Skip to main content

Goedemorgen,
Nadat ik ben ingegaan op de gratis aanbieding om internetsnelheid te verhogen van 50 naar 100 mb, merk ik daar in de praktijk weinig van. Als ik de Speedtest uitvoer (op verschillende momenten op de dag, met verschillende browsers) dan kom ik niet verder dan 45 tot 65 qua download. Upload daarintegen is wel bijna altijd 100 (in het begin zelfs heel eventjes 180 Mb, maar dan wordt ie, denk ik, softwarematig geknepen naar de beloofde 100. Sowieso is mijn upload steevast veel hoger dan mijn download, wat ik vreemd vind. Het is overigens wel zo dat ik deze Speedtests niet uitvoer met een directe internetkabel, maar dat mag toch geen dergelijk ‘verlies’ van downloadsnelheid (van 55 tot 35mb) veroorzaken? (ik heb een Experia Box v10 op 3 meter afstand van deze pc).  Bovendien heeft deze manier van testen blijkbaar geen nadelige invloed op de Upload snelheid? Kortom; ik heb het idee dat er ergens in de centrale (software) een of ander schakelaartje niet is omgezet na deze upgrade naar 100 Mbit. Kan dat kloppen?
Overigens had ik voor deze upgrade ook al vaak deze download snelheden van (45 tot 65 Mbit).
Alvast dank voor de reactie. 

Hallo @Lofting test toch maar eens  bekabeld met 1 pc rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparaten uit.

Bij de draadloze test zou het kunnen dat de modem voor de 2,4-band gekozen heeft en dan kom je inderdaad niet hoger uit.

Schakel de 2,4-band eens uit en test dan eens met de 5,0-band, dan moet je hoger uit kunnen komen, mits de test-apparatuur zulke hoge snelheden toelaat.

Als je pc slechts een 100Mb-kaart heeft i.p.v. een Gigabitkaart gaat het ook niet lukken.

Succes.

 


OK. Thx. Ga ik proberen. Blijft dan toch nog wel bijzonder dat upload standaard sneller is dan download, of niet?


OK. Thx. Ga ik proberen. Blijft dan toch nog wel bijzonder dat upload standaard sneller is dan download, of niet?

Hallo @Lofting dat komt omdat er veel minder ge-uploaded wordt dan gedownloaded.

 


En heeft het geholpen @Lofting? Haal je met een computer met de kabel wel tegen de 100 Mbit/s?