten zijn en konden ze niet veel doen. 

Iemand een tip?


Hoi @Ronald_H . Dat klinkt allemaal niet zo professioneel. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt? (hou er wel rekening mee dat mijn reactie wat langer kan duren)


Volgens mijninformatie heeft een collega dit voor jou in regie. Als het goed is heb je een e-mail adres van die persoon/afdeling gekregen. Klopt dat? 


update: ik heb dit even met de collega besproken en ga dit nader voor jou uitzoeken. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.


Volgens mijninformatie heeft een collega dit voor jou in regie. Als het goed is heb je een e-mail adres van die persoon/afdeling gekregen. Klopt dat? 

Dat klopt. Zelf vind ik het makkelijk om te bellen om het problewm uit te leggen.


update: ik heb dit even met de collega besproken en ga dit nader voor jou uitzoeken. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

Na weer wat bellen met KPN is het probleem nu dat er ergens in de hoofdcentrale een poort niet is geconfigureerd.…