Skip to main content

Ik zou nu een1gbit verbinding moeten hebben maar ik kom niet of net tot aan de helft. Heb alle kabels vervangen voor cat6 kabels maar het mocht niet zo zijn dat dit heeft geholpen. Ook het resetten naar de fabriek instellingen van de modem ( kpn box 12) zoals er op de site wordt aangeraden heeft niet het resultaat gehad. Ik zit op het glasvezelnetwerk. Wat nu??? 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik zou nu een1gbit verbinding moeten hebben maar ik kom niet of net tot aan de helft. Heb alle kabels vervangen voor cat6 kabels maar het mocht niet zo zijn dat dit heeft geholpen. Ook het resetten naar de fabriek instellingen van de modem ( kpn box 12) zoals er op de site wordt aangeraden heeft niet het resultaat gehad. Ik zit op het glasvezelnetwerk. Wat nu??? 

Hallo @indisch heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

 


Ha @indisch, welkom! Je hebt nog niet meer dan 500 Mbit/s gehaald? Dan ben ik benieuwd of het aan onze kant wel goed staat. Kan jij je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Ik zou inderdaad ook graag willen weten of je je glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos hebt gehad. Heb je zelf nog iets anders aangesloten op je netwerk? Denk aan eigen router, splitter etc.


Wanneer kan ik 1gb internet verwachten? Sinds de kpn zegt dat ik dat heb, heb ik al mijn bekabeling vervangen voor cat6 6 kabels het glasvezel kastje in de meterkast voor een periode van meer dan 5 minuten stroomloos gehad (geldt ook voor de modem in huis) maar nog steeds niets. Wanneer kan ik die snelheid verwachten? 

 

Admin: samengevoegd met je al bestaande topic


Maar dit is toch gemeten via wifi?? 


Ja maar ook de vaste verbinding zit op die snelheid. 


Als de kpn zecht dat ik een 1gb verbinding gaan leveren, dan moeten ze hem ook leveren, niet straks over een half jaar komen met een prijsverhoging omdat zij hun netwerk sneller willen hebben. 😠


Als jij betaald voor een 1gb verbinding dan moet je gemiddeld 950 halen met een bekabelde verbinding.  Met wifi als je gebruik maakt van de 2.4ghz band zal dat rond de 60 zijn. Als je bekabeld niet rond de 950 haalt dan is er iets mis. Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten op het modem?


Modem v12 cat6 bekabeling glasvezel aansluiting


Vreemd! Je profiel staat goed, verder zie ik niets geks. Mijn advies zou zijn om te bellen met de collega's via 0800-0402. Zij kunnen je lijn ook doormeten en indien nodig een ticket aanmaken of een monteur aansturen. Dat kan ik ook voor je doen, alleen betekent dit dat ik een reset van je modem moet geven en dat doe ik liever niet op elk willekeurig moment. Telefonisch kan het op het moment dat het jou uitkomt (bijv. morgen tussen 8 en 17 uur). Jij hebt trouwens zelf geen extra apparatuur (NAS, splitter, accespoints, eigen router etc.) aangesloten? Als dat wel het geval is, wil je die er dan eens tussenuit halen? En jouw apparatuur kan wel 1 Gbit/s aan?


Vreemd! Je profiel staat goed, verder zie ik niets geks. Mijn advies zou zijn om te bellen met de collega's via 0800-0402. Zij kunnen je lijn ook doormeten en indien nodig een ticket aanmaken of een monteur aansturen. Dat kan ik ook voor je doen, alleen betekent dit dat ik een reset van je modem moet geven en dat doe ik liever niet op elk willekeurig moment. Telefonisch kan het op het moment dat het jou uitkomt (bijv. morgen tussen 8 en 17 uur). Jij hebt trouwens zelf geen extra apparatuur (NAS, splitter, accespoints, eigen router etc.) aangesloten? Als dat wel het geval is, wil je die er dan eens tussenuit halen? En jouw apparatuur kan wel 1 Gbit/s aan?

Vreemd dat er nergens werd of word vermeld dat de switch die je erbij heb gehad maar 500mbit kan halen. Heb netgear switch / splitter aangeschaft die wel 1gbit kan doorgeven, en probleem opgelost. 


Ik heb precies het zelfde, 1 Gbit/s glasvezel internet maar haal niet eens de helft terwijl ik een cat6 kabel tussen de Fritzbox heb zitten direct naar de computer. Upload snelheid haalt ongeveer 700 Mbits


Ik heb om dit probleem op te lossen een netgear switch van 1 gb aangeschaft. Aangezien de switch die geleverd word door kpn kan maar 500mbit aan. 


Welke type switch is dat? Ik bedoel zowel de goede als de foute.


Hallo allemaal, mochten jullie er zo onderling nog niet uitkomen, maak dan gerust een eigen topic aan. De community helpt je graag verder!


Reageer