Skip to main content

Wij hebben een robotstofzuiger gekocht die alleen op 2.4Ghz wifi frequentie werkt.

dit wil ik graag aanpassen via de KPN thuis app. alleen daar pakt hij niet mijn ingestelde wachtwoord die ik op mymodem van kpn heb ingevoerd.

ook kan ik niet de 5Ghz frequentie uitzetten via mymodem (kpn) bij “wifi” en dan bij ‘Geavanceerd’ dan geeft hij aan “Operation could not complete, something wrong happened” als ik op apply druk.

 

kan iemand mij hierbij helpen.

 

Groet Quintus

 

Heeft u ook versterkers? 


Ik heb 1 Experia Wifi op de boven verdieping staan.


Ik heb 1 Experia Wifi op de boven verdieping staan.

Op de Experia WiFi is het onmogelijk om de 5 GHz uit te zetten. De Experiabox zal dat dan ook niet kunnen of willen denk ik...


hmm dat is raar. 

Heb je nog andere tips hoe ik wel kan zorgen dat een apparaat op 2.4ghz kan laten werken?

 


@Quintus S Welkom op het forum. 

Het is op slechts 1 apparaat van KPN nog mogelijk om 2.4 Ghz en 5 Ghz te scheiden. Dit kan alleen op de Experiabox V10, maar dit werkt niet meer als er bijvoorbeeld Experia Wifi's aangesloten zijn. 

Mocht je een Experiabox V10 hebben dan zou je (zonder versterkers) kunnen proberen het apparaat hier eerst op te koppelen, door 5 Ghz uit te zetten. En hierna de versterkers weer aan te sluiten, in sommige gevallen werkt dit. 

Mocht dit niet werken dan zou je kunnen overwegen een wifi versterker of acces point aan te schaffen waarop het scheiden wel mogelijk is.