Skip to main content

Hallo,

Eindelijk is er bij ons in de wijk glasvezel en zit de aansluiting in de meterkastĀ Ik zag dat het ook op ons adres beschikbaar was, dus op 11 november contact opgenomen met KPN om ons van VDSL naar glasvezel om te zetten. 23 november KPN monteur. Activeren PON kastje mislukt waarschijnlijk zat er geen licht op de kabel. 26 november monteur van KPN netwerk met de conclusie dat de kabel toch wel goed was. 4Ā december afspraak met KPN monteur, maar deze kwam zonder bericht niet opdagen. Ondertussen is de KPN netwerk monteur op 11 december nogmaals geweest om nogmaals de lijn te controleren. Hij concludeerde dat er iemand nog een schakelaartje om moest zetten.Ā 11 december KPN monteur.Ā Activeren 2e PON kastje weer mislukt waarschijnlijk omdat de activatie in een loop zit? 16 december KPN monteur is weer geweest. Activeren 3e PON kastje weer mislukt. Bij ieder monteur bezoek hoor ik dat er een mailtje gestuurd word naar een afdeling en dat het opgelost wordt.Ā Ik vraag me af of het nog wel gaat lukken. Misschien moet ik na 23 jaar KPN klant maar eens bij Ziggo gaan buurten?

Ā 

Als u er liever op achteruit gaat dan op vooruit is Ziggo een optie.Ā  Ik zou gewoon wachten. Gpon is best nieuw en ze zullen vast tegen dingen aan lopen en dan nog dat coronageweld.Ā  Ze zullen het echt niet doen om u te pesten.


@Bas1969Ā heb ik het goed dat je sinds 23 november zonder diensten zit, zo ja dan lijkt het mij dat je waarschijnlijk in aanmerking komt voor een noodpakket,

Vul je kpn forum profiel aan met je postcode, huisnummer en klantnummer dan ziet webcare Kpn wie je bentĀ 


Hoi Joep1695, Ik weet dat KPN het betere netwerk heeft. Ik wil ook best wachten. Ik stoor mij er alleen aan dat er zo veel monteurs zijn geweest (in coronatijd) die allemaal tegen dezelfde problemen aanlopen. Bovendien wordt je niet op de hoogte gehouden wat het probleem precies is, wat ze eraan doen en wanneer ze het kunnen oplossen. Ik heb trouwens nog steeds een zeer goed werkende VDSL verbinding. Maar wij willen gewoon sneller internet.


Ik zou precies zo reageren hoor. Ik wilde je gewoon even behoeden voor een verkeerde stapĀ :wink:. Het komt goed.Ā 


Hallo @Bas1969, welkom op ons forum!

Bedankt dat je meteen jouw profiel hebt ingevuld, dit maakt het voor mij gemakkelijker om meteen aan de slag te gaan. Ik zie dat er op 21 december telefonisch contact met jou is opgenomen. Mijn collega heeft naar aanleiding van dit gesprek een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Zij zullen dit verder oppakken. Dat betekent dat ik op dit moment niet meer kan dan je vragen nog even geduld te hebben. De technische dienst gaat ermee aan de slag.


Hoi Denise. Er is inderdaad vrijwel meteen contact geweest n.a.v. van een klacht die ik bij KPN heb ingediend. Er werd een ticket aangemaakt voor een andere afdeling om de storing op te lossen. Deze heb ik al vaker gehoord. Daarna ben ik gebeld door Volker Wessel / KPNnetwerk om een monteur de storing te laten oplossen. De afspraak was vandaag, maar er is geen monteur komen opdagen. En ook geen bericht.Ā Ā Ik heb nog even nagebeld en de afspraak stond er inderdaad gewoon in. Ik werd in de wacht gezet omdat er even navraag werd gedaan. Na de hele top 40 gehoord te hebben heb ik maar opgehangen. Jammer KPN!Ā 


Hoi @Denise_Ā . Er is inderdaad vrijwel meteen contact geweest n.a.v. van een klacht die ik bij KPN heb ingediend. Er werd een ticket aangemaakt voor een andere afdeling om de storing op te lossen. Deze heb ik al vaker gehoord. Daarna ben ik gebeld door Volker Wessel / KPNnetwerk om een monteur de storing te laten oplossen. De afspraak was vandaag, maar er is geen monteur komen opdagen. En ook geen bericht.Ā Ā Ik heb nog even nagebeld en de afspraak stond er inderdaad gewoon in. Ik werd in de wacht gezet omdat er even navraag werd gedaan. Na de hele top 40 gehoord te hebben heb ik maar opgehangen. Jammer KPN!Ā 


Het kan zijn dat de glasvezelmonteur van Volker Wessels alleen buiten de deur aan de slag is geweest, waardoor deze niet bij jou langs is geweest. Ik zie dat er een verzoek is om een nieuwe installatiemonteur in te plannen, dus dat heb ik meteen gedaan. De afspraak staat op dinsdag 5 januari tussen 12.00 en 14.00 uur. Mocht dit niet uit komen, dan kunnen we natuurlijk altijd kijken of we de afspraak kunnen herplannen.


@Denise_Ā  Hoi, Als de monteur buiten aan de slag is had ik daar ook graag een melding van gehad. De monteur mag 5 januari langskomen. Maar ik heb er erg weinig vertrouwen in. Er zijn namelijk al 3Ā KPN monteurs langs geweest. Het activeren van het glasvezelmodem gaat dan mis. (groene lampje blijft knipperen) dan moer er iets uit het systeem gehaald worden en dat blijkt moeilijk en dat moet een andere afdeling doen (mailtje naar die afdeling). Elke monteur komt hier na een belletje met een monteurshelpdesk achter. Dus men is niet op de hoogte van de eerdere bezoeken. Ik denk dat dit bij monteur 4 ook zo gaat gebeuren. Kan er nu eens goed uitgezocht worden waar het steeds fout gaat?


Begrijpelijk, goed dat je het aangeeft! Ik heb de achterliggende afdeling gevraagd voor meer duidelijkheid. Ik heb deze afdeling tevens gevraagd om contact met jou op te nemen. Hopelijk doen ze dit vĆ³Ć³r 5 januari.


Hoi @Denise_Ā ,

IkĀ heb geen contact gehad met de afdeling. Wel is vandaag de monteur geweest die eerst even goed de historie doornam. Ik denk dat er achter de schermen, mede dankzij jou, iemand bezig is geweest want.. Het werkt! De monteur kon het glasvezelmodem activeren en daarna meteen goed internet! IkĀ denk dat KPN er goed aan doet om zijn klanten beter te informeren als zo'n probleem zich voordoet. Hoe dan ook ik ben weer een tevreden klant.

Ā 


Super fijn om te lezen dat jouw verbinding eindelijk werkt! Ik wens jou heel veel plezier met jouw nieuwe glasvezel aansluiting.Ā :grin: