Skip to main content

Beste KPN, 

vandaag heb ik een sms ontvangen van KPN dat mijn nieuwe internet abonnement geactiveerd is. Dit is ook zoals in alle e-mails staat. 
Ook vandaag een sms ontvangen van Ziggo dat het abonnement bij heb vandaag stopt. 
Nu heb ik vandaag alles aangesloten, mijn Ziggo spullen opgeruimd en toch werk het internet niet! Wifi is er wel. 
Ik heb de helpdesk gebeld en kreeg te horen dat mijn abonnement pas 4 januari ingaat! Dat is helemaal nergens afgesproken en ze kon het ook niet vandaag voor mij activeren ondanks ik vandaag de sms’en heb ontvangen!

heeft u een snelle oplossing voor mij nu op oudejaarsavond??

Hallo @RoyKPN , weet je zeker dat je geen signaal meer hebt bij Ziggo, anders even her-aansluiten.

Je kunt ook proberen het KPN modem eens een fabrieks-reset te geven, helpt soms ook.

Als je een glasvezelabo hebt kun je ook de glaskast (NT of Gpon) eens minimaal 2 minuten van de stroom halen, herstarten en daarna de modem resetten.

Bij koper: zit de DSL-kabel wel in de goede aansluiting op het IS/RA-punt?

 

 

 

 


Beste JanD,

Dankje voor je reactie. 
Ik heb wel nog signaal via Ziggo maar dat loopt toch via de kabel?pOf gaat dat op de minuut nauwkeurig op elkaar over?

Modem had ik ook al gereset. Wel vreemd dat KPN zelf aangeeft dat het pas op 4januari overgaat ondanks dat ik de apps vandaag heb ontvangen  

Misschien nog een andere suggestie?


Ziggo is een totaal andere kabel als die van kpn. Is dat misschien het probleem?


Ja dat klopt. Alles is heb ik geïnstalleerd volgens alle instructies en zelfs de kabels nagemeten (doorgepiept) met een multimeter. 
wifi signaal is aanwezig, alleen geen internet connection, ook niet als ik als “admin” inlog. 


 

Wat heb je gemeten met die multi-meter? Er is weinig door te meten namelijk.

WiFi signaal is er altijd als je het modem aanzet, niks vreemds aan, maar de verbinding met internet is veel belangrijker, zonder heb je niks aan die WiFi, kun je alleen thuis wat bedienen.

Aansluiting DSL behoort te gebeuren op het ISRA punt van KPN, zit die daar ook op, misschien foto plaatsen van de aansluiting.


bedankt voor het antwoord  

De verbinding vanuit het aansluitpunt in de meterkast (lasdop) tot aan de DSL aansluiting had ik gemeten (rood-blauw). 
Denk zelf dat het toch gewoon niet vrijgeschakeld is bij KPN. 
of kan ik nog iets verkeerd doen bij de aansluiting van de draden?

 


Je kunt het beste gewoon de Ziggo apparatuur weer aansluiten. Als dat werkt. En met de KPN apparatuur wachten tot volgende week.


Dat zit idd prima in elkaar, alleen waar is de lasdop, deze mag je eigenlijk niet loshalen.🥺

Dus nu word het wachten tot de lijn daadwerkelijk word geactiveerd en zoals @Nick83 ook al zegt, Ziggo terug hangen, die zal ook wel tot maandag actief blijven.


heb alles terug gezet naar Ziggo voor vanavond. 
De lasdop had ik voor de foto er even afgehaald. 
Dankjewel voor jullie hulp en reacties. 
Ik ga maar afwachten in de hoop dat het maandag lukt en dit weekend nog Ziggo heb. 
 

fijne jaarwisseling. 


@RoyKPN Welkom op ons forum en uiteraard de allerbeste wensen voor 2021!
Ik hoop dat Ziggo het nog doet?

Het is inderdaad met de overstapservice zo dat de oude provider pas stopt zodra de nieuwe provider, wij dus, zijn gaan leveren. Aangezien ons signaal op 4 januari ingaat hebben wij nog geen signaal uitgegeven aan de oude provider om te stoppen met hun diensten.
Uiteraard wil ik wel even met je meekijken. Als je hiervoor je profiel zou willen invullen met je gegevens en hier even een berichtje achterlaat zodra je dat gedaan hebt?

ps. laat de lasdop er maar op zitten dan weet je zeker dat daar niets stuk gaat :wink:


Best Nico,

bedankt voor je reactie. De lasdop had ik al terug gezet. 
Ziggo signaal is er nog gelukkig en dat zal dan wel maandag bij overgang naar KPN goed gaan ga ik van uit. 
Ik ging erg twijfelen aan mijn aansluiting omdat ik 31 dec van Ziggo EN KPN een SMS kreeg dat het ene ging stoppen en het andere geactiveerd. 
31 Dec was ook wat in alle mails stond, vandaar. 
Als het maandag nog niet is dan meld ik mij via dit Forum oké?

Mvg

Roy


Beste Nico van KPN,

vandaag heb ik nog steeds geen internet van KPN. Deze zou op 4 januari geactiveerd worden volgens u. 
Ziggo levert nog steeds internet. 
Zou u mij kunnen informeren wat ik kan doen?

mvg. Roy