Skip to main content

Hallo,

Ons internet blijft slecht de afgelopen tijd. Voorheen was er niet zo veel mis en waren we hartstikke tevreden maar nu is het sinds een aantal maanden dat ons internet om de haverklap wegvalt, dan kunnen we weer verbinden na 30s en dan van het weer weg na 30s gebruik, heel vervelend. Soms gebeurd dit en soms is dan gaat het gewoon prima. Ik werk vanuit thuis en dat wordt zo wel lastig af en toe dit zorgt voor veel frustratie en ik zou wel graag een oplossing willen. 

 

Gr

Goedemiddag @RT.S en welkom hier op het KPN forum :)

 

Niemand die blij wordt van slecht internet dus goed dat je dit aankaart! Je geeft aan dat het internet om de haverklap wegvalt; gaat het dan om de Wi-Fi of ervaar je ook problemen met de bekabelde verbinding? Wanneer het de Wi-Fi betreft, wil ik je adviseren om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Dit is een tool die bij jou op locatie de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengt en op basis daarvan verbeteringen doorvoert. Wanneer een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, zal de tool een gratis oplossing aanbieden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en in de regel zorgt dit voor de gewenste verbetering. Houd er rekening mee dat je de Wi-Fi Manager 2 x volledig dient te doorlopen.

 

Mocht je juist problemen ervaren met je bekabelde verbinding dan kijk ik graag eens met je mee. Zou je in dat geval je profiel in willen vullen? Dan kan ik je klantdossier er bij pakken en je verbinding eens door gaan meten om vanuit daar verder te kijken wat er nodig is om je problemen te verhelpen. In ieder geval ben ik benieuwd naar je bevindingen en ik zie ze dan ook graag tegemoet! 


Er zijn problemen met wifi en bekabelde verbinding, ik heb gister de KPN Wi-Fi Manager gebruikt en dat leek even te helpen maar vandaag heb ik precies weer hetzelfde probleem... helaas. Ik heb mijn profiel verder ingevuld.


Bedankt voor het invullen van je profiel :)

Ik heb meteen wat metingen uitgevoerd en het signaal tot aan de Experia Box lijkt in orde; er komt voldoende snelheid binnen en de verbinding is ook stabiel. Daarom verbaast het me dat je aangeeft dat je ook problemen ervaart met je bekabelde verbinding, dat zou niet zo moeten zijn. Ook zie ik dat je de Wi-Fi Manager hebt doorlopen. Voor Wi-Fi hanteren we qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s en daar zat je gelukkig ruimschoots boven. Wat je nog zou kunnen doen, is de Experia Box eens een harde reset geven. Hoe je dat doet; op de achterkant van je Experia Box zit een klein gaatje met daarbij de tekst 'reset'. Deze houd je ingedrukt met een paperclip of tandenstoker totdat het lampje 'power' rood begint te branden. Hiermee zet je de Experia Box terug naar de fabrieksinstellingen en gaat deze zich ook opnieuw aanmelden op ons netwerk. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je probleem wordt verholpen! Houd je ons op de hoogte?


Hoi @RT.S , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd naar de stand van zaken. Heb je nog iets gehad een de eerder gegeven tips?


Eigenlijk niet zo veel. Sommige dagen is er niets aan de hand en sommige dagen (bv. vandaag) dan lukt het echt nauwelijks om verbinding te maken. Ik geloof niet dat dit klopt.


Dat klopt zeker niet dus bedankt voor je terugkoppeling @RT.S. Ik zie ook dat je de Wi-Fi Manager hebt doorlopen al is het jammer dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. De resultaten die ik hier te zien krijg, zijn echter prima dus het is me nog niet helemaal duidelijk waar het probleem precies zit. Op 5 september gaf je aan dat het je nauwelijks lukte om verbinding te maken; betrof dat dan echt puur de Wi-Fi of had je ook problemen met je bekabelde verbinding? Mijn vermoeden is dat het echt puur om de Wi-Fi gaat omdat je verbinding tot aan het modem (Experia Box) in orde is. Speelt dit probleem ook op alle apparaten waarmee je probeert te verbinden?


Verbinding via wifi gaat inderdaad slecht, ik gebruik alleen kabel via een wifi repeater maar volgende keer als het internet weer besluit om tegendraads te doen kan ik kabel even proberen. Het probleem bevind zich dan op alle apparaten die aangesloten zijn op de wifi.

 

Gr


Welk type Wi-Fi repeater gebruik je op dit moment, is dat toevallig een witte vierkante? Wat ik je zou willen adviseren, is om nogmaals de Wi-Fi Manager te doorlopen en probeer dan een plek te zoeken waar je nog net een beetje bereik hebt. Wanneer de Wi-Fi Manager dan een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je gratis KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn nieuwere types versterkers en ik verwacht dat dit voor de gewenste verbetering gaat zorgen. Mocht dat onverhoopt niet lukken, laat je me dit dan weten? 


De wifi repeater is een Tp-link RE450. Ik heb de meting nog een paar keer gedaan en er komt 9Mbit/s tot 12Mbit/s uit (zonder de repeater te gebruiken). Als ik die test doorloop dan komt er weer 35Mbit/s uit en klinkt als een prima waarde maar dan nog, ik blijf om de zoveel tijd weer problemen hebben met het uitvallen en vandaag is dan zo’n dag dat het prima gaat. Dus voor nu ben ik blij maar de volgende keer (misschien is dat wel morgen of misschien over een week) dan loop ik weer met een lang gezicht. 


Bedankt voor de toelichting 🙂 Wat ik ga doen; ik stuur je gratis een setje KPN Experia Wi-Fi toe. Dit zal morgen voor je klaarliggen bij de Jumbo (Korte Steynlaan 2) en zal hier een week blijven liggen. Ik verwacht dat dit de oplossing is en gaat zorgen voor de gewenste verbetering! Houd je me op de hoogte @RT.S ?


Top, bedankt. Ik houd je op de hoogte!


Super, dan zie ik je bevindingen graag tegemoet @RT.S  :)


Beste Jan,

Kun je bevestigen dat het naar bovenstaand adres verstuurd is? Ik ben donderdag en vrijdag langs geweest maar er lag niks.

 


Wat zuur maar goed dat je het aangeeft. Ik heb ze opnieuw voor je aangevraagd en heb hetzelfde servicepunt gekozen als de vorige keer (Jumbo aan de Korte Steynlaan). Ze zouden er morgen moeten liggen maar je ontvangt hiervan ook nog een sms. Ik heb het 06 nummer gebruikt die bij ons bekend is dus hopelijk klopt deze nog altijd!


Hoi @RT.S , is het nog gelukt?


Goedemiddag @RT.S , omdat ik niks meer van je heb gehoord ga ik dit topic sluiten. Ik ga er vanuit dat je de KPN Experia Wi-Fi inmiddels op hebt gehaald en hopelijk heeft dit gezorgd voor de gewenste verbetering!


Reageer