Skip to main content

Sinds 1,5 maand is in mijn draytek annex A router zichtbaar dat de ADSL verbinding wegvalt. Deze morgen valt deze om de 3-5 weg, de lijn staat te hikken.

 

De situatie hier is al jaren acceptabel en stabiel maar langzaam, dat laatste accepteren we zoals het is. Ik heb een vaste VPN met kantoor en alhoewel traag, het werkte altijd en al jaren achter elkaar. Tot nu.

 

Ik zou graag een meting willen om te zien of de ‘centrale’ (3,4km verder) een probleem heeft, of de lijnkaart misschien defect is of wat dan ook. Ik heb de splitter er tussenuit gehaald en dat ziet er al stukken beter uit. Analoge PSTN is dus nu niet mogelijk maar dat hebben we wel nodig ivm een aantal uitbelmodules.

 

->

Ha @phil-meefil, welkom! Jammer om te lezen dat dat je verbinding steeds wegvalt! Helemaal in deze thuiswerk tijden is dat natuurlijk niet handig.. Je geeft aan dat je een Draytek router aangesloten hebt. Heb je het al eens getest met de Experia Box aangesloten? Dat zou je in ieder geval even moeten doen als je wilt dat wij je lijn uitmeten. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Ik kan natuurlijk sowieso even controleren of ik op het eerste gezicht iets vreemds zie!


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Hoe staat het er nu voor? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.