Skip to main content

Is de telefoon ook bij u neergelegd.

We hebben vorig jaar 3 dagdelen thuis moeten blijven omdat kpn glasvezel bij ons zou aanleggen. Sinds kort hebben wij een kastje voor een derde tv en een sim-only bijbesteld, en zijn automatisch overgezet naar een Hussel abonnement, en daarbij heeft kpn ook mijn email adres aangepast en mijn telefoonnummer voor contact veranderd. Ik lees op de site dat je geen super wifi punten krijgt omdat je overstapt. Dat is het begin van het probleem. We hebben gelijk met de bestelling ook voor activatie van het het glasvezel gevraagd. wij hebben een brief van kpn ontvangen dat de monteur op 6 januari 2021 langs zou komen tussen drie en vijf uur.  Omdat het in deze brief onduidelijk was wat de monteur kwam doen, heb ik op 5 januari gebeld naar KPN….. na het gebruikelijke;  het kan even duren… en wachttijd… kreeg ik een medewerkster aan de lijn die mij vertelde dat het kastje voor de derde tv aangesloten zou worden, nadat ik haar overtuigd had dat ik dit zelf kon doen en dat de glasvezel geactiveerd moest worden, heeft zij een paar minuten nodig gehad om dit te onderzoeken, daarna werd ons versteld dat in het systeem staat dat het gaat om een monteur die de glasvezel komt activeren….hehe wat een geruststelling dachten wij, dus toch weer een halve dag vrij genomen.  op 6 januari rond 3 uur belt de monteur ( op een verkeerd nummer) dat hij niet komt omdat het signaal nog niet door kpn wordt geleverd, hij gaat een nieuwe afspraak met ons maken. rond half vijf bel ik kpn voor opheldering….. na het gebruikelijke;  het kan even duren… en wachttijd… kreeg ik een medewerkster aan de lijn. zij kon geen (duidelijke) antwoorden geven op onze vragen, In de hitte van het gesprek werd bij ons op de achtergrond gezegd "wat voor soort ashole werken nu daar” en de hoorn werd door de kpn medewerker op de haak gegooid.

WAT EEN SERVICE…. nu moeten wij voor de vijfde keer een dagdeel vrij nemen en hopen dat de monteur komt en dat hij het probleem kan oplossen.. 

Ik ben nu serieus aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om over te stappen, naar een provider die zijn afspraken nakomt en levert wij zij beloven.

U heeft het de hele tijd over "wij", maar er hoeft natuurlijk maar 1 persoon thuis te zijn.


Beste Nick83 Slimmerik, stel je eerst even voor?  wie wat waar ben jij?  of zit ze de forum op spel en taal fouten te controleren, in dat geval zoek een andere hobby.

Je kent mijn huis/gezin situatie niet, dus hou dit soort commentaar voor jezelf aub


Dat een monteur niet komt opdagen met alle gevolgen ervan, is natuurlijk niet netjes.  
Maar als u verwijt dat iemand met u de verbinding verbreekt, omdat die gene wordt uitgescholden,
puur omdat die gene iets niet weet. Vind ik persoonlijk wel een opmerkelijk iets en zo zouden
wij als mensen niet met elkaar om horen te gaan.


Soms zeg je wel eens dingen die je achteraf niet had moeten zeggen. Dat is logisch gezien de situatie. Op dit forum helpen klanten elkaar en als we er niet uit komen springt de moderator bij. Ik verwacht dat een moderator snel zal reageren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.


Zullen we het verder maar aan een moderator overlaten? Want het is inmiddels een onaangenaam gesprek geworden. Topicstarter heeft terecht een probleem hier neergelegd waar snel helderheid over moet komen.


Oei nou heb je je topic als beantwoord aangegeven. Kon je ook niet weten natuurlijk.:wink: ik hoop dat een moderator het topic alsnog op kan pakken. Komt vast goed. 


Hallo, allemaal! Ik heb een aantal reacties eruit gevist: laten we het leuk houden. Dit forum is juist een plek om elkaar te helpen en dat gaat nu niet zo lekker hier…
Voor wat betreft jouw situatie @A.P.Patrick, is het inmiddels duidelijk wat de stand van zaken is en is het gelukt om een nieuwe afspraak met een monteur in te plannen?
We kijken het anders graag voor je na! Wil jij jouw gegevens in jouw profiel invullen? Graag het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators. Geef je hier een seintje als jij jouw profiel aangevuld hebt?


Oei nou heb je je topic als beantwoord aangegeven. Kon je ook niet weten natuurlijk.:wink: ik hoop dat een moderator het topic alsnog op kan pakken. Komt vast goed. 

Beste Joep1965, het enige wat ik heb gedaan is bij jouw opmerking op Like geklikt en aangevinkt als beste antwoord. Als je daarmee aangeeft dat de topick is beantwoordt, is bij mij niet bekend. 


Dat een monteur niet komt opdagen met alle gevolgen ervan, is natuurlijk niet netjes.  
Maar als u verwijt dat iemand met u de verbinding verbreekt, omdat die gene wordt uitgescholden,
puur omdat die gene iets niet weet. Vind ik persoonlijk wel een opmerkelijk iets en zo zouden
wij als mensen niet met elkaar om horen te gaan.

Beste 13ramon13, de opmerking was aan mij gericht. de medewerker had dat inderdaad niet moeten horen, en het ging niet om dat de medewerker iets niet wist, maar een klant verkeerde informatie geven dat is veel erger dan iets niet weten.

 

  •  


@Shyrin_is de moderator en heeft uren geleden al gereageerd op je topic. Pak jij het verder op?


Hallo, allemaal! Ik heb een aantal reacties eruit gevist: laten we het leuk houden. Dit forum is juist een plek om elkaar te helpen en dat gaat nu niet zo lekker hier…
Voor wat betreft jouw situatie @A.P.Patrick, is het inmiddels duidelijk wat de stand van zaken is en is het gelukt om een nieuwe afspraak met een monteur in te plannen?
We kijken het anders graag voor je na! Wil jij jouw gegevens in jouw profiel invullen? Graag het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators. Geef je hier een seintje als jij jouw profiel aangevuld hebt?

Beste Shyrin, ik heb mijn profiel aangevuld op de cijfers van mijn bankrekening na, er is geen mogelijkheid om dit in te vullen en ik vindt dit niet relevant voor het oplossen van mijn probleem. De monteur heeft aangegeven dat hij terug zou bellen voor een afspraak, ik ga er vanuit dat hij eerst contact met jullie zal opnemen om na te gaan wat er nog moet gebeuren met de aansluiting of andersom.

Ik wil ook graag weten waarom bepaalde opmerkingen uit dit topic zijn verwijderd ??


Hallo @A.P.Patrick , die laatste 3 cijfers van de IBAN zijn ter verificatie van je ID, zodat de moderator zeker weet dat hij/zij met de juiste klant over het juiste pakket praat. Je wilt immers niet hebben dat je buurman, je eventuele ex of  andere derden zich voor jou uitgeven.

Een moderator heeft het recht om opmerkingen aan te passen en/of te verwijderen indien deze opmerkingen in strijd zijn met de huisregels voor het forum.

 


Hallo @A.P.Patrick , die laatste 3 cijfers van de IBAN zijn ter verificatie van je ID, zodat de moderator zeker weet dat hij/zij met de juiste klant over het juiste pakket praat. Je wilt immers niet hebben dat je buurman, je eventuele ex of  andere derden zich voor jou uitgeven.

Een moderator heeft het recht om opmerkingen aan te passen en/of te verwijderen indien deze opmerkingen in strijd zijn met de huisregels voor het forum.

 

Beste JanD, een klantnummer hoort al uniek te zijn, en om mijn profielgegevens aan te passen moet ik in mijn kpn ingelogd zijn. in mijn profielgegevens staat nergens de optie “je laatste 3 cijfers van de IBAN”. Mijn buurman, eventuele ex of andere derden hebben mijn inlog gegevens ook niet. als ik naar kpn bel hoef ik alleen mijn postcode, huisnummer en naam door te geven, zelfs mijn klantnummer is niet nodig, waarom nu mijn bankgegeven? 

Ik zou graag het antwoord op mijn vragen van de moderator willen horen!


@A.P.Patrick De laatste 3 cijfers van je rekeningnummer hebben wij inderdaad nodig om je identiteit te kunnen verifiëren. 

Op het moment dat je belt naar de klantenservice en er wordt bijvoorbeeld een wijziging doorgevoerd of er zijn andere persoonsgegevens nodig dan wordt je identiteit ook geverifieerd. 

Zou je daarom voor mij in het vakje persoonlijke opmerkingen in je forumprofiel de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer kunnen achterlaten? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor KPN moderators. 

Zodra je dit gedaan hebt controleer ik graag voor je wat de stand van zaken is. 

De berichten zijn overigens verwijdert door mijn collega's omdat ze of persoonlijke waren of inhoudelijk weinig toevoegden aan dit topic. Het forum is om elkaar te helpen in het liefst een prettige sfeer en daar hoorden deze berichten niet bij. 


Beste 13ramon13, de opmerking was aan mij gericht. de medewerker had dat inderdaad niet moeten horen, en het ging niet om dat de medewerker iets niet wist, maar een klant verkeerde informatie geven dat is veel erger dan iets niet weten.

Daar ben ik het volledig mee eens.


Beste Shyrin_ & Rutger,

 

de laatste 3 cijfers van mijn rekeningnummer heb ik in mijn forumprofiel achterlaten


Bedankt @A.P.Patrick,

Nu ik de systemen in duik, begrijp ik wel dat mijn collega die je aan de telefoon hebt gehad geen antwoorden voor je had. Zelf word ik er ook niks wijzer van :frowning2:  De mogelijkheid tot het maken van een nieuwe monteursafspraak ontbreekt en daarnaast kan ik ook geen bericht sturen naar de leveringsafdeling hierover. Dat hoort wel te kunnen en zal dus een fout zijn in de systemen. Ik heb je situatie nu voorgelegd aan een achterliggende afdeling, zodat we snel helder krijgen hoe de vork hier in de steel steekt en hoe we jullie zo snel mogelijk alsnog aangesloten krijgen op glasvezel! Zodra we meer weten, hoor je weer van ons!


Alvast bedankt Maja_

 


We hebben helaas nog geen bevredigend antwoord gekregen van de achterliggende afdeling. Je hebt intussen ook al contact gehad met een collega van de afdeling Klantenreacties: deze neemt na de omzetting van het abonnement weer telefonisch contact met jou op om te checken of alles nu wel correct afgehandeld is, laten we dit nu afwachten!