Skip to main content

Mijn abonnement zou op 12 november aflopen. Met het nieuwe aanbod heb ik mijn abonnement met 1 jaar verlengd. Ik heb een e-mail ontvangen waarin stond dat ik de eerste 3 maanden €30 zou betalen en de volgende 9 maanden €35 per maand. Maar nu heb ik mijn eerste factuur ontvangen, en daarin staat dat ik ongeveer €54,11 moet betalen. Ook zie ik in de KPN-app bij mijn abonnementsgegevens dat mijn maandelijkse bedrag €54,11 is. Dit is niet het bedrag dat ik heb geaccepteerd of dat mij werd aangeboden. Waarom is er een verschil?

Hallo ​@Akin Serdar 

Ik vermoed dat er bij jou hetzelfde is gebeurd als bij een hoop anderen die hebben verlengd.

Op het moment van verlengen krijg je de korting van je huidige abonnement te zien en staan er geen datums bij van de periode dat de korting geldt.

In de bevestiging en/of de factuur zou je die datums wel te zien moeten krijgen en dan zie dat het gewoon de korting was die je al had en die nu is afgelopen.

Behoorlijk misleidend dus, krijg je nu überhaupt nog enige korting volgens de factuur? Dat zou je op pagina 2 moeten kunnen zien.

Kan je ook afbeeldingen plaatsen van die bestelbevestiging en pagina 2 van de factuur, haal dan eerst jouw persoonlijke gegevens weg uit de afbeeldingen.

Dit is het aanbod dat me recent is gedaan en de documenten die na de goedkeuring naar mijn e-mailadres zijn gestuurd. Ik begrijp dit niet, ik heb beide abonnementen vergeleken tijdens het verlengen en ik weet zeker dat ik de goedkopere heb goedgekeurd. Het goedkeuringsdocument dat naar mijn e-mailadres is gestuurd, toont dit ook aan, maar waarom is er een ander tarief?

En dit is mijn laatste factuur

Precies wat ik al dacht, je krijgt de korting te zien van het abonnement van vorig jaar.

Die korting is nu dus vervallen omdat die korting 12 maanden vanaf 13-11-2023 is en is al afgelopen (op 1 dag na) op het moment dat je nieuwe abonnement begint op 12-11-2024.

Ik denk dat je het beste een klacht kan indienen over deze gang van zaken: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen#/, wellicht krijg je nog een extra korting aangeboden.
Persoonlijk vind ik dat je de geboden korting die je tijdens het verlengen ziet gewoon aangeboden moet krijgen want anders is het misleiding omdat je dan waarschijnlijk niet verlengd had.

Als je er telefonisch niet uitkomt kan je ook via het klachtenformulier een klacht indienen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Reageer