Skip to main content

Een leuke vraag voor de KPN medewerkers:

Stel je wilt in het huidige abb je internetsnelheid verhogen naar 100/100Mbps ipv 50/50Mbps, hoe doe je dat?

Hieronder dus wat ik krijg via mijn KPN

 

Ben heel benieuwd wie dit nog snapt en kan uitleggen

Hallo @DexterXL ,

Als je jouw oude TFT-internet-abonnement wilt veranderen (upgraden voor jou), dan ga je automatisch over op een KPN-Hussel abonnement. Eventueel kun je wel de optie TV uitzetten in jouw huidige abonnement. 

Internet thuis kost bij KPN via Hussel minimaal 42,50 en met 100Mbit/s 47,50: 

 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 


 

   


Dus begrijp ik het dan goed dat ik dan een nieuwe abb moet aangaan?

Want ik kan het nu dus niet zelf regelen via mijnKPN


Voor een uitbreiding van je abonnement moet je verplicht over naar KPN Hussel. Dat geldt bv ook als je het 4K pakket erbij zou willen. 
 

Ik kan het ook niet anders maken, dit zijn de regels van KPN. Zij hebben het liefst iedereen over op KPN Hussel. 


Dus begrijp ik het dan goed dat ik dan een nieuwe abb moet aangaan?

Ja, dat begrijp je goed. Ik heb een ouder KPN abonnement, ook 50 mbit, zelfde als u. Als ik naar 100 mbit wil, dan zal ik ook naar Hussel. Moeten. Zo werkt dat.


Wat geeft het tft abonnement aan in je mijn Kpn als je op internet klikt en dan extra opent bij mij krijg ik 2 optie eentje van 100/100 voor €4,99 en 200/200 voor €8,99 dat kan ik kiezen en er staan bij mij geen hussel mogelijkheden bij en als je daarvoor kiest met je TFT abonnement ga je geen nieuw abonnement aan dus behoud je gewoon je TFT abonnement.

Daarentegen als je voor een verhoging via hussel kiest dan ga je dus wel een nieuw kpn thuis abonnement aan en raak je bv combivoordeel kwijt van het oude Tefort abonnement.

En als ik het goed heb kun je dan je huidige telfort mail adressen niet meenemen

Ook kan het zo zijn dat je nog een heel oud telfort abonnement hebt en dan gaat bovenstaande niet op en moet je door een verhoging overstappen naar KPN 

 


En als ik het goed heb kun je dan je huidige telfort mail adressen niet meenemen

Dat lijkt me wel.


@Noordzee @Nick83 

Zie het bericht van jimny, dat is DE oplossing voor oud-Telfort klanten die geen nieuw abb willen aangaan, het kan dus via het kopje “Extra opties wijzigen of toevoegen”

 

Zodra je daar op klikt, kom je in het volgende scherm en vouw je het kopje “Internet” open

 

Precies wat jimny zegt, dan kan het dus wel zonder een nieuw abb aan te gaan.

 

Sowieso heb ik geen last van de emailadressen van Telfort, ik gebruik alleen nog maar Gmail,  en het 4K pakket zit ik niet op te wachten, momenteel zijn er maar 3 zenders die in 4K uitzenden.


Ok, wist ik niet. 
 

Heel apart dat oud TFT klanten deze mogelijkheid wel hebben en dat klanten met oudere KPN-abonnementen (zoals Nick83 en ik) deze mogelijkheid niet hebben. 


En als ik het goed heb kun je dan je huidige telfort mail adressen niet meenemen

Dat lijkt me wel.

@Nick83 ik heb al diverse keren hier op het forum gelezen dat de mail adressen niet mee verhuizen van Tft naar KPN vandaar mijn opmerking hierover.

Het zou mooi zijn dat er een speciaal topic wordt aangemaakt over TFT abonnementen wat wel en niet mogelijk is voor deze klanten


KPN met een oudere abb dus niet?

Vreemd en eigenlijk best wel een dwingende methode van KPN, als ze het toch zo graag willen, zorg dan voor een mooie regeling zonder extra onkosten, maakt het voor hun ook overzichtelijker


Heb ook begrepen dat tft mobiel nummers op hetzelfde adres geen mb's naar elkaar kunnen sturen .


Ok, wist ik niet. 
 

Heel apart dat oud TFT klanten deze mogelijkheid wel hebben en dat klanten met oudere KPN-abonnementen (zoals Nick83 en ik) deze mogelijkheid niet hebben. 

Ik heb ook een ouder abonnement en heb die optie ook gewoon. Als het puur om een snelheidsverhoging gaat binnen je lopende abonnement kan ik dat via Thuis->Opties→ Meer ontdekken. En dan het kopje Internet


Heb ook begrepen dat tft mobiel nummers op hetzelfde adres geen mb's naar elkaar kunnen sturen .

Nee, logisch ook. Dat heeft in het verleden ook nooit gekund, Telfort had geen mb's delen.  


En als ik het goed heb kun je dan je huidige telfort mail adressen niet meenemen

Dat lijkt me wel.

@Nick83 ik heb al diverse keren hier op het forum gelezen dat de mail adressen niet mee verhuizen van Tft naar KPN

Dat was voor de migratie. Nu blijven de Telfort email accounts gewoon behouden. Sterker nog: ik als KPN klant, nooit bij Telfort gezeten, ik kan nu ook een Telfort email adres aanmaken.


Ook nog een leuk weetje voor oud Telfort klanten, zodra je dus bv de snelheid wijzigt, dan word je automatisch over gezet naar het kpn platform....