Skip to main content

Ik probeer een wifiversterker (Arcadyan) aan te sluiten. Niet bedraad. Bedoeld om op zolder te kunnen werken. Ik heb een experiabox V10, woon in een oud huis met zware betonnen muren. Monteur op bezoek gehad die de versterker heeft geplaatst op de 1e verdieping en aangesloten. Daarna voortdurend melding ‘verbonden, geen internet’. Gezocht naar oplossing, niet gevonden. Reset experiabox, glasvezel van stroom afgehaald. Onlangs weer poging gedaan om de wifiversterker aan te sluiten. Eerst weer gereset, aangesloten. Leek allemaal resultaat te hebben, goed signaal op zolder. Maar te vroeg gejuicht: wifisignaal viel toen helemaal weg. Versterker maar weer ontkoppeld. Handleiding via deze link stap voor stap gevolgd. Wie heeft er tips?

Het lijkt er op dat de versterker het signaal van de experiabox niet ontvangt. De afstand is waarschijnlijk te groot. Sowieso is het onverstandig om deze versterker draadloos te verbinden met de experiabox. 


Dag Joep, dank voor je reactie. De optie is door een KPN monteur bedacht en gecheckt. Het bedraad aansluiten van de versterker is heel lastig en vooral kostbaar. Het niet bedraad aansluiten heeft korte tijd gewerkt. En dan toch gaat het mis. Ik probeer eerst hier de oorzaak voor te vinden, voordat we door betonnen vloeren heen moeten gaan boren.

 


Onderweg van het ene punt naar het andere verlies je altijd wel wat snelheid. Als het dan ook nog eens foor muren etc. heen moet blijft er niet veel over. Probeer of het lukt te verbinden met elkaar als ze dichterbij elkaar staan.


Wat is een oud, oude huizen hebben geen betonnen muren, maar van baksteen.

Mijn huis is van 1968, alleen betonnen lateien, voor de rest alles baksteen.

 

 


Hallo @SaMink, welkom op ons forum!

Ik sluit me aan bij @Joep1965. Ik denk dat de wifi versterker te ver van het modem staat, waardoor deze moeite heeft met het oppikken en doorsturen van het wifi signaal. Helemaal aangezien je aangeeft betonnen muren te hebben; wifi heeft nogal moeite om door beton heen te komen. Mijn advies is daarom dan ook om

  1. de wifi versterker dichterbij het modem te plaatsen en een tweede wifi versterker te plaatsen om het wifi signaal op zolder te krijgen; of
  2. de wifi versterker bekabeld aan te sluiten. Door bekabeld aan te sluiten weet je zeker dat de wifi versterker altijd signaal heeft om naar zolder te sturen.