Skip to main content

Allereerst, hoi allemaal!

 

Ik heb een melding die lijkt op: “

 

Ik heb eind november een afspraak gehad met KPN om de (beschikbare) glasvezel verbinding in de meterkast aan te leggen. Alles voorbereid, nieuwe router gekocht om voorbereid te zijn etc. Monteur van KPN heeft alles netjes geplaatst in de meterkast, alleen hij constateerde dat het BOP niet goed was. Het rode lampje scheen niet de kabel in, maar naar buiten het kastje, dus niet goed. Hij heeft melding gemaakt bij Volkerwessels, en ik heb na een week of wat ook gebeld met KPN om dit op te lossen. Die hebben mij doorverwezen naar 0880063744. Ik heb daar inmiddels 4x naar toe gebeld. ER is ook nog een monteur geweest om de opdracht te controleren, maar zonder resultaat want de BOP Was nog niet gemaakt.

 

Vandaag heb ik de laatste keer contact met Volkerwessels, ze geven aan dat er geen melding gemaakt is door KPN (ik stond er notabene naast); en dat ze dus niets kunnen doen. Gezien het niet fijne gesprek met de medewerker, die ertoe leidde dat we het gesprek onbevredigd hebben afgesloten (nou ja, hij dan); ben ik nog steeds niet geholpen.

 

Wat kan/moet er nu gebeuren? de apparatuur staat klaar, voorbereid, het enige wat ontbreekt is weet ik het een kwartier werk om de las opnieuw te maken in het BOP.

 

Graag jullie tips :-)

Dank,

Remko

Hoi @remkolodder 

Welkom op het forum van KPN.

Hoe vervelend ook, maar hiervoor dien je toch echt aan de deur te kloppen van Netwerkbeheerder KPN, die gaan over de gehele aanleg van het glasvezelnetwerk en de reparaties daaraan.
KPN de provider (waarvan dit forum is) gaat alleen over de abonnementen, facturatie en problemen en storingen als je al klant bent.

Volker Wessels wordt als aannemer aangestuurd door Netwerkbeheerder KPN, dus die zou de opdracht aan Volker Wessels moeten geven, om de las opnieuw te maken in het BOP.
KPN de provider kan je daarbij niet helpen.

Bel daarom nogmaals met het klantcontactcentrum van Netwerkbeheerder KPN:

Telefoon: 0880 06 37 44 (Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

Kom je er telefonisch niet uit, dien dan een klacht in bij Netwerkbeheerder KPN, via het speciale contactformulier: Klachtenformulier

Ik hoop oprecht, dat het probleem zo spoedig mogelijk voor je wordt opgelost!!


Hoi Michel,

 

Helder! Ik ga nogmaals bellen en dan eens kijken of ik bij de juiste afdeling uit kan/mag komen.

Dank voor de tip! Ik kom erop terug als ik meer weet zodat anderen wellicht meteen de juiste route kunnen volgen.


Hoi,

 

Ik heb dus zojuist gebeld, in het menu waar je doorheen moet heb je meerdere opties, waaronder “1) vragen over aanleg van glasvezel in uw omgeving, en 3) andere vragen”. Bij beide opties kom je uit bij Volkerwessels. Als je een storing wil melden kun je optie (4) kiezen, daar wordt verwezen naar dat je dat bij de provider zelf moet aangeven en wordt de verbinding verbroken.

 

De vriendelijke dame die ik sprak zojuist gaf aan dat Volkerwessels hier ook niets mee kan omdat er geen melding gemaakt is. Er zijn naar mijn weten geen andere opties (aanleg glasvezel nieuwbouw, vragen over bestaande adsl vdsl) die ik kan/mag/moet kiezen om de melding te doen.

 

Meer opties zijn er op het genoemde nummer niet. Dit is dus waar ik sinds november al tegen aan loop, terwijl ik zeker weet dat de eerste monteur(s) de melding hebben gemaakt, en de 2e monteur in december heeft ook aangegeven de melding te maken (dat heb ik niet gezien, bij de eerste wel); ik heb gisteravond het klachten formulier al ingevuld mbt het gesprek met de medewerker en gevraagd om een oplossing te vinden voor deze oplevering. Wellicht dat dat dan de enige werkbare oplossing voor nu is. Het is uitermate frustrerend, mede omdat ik meermalen heb gebeld en volkerwessels eerst meldingen maakt dat er een afspraak gemaakt wordt en ik teruggebeld wordt, en later dat er helemaal geen ticket blijkt te zijn. Als toekomstig klant zie en hoor je daar weinig of niets van en blijkt de informatie te veranderen. Ik heb daar opzich alle begrip voor zolang we maar stapjes kunnen blijven maken en dat lijkt nu elke keer toch te stokken.

 

De dame gaf mij overigens aan dat wellicht ‘support <at> kpnnetwerk <punt> nl’ een bericht sturen een oplossing is (iets obfuscated geplaatst zodat niet jan en allemaal als spammer hierheen mailt).

Overigens heb ik dus ook gevraagd wat de opleverdatum is (sept 2023), maar dat zou volgens de dame niet moeten uitmaken omdat er meer tickets uit het verleden komen (als referentie naar het gelinkte topic in mn eerste post). ze kan het ook niet aanpassen dus ook dat is een doodlopende weg.

Als ik een betere weg weet dan kom ik er wederom op terug om het pad voor anderen makkelijker te maken.


Na veel moeite heb ik gisteren iemand gesproken van KPN Netwerk; deze zouden een monteur aansturen die vandaag inderdaad netjes op de stoep stond. Ik had aangegeven dat de BOP gelast moest worden dus dat dat het enige is wat nog moest gebeuren. De monteur vandaag kwam alleen meten en constateerde geen signaal. Met alle respect maar dat leek me logisch als de bop niet goed is en het licht uit de vezel naar rechts knikt ipv de verdere vezel ingaat (seen it). 

 

Deze heeft een foto gemaakt en zou nu echt melding maken dat de bop gelast moest worden, wellicht dat ze volgende week dan misschien langs konden komen.

 

Om moedeloos van te worden als je sinds november bezig bent om dit te regelen.


En nog even nagebeld zelf; het blijkt dus dat de onderaannemer niets gedocumenteerd heeft en nu e.e.a. in kaart wordt gebracht. Er moet een ticket worden aangemaakt naar volkerwessels die vervolgens de rest v/h traject in gang zet. Dan komt het bij de meneer die ik zojuist sprak terug en wordt e.e.a. gepland. Met de begeleidende uitleg van mij had dit wellicht direct al in gang gezet geweest aldus de meneer die ik sprak.

 

We gaan weer terug naar ‘wachtmodus’.


Wat een eindeloos gebed, @remkolodder . Hopelijk nu eindelijk spijkers met koppen.


Er gebeurd wat, de huidige provider heeft (wederom) mijn opzegverzoek gekregen. Zou dat betekenen dat de afspraak en oplevering binnenkort afgerond wordt?

buiten dat heb ik nog geen andere communicatie gezien/gehoord.

terug naar de wachtmodus..


Inmiddels weer contact opgenomen met KPN Netwerk. Deze maken geen tickets aan. de monteur die geweest is op 9 feb heeft alleen geconstateerd dat er geen signaal is en de NTU gefotografeerd. Er moet een binnen monteur komen die dit detecteerd en een melding maakt. (Er zijn er nov + dec 2 geweest).

 

Wat een hopeloos rond gedraaid. Ik wil graag klant worden, ik wil graag overstappen op de diensten van KPN, maar wat een uiterst pijnlijk proces begint het te worden. Heeft er nog iemand ook maar iets van een tip? Ik bel ondertussen al met 0800-0402 om te zien of we daar dan dit keer wel verder komen.


KPN Helpdesk kan het ook niet 123 oplossen, want er is nog geen opgeleverde verbinding. Gelukkig is de medewerker aan de telefoon voortvarend en hangen we nu samen in de wachtrij bij een andere instantie om te kijken of we daar verder kunnen komen.


Nou, woensdag komt er wederom een monteur langs om te zien dat de BOP inderdaad kapot is en daarmee een ticket gaat aanmaken. Misschien dat er nu wel schot in komt.


Laat even weten woensdag hoe dat verloopt.  Ik doe nu de aanname dat de monteur dan een ticket voor de juiste afdeling gaat maken maar ik wil die graag volgen, zodat we zeker weten dat je niet nog eens van het kastje naar de muur gestuurd wordt. 


Geen probleem Erwin, ik zal ook het ticketnummer aan hem vragen zodat we die actief kunnen tracken :-) 

 

Dank!

 


Monteur is langs geweest en geconstateerd dat inderdaad de NTU of hoe het kastje heet gewoon werkt maar dat de lijn vanaf buiten naar binnen “ergens kapot” is. De BOP is buiten kapot dus dat klopt. Ik heb Erwin in een PM het ticketnummer meegegeven. Het was fijn om eens iemand te hebben die meedenkt en zijn uiterste best deed om me te helpen, ik waardeer dat na alle effort en hoofdpijn die dit tot heden gekost heeft. Mede dankzij hem heb ik nu een ticketnummer waar eea mee in gang gezet is.

Vrijdagochtend is er als het goed is een monteur van KPN Netwerk die meteen erna belden om te kijken hoe en wat. Ik ben benieuwd of die dan ook de BOP opnieuw last zodat de verbinding daarna meteen aangaat. Ik dacht de vorige keer ook dat zoiets zou gebeuren maar toen werd alleen het kastje doorgemeten (zonder ticket verder aan te maken).

Keep you all posted!


Beste allemaal,

 

Gisteren is de monteur van KPN netwerk langs geweest. Deze hebben vanaf mijn aansluiting in de meterkast, een glaspen erop gezet en daarna naar de centrale gereden om te zien of het daar werkt. Ze maten namelijk 795 meter vanaaf mijn huis de kabel in. Ze vroegen zich dan ook af waarom in november dan  gesteld was dat de BOP niet goed was (of die is gemaakt zonder dat het mij bekend is). 

 

Probleem leek tussen WC en LC te zitten. Deze is schijnbaar ergens in de middag aangepast want ineens was ziggo uit en kpn aan. Ik schrijf dit bericht dus via een werkende KPN verbinding. Nu kloppen alleen de adressen zoals genoemd in de initiele informatie (nog) niet maar dat is overkombaar.

 

Dank all voor de hulp, we lijken nu goed op weg te zijn ;-)

 


Inmiddels zijn we iets meer dan een week verder, kan het kloppen dat ik de producten niet in ‘mijnkpn’ zie en kan toevoegen nog? Ik wilde ons vaste nummer koppelen aan onze VoIP applicatie maar ik kan de gegevens niet opvragen.

Daarnaast lijkt het IP adres wat opgegeven is in de order bevestiging en wat ik uiteindelijk in gebruik heb niet te kloppen, wellicht omdat er teveel tijd tussenzat is er wat anders geregeld; niet heel spannend maar het lijkt wat.. anders te lopen op diverse fronten ;-)

 


Hoi @remkolodder .  Ja, dit gaat nog niet helemaal van een leien dakje. 

Onze leverstraat wil dat jij 15-3 diensten hebt 🙂.  Zou jij 16-3 de box12 een factory default willen geven. Ik heb goede hoop dat ie zich dan succesvol aanmeldt en jouw abonnement gaat lopen.

Zo niet, laat het mij hier even weten en dan regelen we een monteur die het fikst.  

 


Inmiddels meerdere factory resets verder, zowel uit de GUI als via het knopje in de experiabox.. maar tot heden lijkt het allemaal geen verschil te maken. Het IP adres blijft afwijken van het IP adres welke in mn order bevestiging staat, de diensten zijn niet zichtbaar in mijn KPN (zoals abonnementgegevens) en ook de SIP gegevens zijn niet op te vragen nog. Ik laat het nog wel even zo staan maar iets zegt mij dat ook dit gedeelte moet afwijken.

 

Overigens kreeg ik meerdere SMS’jes dat gisteren, 15 december 2023, een monteur zou langskomen. De monteur is niet geweest, wellicht omdat zijn klok wel goed stond 😉 dus iets leek te veranderen .Ziggo stuurde ook berichten dat de lijn afgesloten zou worden dus dat gedeelte “liep” maar dit dus nog niet tot heden.


 gisteren, 15 december 2023,

?????????????????????????????? @remkolodder 


Ja, ik was ook verbaasd, het is natuurlijk maart 2024. Maar de SMS zei daadwerkelijk 15 dec 2023.

 

Dit bericht kwam afgelopen donderdag, voor de beeldvorming, 14 maart 2024. Waarbij morgen dan 15 maart 2024 (gisteren) zou zijn, en in mijn kalender niet 15 december 2023...

 


 

Of de begeleidende email (zie datum rechtsbovenin, en datum onderin...)

 


Logisch dus dat de monteur niet geweest is, dan moet hij/zij kunnen tijdreizen @remkolodder 😉


Logisch dus dat de monteur niet geweest is, dan moet hij/zij kunnen tijdreizen @remkolodder 😉

Tja, het is ook geen ‘epoch’ tijd dus het leek niet aan mijn verwachtingen te liggen. Mogelijk is nu de orderstraat zover dat deze ‘geflushed’ is uit de queue ofzo 🙂. Maar helaas tijdsreizen was geen optie blijkbaar, jammer ;-)

 


Ik heb even een VM ingesproken, @remkolodder .  Ik wil je morgen best even bellen. Maar als je nu al een voorkeur voor een monteursdatum hebt, kan ik 'm ook direct inboeken.


Hoi Erwin,

Ik was inderdaad helaas in gesprek. Ik ben de komende dagen thuis, als ik weet wanneer muv woe ochtend is het allemaal OK wat mij betreft :-)

 

gr en dank hoor!


Helaas ligt momenteel ons systeem plat.  Ik zet het in mijn agenda en zal proberen om je voor donderdag of vrijdagochtend een monteur te regelen.   

Ik geef je hier morgen even een update!


Reageer