Skip to main content

Zojuist inter lnternet omgezet in kpn hussel 500mbit maar haal niet eens de 100 download en upload

Heb je al mail gehad dat het aangepast is? 


Ik heb een mail gehad dat ik er vanaf 5

mei zou kunnen gebruiken


Ok meet eens met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem. Ben benieuwd wat er dan gebeurt. 


Hi @Yorrr! hoe is het op dit moment met de snelheid? Is die al aangepast?


Nee op dit moment haal ik het nog steeds niet zit op de 86.3 


Gebruik je wel cat5e kabels of heb je ergens een switch zitten?


Meet je dat via wifi of via een bekabeld aangesloten PC?


Ja via de pc, en ja gebruik cat5 kabels


En heb het ook gemeten op mijn ps5


Cat5e hoop ik. Met cat5 ga je die snelheid niet halen. 


Hallo @Yorrr , waarom niet meteen gekozen voor het Gigabit abonnement, is maar een paar dubbeltjes per maand duurder en valt niet onder de a.s prijsverhoging?


Ja denk dat ik dat ook even ga doen @JanD 


Snelheid blijft onder de 100mbit, terwijl ik 1gbit heb, gebruik cat 5 kabel en heb glasvezel aansluiting. 

 

*admin: samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Yorrr 

 

Cat 5 is geschikt voor maximaal 100mbit/s.
Staat er geen e achter, dus Cat 5e? Cat 5e is wel geschikt voor 1gbit/s.

Zit tussen het glasmodem en de router wel de bijgeleverde kabel, die zou minimaal Cat 6 moeten zijn.

Heb je er nog een switch tussen zitten, is die wel geschikt voor gbit?
Is je netwerkkaart geschikt voor gbit, oudere notebooks b.v. hebben vaak maar een 100mbit netwerkaansluiting.
Als alles 1gbit zou moeten ondersteunen probeer dan eerst eens een andere kabel die minimaal Cat5e is, als van de kabel die ju nu hebt gebruikt 1 van de aansluitingen geen contact maakt of 1 van de aders onderbroken is valt de snelheid ook vaak terug naar 100mbit/s.
En mocht je toch nieuwe kabels nodig hebben neem dan gelijk minimaal Cat 6.

Wat je ook nog kan proberen is om de router en het glasmodem van de stroom te te halen en na ong. 30 seconden sluit je eerst het glasmodem weer aan en als die weer opgestart is sluit je de router weer aan.


Ja heb er nu een cat 6 kabel inzitten


Hoeveel mbit haalt een ps5?

 


Volgens de gegevens die ik kon vinden  zou die een 1gbit aansluiting moeten hebben.


Ik heb nu mijn mijn glasvezel en modem uitgeschakeld en weer opnieuw opgestart, ben benieuwd