Skip to main content

Ik heb via een tweetal verkopers aan de deur KPN internet en tv afgenomen. Ik was klant bij Online.nl en vroeg of het tv pakket hetzelfde zou blijven ivm ESPN 1 en 2 die daar gratis bij zaten. Ook vroeg ik of ik mijn tplink mesh-routers kon combineren met de superwifi punten van KPN. Volgens de mannen is mesh altijd te combineren maar dat bleek bij installatie niet het geval.

  • ik heb nu maar 1 ESPN kanaal en mis onder meer RTL crime en 192tv en heb veel minder zenders dan bij online
  • mijn mesh routers (twv €300,-) liggen ongebruikt op mijn bureau want die konden niet gecombineerd worden
  • mijn tv ontvanger loopt continu vast

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Jammer om te lezen dat ze je fout hebben voorgelicht 😞 bij KPN krijg je inderdaad alleen ESPN 1 HD gratis. Wil je ESPN 2 t/m 4? Dan betaal je daar 12,50 euro voor. De mesh routers zijn inderdaad niet te combineren. Maar je kan natuurlijk altijd je eigen mesh blijven gebruiken? Waarom wilde je KPN Super WiFi?

Hoe heb je de TV ontvanger aangesloten? Direct met de modem? Of zitten er switches tussen?


@RobertD1969 Welkom op het forum. 

Inderdaad jammer om te lezen dat je verkeerd bent voorgelicht. Had je bij Online wellicht ook een aanvullend zenderpakket? 

De vraag die @King006 stelt ben ik ook benieuwd naar, waarom ben je niet eigen Tp links blijven gebruiken en heb je gekozen voor Superwifi? 

En hoe lang geleden is het abonnement ingegaan en zijn de Superwifi's aangeschaft? 

Ook de laatste vraag die @King006 stelt is belangrijk, hoe is de tv ontvanger aangesloten op het modem? 


Hoi, bedankt voor de reacties.

Er is een monteur geweest die alles heeft aangesloten. Mijn nieuwe internetsnelheid is - als introductie - 1GBit/s. De monteur zei dat ik met mijn eigen TPlinks die snelheid niet maximaal zou kunnen benutten. Achteraf gezien denk ik dat mijn Deco M9 set prima op heel hoge snelheid werkt.

Er loopt vanaf het modem een UTP kabel (nieuw aangelegd door de monteur) naar de plaats van de TV. Hij heeft daar een superwifi punt geplaatst en de utp kabel vanaf het modem en een utp kabeltje vanaf de tv ontvanger op dat superwifipunt aangesloten.

Verder lopen er utp kabels vanaf het modem naar de pc van mijn vrouw - ook via het superwifi punt gekoppeld en naar de zolder. Op de zolderverdieping heb dus ook derde superwifipunt (erbij gekocht) waar alleen mij zonnepaneel inverter direct met een kabel op is aangesloten. De computers op zolder verbinden via wifi.

Ik had bij OnLine geen aanvullend zenderpakket, alles wat ik had hoorde bij het standaardpakket. Daarmee was (en is) Online denk ik wel de meest voordelige en complete aanbieder. Omdat Online een KPN dochter is werd mij verteld dat het allemaal 1 op 1 overgenomen werd.

 


Omdat Online een KPN dochter is werd mij verteld dat het allemaal 1 op 1 overgenomen werd.

Dat is onzin. Online heeft niets met KPN te maken. Informeer uzelf:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Online.nl


@RobertD1969,

 

Kun je de TV eens rechtstreeks aansluiten zonder de WiFi super ertussen? Werkt het dan wel goed?


@RobertD1969 Bijzonder dat de monteur dit heeft aangegeven. Ik weet natuurlijk niet precies waarom dit is gezegd. Maar naar mening zouden je eigen versterkers ook gewoon goed moeten werken. 

Ook controleer ik graag hoe de bevestiging er uit ziet. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Ik heb mijn profiel zoveel mogelijk aangevuld.

ben nu niet thuis dus kan modemtype en ontvangertype nu niet nakijken


@RobertD1969 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb de bevestiging er bij gepakt en zie inderdaad dat het gaat om een internet, bellen en televisie abonnement. 

Hierbij zit dus niet iets als het "Pluspakket" waar zenders als RTL Crime en 192tv in zitten. Je zou er voor kunnen kiezen om deze alsnog aan te zetten. 

De kosten voor het Pluspakket zijn maandelijks € 6,99. Mocht je ook een mobiel nummer hebben bij KPN dan is het Pluspakket gratis. 

Voor wat betreft ESPN 2 is het inderdaad zoals @King006 aangeeft, 1 kanaal is gratis, mocht je alle kanalen willen dan moet daarvoor ESPN Compleet aangezet worden. 

Dan voor wat betreft de tv ontvanger, heb je een mogelijkheid te proberen wat @King006 aangeeft? Dus de tv ontvanger direct aangesloten op de Experiabox? Loopt de tv ontvanger dan ook vast?