Skip to main content

Hallo, 

Ik ben klant bij KPN, ik wil overstappen naar het hussel abonnement. Kan ik gebruik maken van de huidige aanbieding? (Half jaar voor 35 euro). 

Daarnaast valt mij de snelheid van het tv menu de laatste tijd tegen, helpt het om een snellere internet abonnement af te sluiten? 

 

 

 

1. Nee, dat is alleen voor nieuwe klanten.

2. Het menu is trager geworden door een recente update. Dat is bij iedereen zo. Verhogen van de internetsnelheid is nutteloos. 


Beste,

Wij zijn al aantal jaren klant bij KPN en wij zijn tevreden over de dienst (internet en tv pakket inclusief diverse extra zender pakketten)

Graag zouden wij daarom ons contract verlengen nu deze is verlopen.

Echter kom je als bestaande klant niet in aanmerking voor een korting als je wil verlengen.

Hierdoor word ik eigenlijk financieel gedwongen om over te stappen naar een Ziggo of andere provider...aangezien dit financieel gewoon echt aantrekkelijker is!!!

Moet ik nu echt opzeggen of kan KPN toch nog wat hierin betekenen ? 


U moet helemaal niets en u word helemaal nergens toe gedwongen. U kunt ook gewoon niet verlengen en niet overstappen. Korting is alleen voor nieuwe klanten. 


Vind het een rare situatie dat nieuwe klanten een korting krijgen en bestaande niet bij een nieuwe verbintenis voor één jaar. Het loont dus financieel om over te stappen naar een andere provider want als ik na een jaar weer terug kom bij KPN krijg ik weer korting 🤣🤣🤣🤣


Ziggo doet precies hetzelfde. En terecht. Wat heeft het voor nut om elk jaar korting te krijgen? Want wij klanten moeten dat natuurlijk gewoon zelf betalen. 10 euro meer betalen per maand en dan gedurende 6 maanden 20 euro korting krijgen, wat schiet je daar nu mee op? Elk jaar overstappen kan. Maar dat word je makkelijk zat. Het risico is behoorlijk aanwezig dat je zo een paar dagen (of weken) zonder internet en tv zit. Of je zit dubbel te betalen. Je stopt er vanzelf weer mee.


Feit blijft je krijgt geen korting als bestaande klant wanneer je een nieuwe verbintenis aangaat...kortom financieel erg interessant om over te stappen en een kwestie van timing en installatie en zit je niet lang zonder tv hoor en je hebt sowieso 120 euro verdiend 💪😎.
 

Daarnaast is mijn huidige verbintenis bij een nieuw contract met hetzelfde pakket 7 euro goedkoper per maand kortom het is geen besparing van 120 maar van 162 euro per jaar. Dus dat is wat je ermee opschiet. 


Maar je krijgt helemaal geen jaarcontract als je naar Hussel overstapt. En inderdaad als de prijs voor jou het belangrijkste is en je het gedoe van overstappen geen probleem vind is dat de beste optie.


Lijkt mij inderdaad de beste optie om op te zeggen. Blijf het wel een vreemde situatie vinden. 


Tot je eenmprovider treft waar het niet vlekkeloos loopt en je een half jaar loopt te klooien om de boel voor elkaar te krijgen, dat is wat @Nick83 bedoeld, ik lees ze genoeg met klaagzangen dat het ze klauwen vol geld kost omdat ze nu niet thuis kunnen werken.

Maar financieel kan het zeker beter uitpakken om over te stappen, en hopen dat het ook goed gaat werken zoals het deed, als dat is gelukt zit je goed.

Wil je nog meer verdienen, stap jaarlijks over van energie maatschappij, daar is nog meer op te besparen met al die welkoms premie’s, en minder storings gevoelig omdat het alleen op papier een andere leverancier is, alle hardware en kabels/leidingen blijven onaangeroerd.


Feit blijft je krijgt geen korting als bestaande klant wanneer je een nieuwe verbintenis aangaat...

Inderdaad krijgen bestaande klanten geen korting of andere cadeaus bij contractaanpassing want bij het aanpassen van je contract ga je - anders dan bij mobiele abo's - geen nieuwe verbintenis aan, je huidige contract wordt aangepast, maar de einddatum niet: die blijft gewoon staan, dus ook de mogelijkheid om op te zeggen.

Voordat je overstapt zou ik nog even kijken naar de meest recente providertest in de Consumentengids. Daarin werden de eerste 5 plaatsen ingenomen door KPN en merken van KPN. Ziggo bundelde tamelijk onderaan (al jaren trouwens).

Als je in aanmerking wilt komen voor welkomstcadeaus moetje eigenlijk ieder jaar overstappen. Maar - anders dan bij energieleveranciers, waar overstappen doorgaans geen technische gevolgen heeft - moet je bij ISP's wel rekening houden met diverse aanpassingen (andere modemrouter, tv-ontvangers, kabels e.d.). Naar ik heb begrepen "krijg” je bij Ziggo maar één ontvanger waarmee je opnames kunt bekijken, eventuele extra ontvangers schijnen dat niet te kunnen. Als je dat er allemaal voor over hebt kun je bij regelmatig overstappen inderdaad wat besparen.


Hi @ARNO313 en @Sjoerd P, dank jullie wel voor jullie bericht. Wat @Nick83 aangeeft, klopt als een bus. We hebben er voor gekozen om geen verlengaanbiedingen meer te doen. Dit omdat we willen blijven investeren in onze diensten en producten. Voor nieuwe klanten hebben we een welkomstactie. Deze actie wijzigt nog wel eens. Zo hebben we nu een actie waarbij nieuwe klanten kunnen kiezen voor gratis SuperWifi of korting op het abonnement. Als het goed is hebben jullie ook een actie(korting) gehad toen jullie klant werden. Uiteraard hoop ik dat jullie klant blijven bij ons, maar de keuze is aan jullie. 


Reageer