Skip to main content

De aansluiting voor m’n thuis pakket zou pas over enkele dagen ingaan, nu ontving ik vandaag de SMS dat het was geactiveerd! Vol enthousiasme alles aangesloten, kan wel verbinding maken, maar geen internet. Ook knippert het internet lampje, de andere branden continu. 

 

Ik heb KPN uiteraard gebeld, ze vroeg me of ik een momentje had want ze ging iets uitzoeken, 45 minuten later kwam ik bij een andere medewerkster terecht die geen idee had en dacht dat mijn computer vast zou lopen (waarom ik KPN daarvoor zou bellen weet ik ook niet..), nadat ik voor de 14e keer het apparaat heb gereset (ik had al aangegeven dat ik dat had gedaan, maar het moest echt nog een keer). De eerste mevrouw een stuk rustiger en vriendelijker,  uiteindelijk verbrak de tweede vrouw de verbinding. Uiteindelijk heb ik meer dan 50 minuten aan de telefoon gezeten en ben ik nog niks wijzer spijtig genoeg, gezien ook in de KPN app bij alles over vast internet op “Niet beschikbaar” staat vraag ik mij af of het vanaf jullie kant echt al geactiveerd is :-) 

 

Hopelijk kunnen ze hier zien of de aansluiting wel echt definitief is :-) 

 

PS: ik heb het apparaat al meerdere keren gereset, de stroom er ook afgehaald en alle kabels opnieuw erin gestoken ;-) 

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

 zie onderstaand :-) 

 


Waarom wordt m’n vraag wel door kpn verplaatst maar reageren ze niet? Of kunnen gebruikers ook zomaar mijn vraag verplaatsen naar een andere categorie?....


De wachttijd op een moderator is op dit moment 5 dagen. Dus dat duurt nog wel even. Welk modem heb je?


5 dagen? Oeff, dat is ook geen rappe “service”, een beste eerste indruk is het niet na het overstappen en dat telefoon gesprek van vanmorgen waar ik na een uur ook niet verder kwam dan nog een keer resetten, maar zal daar maar niks van zeggen. 

 

ik had begrepen dat er bij kpn 2 verschillende waren, een zwarte en een witte; ik heb de zwarte gekregen! 


Dit forum is meer klanten helpen klanten en een moderator komt als we er niet uitkomen.  Je hebt dus een sms gehad dat de verbinding opgeleverd is. Je hebt het modem aangesloten maar jij maakt geen verbinding want het lampje internet blijft knipperen.  Heb je al een ander kabeltje geprobeerd? 


Voor vanaf de PTT aansluiting naar het modem? Nee dat nog niet, wel heb ik gekeken of de goede voedingskabel was bijgeleverd (eerder bij ziggo zat er een andere kabel bijgeleverd die een andere spanning gaf) deze bij kpn was goed geleverd. Ook de verloop stekker was van binnen goed in orde! Ik zal morgen een andere kabel proberen te steken, ging er vanuit dat kpn nieuwe kabels zou sturen, maar gezien dar verloop stekkertje er ook al gebruikt uit zag sluit ik het inderdaad niet uit (T is ook daarom dat ik deze ook van binnen heb gecontroleerd toen het niet werkte)


Nieuw kabeltje gestoken, zal m eens aanzetten en een uurtje wachten ☺️


Helaas nog altijd geen verschil, intussen boodschappen gedaan en daarna ook de wandcontactdoos bekeken; rood zit op a en blauw op b, precies zoals het hoort en ziet er ook redelijk netjes uit (voor zover dat kan op een oudere aansluiting). Heb ook de draden eens los gemaakt en gezien of er iets van stof in zat en of het koper ook goed contact maakte, dat is allemaal netjes. 
 

nu is het een oud huis en de vorige bewoners hadden naar mijn weten ook geen kpn, dus ik vraag me stilaan af of alles wel fysiek is aangesloten aan de kant van kpn of enkel administratief :) 


Hoi @lizza 

Toch kun je beter doen wat @Joep1965  zegt en dat is nog eens bellen 0800 0402.
Wil je toch wachten op webcare vul dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

 


Dat heb ik allemaal al ingevuld voor ik dit onderwerp maakte.. Joep zei dat ik een ander kabeltje moest proberen, en ik heb zojuist nog gereageerd dat ik dat gedaan heb en het resultaat staat in mijn voorlaatste reactie, lees maar terug. Verder heb ik al gebeld (dat was ik die dat zei 😉 voor zover ik kan teruglezen heeft Joep niet gezegd dat ik nog eens moest bellen)


Heb het modem nu weer uitgezet, heeft de hele dag aangestaan, maar gezien ik er toch nog niks mee kan maar weer uitgeschakeld. 
 

Hopelijk is KPN gewoon te actief met sms’jes sturen, en wordt de fysieke aansluiting pas na het weekend aangesloten, maar sms’en ze wel per ongeluk in het weekend ☺️ 
 

zal m morgenmiddag als ik thuis ben weer eens aanzetten, en jullie op de hoogte houden. De originele ingangsdatum zou de 28ste zijn, wellicht loont het de moeite tot dan af te wachten. Bij mij in huis is in elk geval alles okay, dat kunnen we alvast uitsluiten! 


Kpn? Misschien een idee dat jullie ook even reageren?.. ik gebruik nu mijn mobiele data ook op mijn vaste computer om te internetten. Ik denk wel een tof idee als jullie ook even de aansluiting van jullie kant checken, ik heb mijn kant volledig op orde en betaal toch ook voor een beetje service he 😉 anders was ik wel naar een low-budget provider gegaan. Bij een bedrijf als KPN verwacht ik echt wel service voor het geld ;-)


 


 


Okay, ook een eigen modem ertussen lost het niet op. Aan mijn kant dan nu 

  1. aansluitpunt gecontroleerd
  2. kabel gecontroleerd (andere kabel gebruikt)
  3. modem gecontroleerd (andere ertussen geplaatst)

eigenlijk alles vanaf mijn kant gecontroleerd; in eerste instantie uiteraard bedraad, maar ook via m’n iPhone heb ik het wel eens geprobeerd. Wat is de volgende stap? Moet ik zelf maar een tunnel gaan graven om de kabel te vinden en te volgen tot de wijkcentrale of is het gemakkelijker als kpn dit even controleert of dit is aangesloten? Ik krijg het gevoel dat je alle problemen zelf met hulp van andere klanten moet oplossen, ik ben ze dankbaar voor het meedenken; dus het is fijn dat we elkaar kunnen helpen met kleine problemen, maar lijkt me toch dat de kon medewerkers betaald krijgen om juist dieper in het probleem te duiken. Waarom ze dan zo moeilijk bereikbaar zijn begrijp ik niet. In mijn ogen is langs mijn kant alles geprobeerd en gedaan, dus ik geef de beurt bij deze aan de klantenservice


Hallo @lizza, welkom op ons forum! 

Mijn excuses dat je zo lang op een reactie hebt moeten wachten vanuit webcare. We hebben het op dit moment erg druk, waardoor het langer duurt voor we aan jouw vraag toekomen. Ik zie dat @Joep1965 en @huistijger al geprobeerd hebben je te helpen, maar helaas zonder succes. Ik heb daarom even een kijkje achter de schermen genomen.

Op 24 oktober is de verbinding technisch gereed gemeld. Alleen administratief was het abonnement nog niet klaar om in gebruik genomen te worden. De plandatum staat op 28 oktober, vandaag dus. Jouw verbinding zal in de loop van de dag moeten gaan werken. Het kan helpen om opnieuw het modem een reset te geven nu de verbinding daadwerkelijk in gebruik genomen kan worden.

Heb je aan het einde van de dag nog geen verbinding, trek dan gerust opnieuw aan de bel. Ik kijk dan graag hoe ik je verder kan helpen. Voor nu moet ik nog even een beroep doen op jouw geduld.


@Denise_ 
Kan ik zien aan het “niet beschikbaar” in de kpn app als deze wel beschikbaar is geworden? Dan scheelt het weer op en neer om te proberen en te wachten ;-) 
 

had de eerste mevrouw niet direct toen ik belde moeten zien dat het niet administratief geactiveerd was of is dat ergens verstopt waardoor ze er overheen keek? 


@Denise_ de werkdag loopt al teneinde, tot hoe laat werken ze nog door bij de administratieve activatie  afdeling? Of kan dit ook al verschoven zijn naar morgen? 😞  


Gaat dus niet helemaal lekker bij KPN, ik kreeg maandag hetzelfde te horen en nu komt er vrijdag een monteur voor hetzelfde euvel, verbinding is wel gereed gemeld maar er is nog niks geactiveerd.

Hoop niet dat er bij jou ook een monteur ingepland moet worden, zou eerst 2.5 week gaan duren voordat er 1 beschikbaar was.


Dat zal me wel echt tegenvallen :o 

heb me vandaag ook maar deels aan het thuiswerkadvies gehouden, zal straks nog wel eens checken. Had dit echt niet verwacht van KPN juist omdat ik mobiel al jaren klant ben en alles altijd goed werd geregeld had ik stiekem dezelfde verwachting qua snelheid en service voor de thuis verbinding; helaas lijkt het wel een compleet ander bedrijf te zijn :( 

 

hoop echt dat u rap internet en alles hebt, zeker als u niet op werk of school mag komen, dan is dat dubbel zo naar! 


Helaas nog altijd “niet beschikbaar” ook de reset heeft niks uitgehaald, nu dus maar de stekker eruit gehaald en morgen maar weer aanzetten in de hoop dat ze het morgen dan maar activeren. Ook via kpn niks meer gehoord spijtig genoeg. 


 

Heb je aan het einde van de dag nog geen verbinding, trek dan gerust opnieuw aan de bel. Ik kijk dan graag hoe ik je verder kan helpen. Voor nu moet ik nog even een beroep doen op jouw geduld.

Nog altijd niks, ook in de kpn app is het nog altijd “niet beschikbaar” kunt u niet even op de knop activeren drukken? Als het puur iets administratiefs is dan is dat toch zo opgelost? 


De plandatum is verstreken, maar de bestelling staat bij ons in het systeem nog op ‘verwerken’.  Ik heb daarom onze technische dienst gevraagd om zich hierover te buigen. Zij zullen binnen vijf werkdagen contact met jou opnemen. Het spijt me dat ik op dit moment niet meer voor je kan betekenen.


@Denise_ Het ging toch enkel op een administratieve formaliteit? Het technische deel was toch al op orde zei u gister? 


Ik heb zojuist de aansluiting nog doorgenomen en zag dat enkele draden elkaar raakte welke niet aangesloten zaten; heb deze afgeplakt en de paren verwisseld. Internet lampje knippert nu anders en onregelmatig; ik controleer nog een keer alle tussenliggende kabels en eventueel nog een ander modem om nu na de aansluiting uit te sluiten dat het probleem aan deze kant ligt